Motorvarmer - varme på motor mv.?
Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 21-11-04 13:20

Hejsa..

Jeg har en WV Passat TDI med motorvarmer. En Ebersbächer med fjernbetjening.

Jeg har kun haft bilen siden december sidste år og nu bliver jeg i tvivl om
det virker som det skal, efter at det er blevet tid til at bruge den slags
igen...

Jeg mener at kunne huske at når jeg f. eks havde ladet varmeren køre en hel
time, var bilen helt driftsvarm og vandtemp oppe på normal driftvarme. Altså
den stod lodret ved 90 grader... Nu kan den knapt hæve sig over
bundgræsen...

Kabinen er såmænd varm nok og der kommer masser af varm lugt ud, når den
kører længe, men jeg synes at kunne huske at en ½ time var rigeligt... Nå
virker det som om at den skal bruge noget længere tid...

Den lyder som den plejer, så jeg kan ikke helt sætte en finger nogen
steder.... Hvis der overhovedet er noget galt, eller det er min
hukommelse...

Den starter også uden den kolde diesel start-lyd, men jeg ved ikke helt om
alt er som det skal være...

Skal der laves service på så´n en. Noget jeg selv kan kontrollere..??

Med venlig hilsen
Kristian

Fra : Henrik

Dato : 21-11-04 19:28

Jeg vil mene at den, ikke skal nå 90 grader, da der ikke er noget køling
(el-vinge) på motoren det er der den normalt max temp.
Mener at det er omkring 40/60 grader,og der stopper fyret med at varme men
vand pumpen køre.
Det starter igen når vandet er kølet ned igen.
Det er vist heller ikke så godt at motoren bliver 90 grader, da olien kan
forsvinde fra cylinder osv.
Starter du den med fjernbetjening hver gang? , hvis det er ur - styret kan
det være at uret går for hurtigt så den ikke får den tid den skal.
måske 15 minutter hvor den skulle have 30 minutter.
Men ellers kan du mærke ved fyrets udstødning om der kommer udstødningsgas
ud efter start der går vel 3 minutter så skulle det køre.

MVH

Henrik

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 21-11-04 21:15

"Henrik" skrev i en meddelelse
> Jeg vil mene at den, ikke skal nå 90 grader

Ok...

Starter du den med fjernbetjening hver gang?

Ja, det gør jeg... Tror ikke jeg kan andet.

>hvis det er ur - styret kan det være at uret går for hurtigt så den ikke
får den tid den skal måske 15 minutter hvor den skulle have 30 minutter.

Det kan jeg prøve at kontrollere.. Mener dog det plejer at passe..

> Men ellers kan du mærke ved fyrets udstødning om der kommer udstødningsgas
> ud efter start der går vel 3 minutter så skulle det køre.

Det kører skam også...

Det er måske bare mig der husker forkert..

Tak for din tid..

Mvh.
Kristian