Fælg guide ???????
Fra : Helliganden-[2600]

Dato : 21-11-04 17:06

Jeg har købt et sægt brugte vinder dæk med fælge, gutten sagde at de ville
passe på min model, (nissan, 89) fordi de havde siddet på en primere før, og
det var samme bolt afstand.

jeg har målt mine og de er 4x100 og de nye fælge er 4x110 så de passer klart
nok ikke.

Er der et sted hvor man kan se hvilke modeller der bruger hvad, ???

så vil jeg forsøge at sælge dem igen,

Pokkers også

Mvh. Jesper 2600

Fra : alexbo

Dato : 21-11-04 17:20

"Helliganden skrev

> Er der et sted hvor man kan se hvilke modeller der bruger hvad, ???
http://www.carnut.dk/dk/tabel.html

mvh
Alex Christensen

Fra : Helliganden-[2600]

Dato : 21-11-04 17:24

SUPER tak

men nu ser jeg at der er maginaler der afgøre om det er den ene eller anden
type

hvordan afgøre jeg 100% at det er 4x 110 der er på dem der ikke passer og
ikke 4x 108 hvordan måler man det for at være 100% sikker ?

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-11-04 17:43

"Helliganden-[2600]" <donis5@msn.com> skrev :

>hvordan afgøre jeg 100% at det er 4x 110 der er på dem der ikke passer og
>ikke 4x 108 hvordan måler man det for at være 100% sikker ?

Når det er en 4 x XXX måler du bare på kryds

http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/faelge/faelge_og_maal.htm

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-11-04 18:33

Sun, 21 Nov 2004 17:06:14 +0100, skrev Helliganden-[2600], på 17
linier, i <41a0bcf8$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

> [...]
>det var samme bolt afstand.
>
>jeg har målt mine og de er 4x100 og de nye fælge er 4x110 så de passer klart

Mon ikke det er 108, 112 eller 114,3 de er så?
For de andre Nissaner køre med 114,3 altså efter 90

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Helliganden-[2600]

Dato : 21-11-04 19:32

jo det er nok en 114,3 min tommestok er nok ikke det bedste værkstøj liige
til at måle marginaler

Fra : Helliganden-[2600]

Dato : 21-11-04 19:51

nu har jeg sat dem til salg i privat.bil, så må vi se havd der sker