|
| Shell V-Power.... Fra : Henning Holm |
Dato : 21-11-04 18:25 |
|
En bekendt af mig,køber sin dieselolie hos Shell,da han påstår hans
Transitbus, kører op til 2 km. længere på
literen ,på grund af V-Power,end anden dieselolie....
Jeg har ikke prøvet det,men Jeg mener at Shell's V-power,kun gælder
benzin,hvem har ret...?
--
Venlig Hilsen
Henning Holm
allig8or125@hotmail.com
"it's nice to be important,
but it's more important,to be nice
| |
Ukendt (21-11-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-11-04 18:44 |
|
"Henning Holm" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:41a0cf8c$0$19642$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> En bekendt af mig,køber sin dieselolie hos Shell,da han påstår hans
> Transitbus, kører op til 2 km. længere på
> literen ,på grund af V-Power,end anden dieselolie....
Jeg påstår også at månen er lavet af en grøn ost
--
Tom
| |
Dennis (22-11-2004)
| Kommentar Fra : Dennis |
Dato : 22-11-04 14:12 |
|
Tom skrev:
> "Henning Holm" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> news:41a0cf8c$0$19642$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>>En bekendt af mig,køber sin dieselolie hos Shell,da han påstår hans
>>Transitbus, kører op til 2 km. længere på
>>literen ,på grund af V-Power,end anden dieselolie....
>
>
> Jeg påstår også at månen er lavet af en grøn ost
>
> --
> Tom
>
Nogle gange er det bedre ikke at sige noget, i hvert fald når det er så
ligegyldigt...
| |
Morten Fruergaard (22-11-2004)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 22-11-04 16:37 |
|
Dennis telepaterede følgende til sin PC:
>> Jeg påstår også at månen er lavet af en grøn ost
>>
> Nogle gange er det bedre ikke at sige noget, i hvert fald når det er
> så ligegyldigt...
Nå. Jeg synes det sagde meget. Nemlig, at man kan påstå meget uden at det er
sandt.
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
| |
Ukendt (22-11-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-11-04 18:13 |
|
"Dennis" <usenet@mandril.dk> skrev i en meddelelse
news:41a1e65d$0$23065$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Tom skrev:
>> "Henning Holm" <no@no.no> skrev i en meddelelse
>> news:41a0cf8c$0$19642$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>>>En bekendt af mig,køber sin dieselolie hos Shell,da han påstår hans
>>>Transitbus, kører op til 2 km. længere på
>>>literen ,på grund af V-Power,end anden dieselolie....
>>
>>
>> Jeg påstår også at månen er lavet af en grøn ost
>>
>> --
>> Tom
>>
> Nogle gange er det bedre ikke at sige noget, i hvert fald når det er så
> ligegyldigt...
Vi er helt enige
Det er så let at påstå noget og så svært at bevise det. Jeg kan også få mit
benzinforbrug til at svinge op og ned fra 10-14 Km/l, det kan jeg også bruge
til at konkludere alt muligt med som ikke har hold i virkeligheden
--
Tom
| |
Jørgen M. Rasmussen (21-11-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 21-11-04 19:01 |
|
"Henning Holm" <no@no.no> skrev i en meddelelse
Jeg mener at Shell's V-power,kun gælder
> benzin,hvem har ret...?
>
Right, V.Power er benz tilsat ekstra rense-additiver, så dyser,ventiler og
tændrør bliver befriet for sod&belægninger.
| |
Basil (21-11-2004)
| Kommentar Fra : Basil |
Dato : 21-11-04 19:21 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Henning Holm" <no@no.no> skrev i en meddelelse
>
> Jeg mener at Shell's V-power,kun gælder
>> benzin,hvem har ret...?
>>
> Right, V.Power er benz tilsat ekstra rense-additiver, så dyser,ventiler og
> tændrør bliver befriet for sod&belægninger.
....men virker simpelthen også på et oliefyr LOL
Kai
| |
Henrik B. (21-11-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-11-04 20:53 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:41a0d7f0$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg mener at Shell's V-power,kun gælder
>> benzin,hvem har ret...?
>>
> Right, V.Power er benz tilsat ekstra rense-additiver, så dyser,ventiler og
> tændrør bliver befriet for sod&belægninger.
Korrektion:
"V.Power er benz tilsat ekstra rense-additiver, så dyser,ventiler og
tændrør bliver (unødvendig) befriet for sod&belægninger. Det er under 5% af
den danske bilpark der har behov for det".
--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!
| |
Ukendt (22-11-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-11-04 07:00 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Korrektion:
> "V.Power er benz tilsat ekstra rense-additiver, så dyser,ventiler og
> tændrør bliver (unødvendig) befriet for sod&belægninger.
Here we go again. Hvorfor er det unødvendigt?.
| |
Henrik B. (22-11-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 22-11-04 20:45 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:41a17f47$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> "V.Power er benz tilsat ekstra rense-additiver, så dyser,ventiler og
>> tændrør bliver (unødvendig) befriet for sod&belægninger.
>
> Here we go again. Hvorfor er det unødvendigt?.
Fordi hvis du har behov for den EKSTRA rensende effekt - ud over hvad der er
i "normal" benzin - så er det fordi der er noget helt galt med din
motor(styring). Som også FDM konkluderer: "Over 90% af de danske bilister
vil ikke have noget ud af at køre på V-power".
Derudover kan jeg nævne at et uafhængigt engelsk testinstitut har testet
benzinen på der danske marked. Deres konklusion var at OK's benzin er den
benzin der efterlader færrest forbrændingsrester.
--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!
| |
Ukendt (23-11-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-11-04 07:01 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Fordi hvis du har behov for den EKSTRA rensende effekt - ud over hvad der
> er i "normal" benzin - så er det fordi der er noget helt galt med din
> motor(styring).
Nu er fabrikkernes "normal-forbruger" IKKE dansk, som køre 30-50 km/dg i
listetempo. Jeg har "repareret" flere biler m. ujævn,dårlig motorgang med
injektorrens, helst Biltemas til 23,- så er regnskabet pænere, og dét er det
samme "knald" som er i div. "power-fuels" . Men du har ret, en god
lang,hurtig tur virker lige så godt.
Som også FDM konkluderer: "Over 90% af de danske bilister
> vil ikke have noget ud af at køre på V-power".
>
Det er sjovt, normalt er FDM, Forenede Campister, et bandeord her, men når
de siger noget som kan bruges, bliver de trukket op af hatten )).
Deres konklusion var at OK's benzin er den
> benzin der efterlader færrest forbrændingsrester.
>
Shit, jeg bruger Shell, UnoX.
| |
DM (21-11-2004)
| Kommentar Fra : DM |
Dato : 21-11-04 19:31 |
|
"Henning Holm" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:41a0cf8c$0$19642$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> En bekendt af mig,køber sin dieselolie hos Shell,da han påstår hans
> Transitbus, kører op til 2 km. længere på
> literen ,på grund af V-Power,end anden dieselolie....
> Jeg har ikke prøvet det,men Jeg mener at Shell's V-power,kun gælder
> benzin,hvem har ret...?
Læs her: http://makeashorterlink.com/?C50523498
/DM
| |
Henrik B. (21-11-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-11-04 20:51 |
|
"Henning Holm" <no@no.no> skrev i en meddelelse
news:41a0cf8c$0$19642$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> En bekendt af mig,køber sin dieselolie hos Shell,da han påstår hans
> Transitbus, kører op til 2 km. længere på
> literen ,på grund af V-Power,end anden dieselolie....
> Jeg har ikke prøvet det,men Jeg mener at Shell's V-power,kun gælder
> benzin,hvem har ret...?
V-power findes kun som benzin -produkt på det danske marked.
--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!
| |
Morten Fruergaard (22-11-2004)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 22-11-04 11:38 |
|
Henrik B. telepaterede følgende til sin PC:
> V-power findes kun som benzin -produkt på det danske marked.
Men er vist på vej i diesel version.
Har set det i Tyskland....
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
| |
Henning Holm (22-11-2004)
| Kommentar Fra : Henning Holm |
Dato : 22-11-04 21:48 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:41a1c191$0$84108$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik B. telepaterede følgende til sin PC:
>> V-power findes kun som benzin -produkt på det danske marked.
>
> Men er vist på vej i diesel version.
> Har set det i Tyskland....
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard
> ------------------------------------------------------
Tak for alle svarene,humlen i det må være ,at det kun er benzin,der er
tilsat V-Power....
endnu.......
--
Venlig Hilsen
Henning Holm
allig8or125@hotmail.com
"it's nice to be important,
but it's more important,to be nice
| |
Thomas Landberg (22-11-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 22-11-04 23:00 |
|
> Tak for alle svarene,humlen i det må være ,at det kun er benzin,der er
> tilsat V-Power....
> endnu.......
Man kan vel ikke sige, at det er tilsat V-power? Benzinen bliver tilsat et
eller andet specielt heksebryg og så kalder man benzinen V-power. I Tyskland
og Italien kan man også få V-power diesel, men om det kommer til Danmark
aner jeg ikke. I sommer i Italien tankede jeg V-power diesel og det var den
dyreste diesel jeg endnu har tanket. Ca. 8kr/literen. Om bilen kørte bedre?
Tja, svært at sige.
--
MVH
Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad
| |
Mogens (23-11-2004)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 23-11-04 06:18 |
|
"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41a26143$0$231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> I sommer i Italien tankede jeg V-power diesel og det var den
> dyreste diesel jeg endnu har tanket. Ca. 8kr/literen.
> Om bilen kørte bedre? - Tja, svært at sige.
Nu bør man jo gøre sig klart, hvorfor dieselen er på markedet.
Og Leistungssteigerung er ikke hele forklaringen.
V-power diesel handler også om fabrikation og salg af syntetisk
brændstof, da olien på et tidspunkt vil slippe op:
"Shell sieht seine neuen Diesel-Sorte als ersten Schritt hin zu völlig
synthetischen Kraftstoffen, die ohne Rohöl auskommen. Der V-Power Diesel
verbrennt nach Angaben von Shell sauberer, der Ausstoß an Ruß und
Schadstoffen sei deutlich niedriger als bei herkömmlichem schwefelfreien
Diesel. Mittels der zusätzlichen Additive reinige der Kraftstoff schon nach
dreimaligem Tanken verkokte Einspritzdüsen moderner Dieselmotoren und sorge
für ein messbares Leistungsplus zwischen drei und sechs Prozent, die Autos
beschleunigen also zum Beispiel besser. Ein Vertreter der
Volkswagen-Motorenentwicklung bestätigte die Vorteile..."
| |
|
|