co 2
Fra : bufas

Dato : 21-11-04 10:36

davs i gruppen har en ford sierra 2,0 i dohc hvordan stiller man co2 på
den og hvor høj lav må den være

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 13:10

"bufas" <mick@a.cirque.tv> skrev i en meddelelse
> davs i gruppen har en ford sierra 2,0 i dohc hvordan stiller man co2 på
> den og hvor høj lav må den være

Den kan/skal ikke stilles, det sørger bilens egen computer altid for (hvis
den virker)

--
Tom

Fra : bufas

Dato : 21-11-04 13:53

hvad fanden skal jeg så gøre den er omstillet til syn pga for høj co2

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 14:01

> hvad fanden skal jeg så gøre den er omstillet til syn pga for høj co2

Den skal sikkert have en ny katalysator hvis ikke motorstyringen har nogen
fejl (udlæs fejlkoder)

--
Tom

Fra : bufas

Dato : 21-11-04 14:38

ok hvordan udlæser man fejl

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-04 15:00

> ok hvordan udlæser man fejl

Det er står beskrevet i Haynes bogen som kan hentes på biblioteket, ellers
kan de fleste værksteder lave det. Du er nok nød til at få udlæst fejlkoder
FØR du begiver dig ud og køber en ny katalysator, da det KAN være en anden
fejl, som computeren nok skal fortælle.

--
Tom

Fra : bufas

Dato : 21-11-04 15:12

har haynes bogen men der står at man kan stille co2 manuelt men takker
mange gange for din xpert viden

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-11-04 15:37

> har haynes bogen men der står at man kan stille co2 manuelt men takker
> mange gange for din xpert viden

Det tvivler jeg på, for man kan ikke stille CO2, kun CO.

Niels

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-11-04 18:58

"bufas" <mick@a.cirque.tv> skrev

> hvad fanden skal jeg så gøre den er omstillet til syn pga for høj co2

Kom med resultatet af en 4gasmåling, så er der nok nogle hajer her i gruppen
der kan stille diagnosen.
Evt. supleret med en måling før katalysatoren.
Et blik på tændrørets "ansigt" vil også kunne fortælle lidt.

Er du helt sikker på at den er kasseret på for høj CO2?

Hvordan er trækkraften ved høje omdrejninger?

Mvh.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 21-11-04 15:37

"bufas" <mick@a.cirque.tv> skrev :

>davs i gruppen har en ford sierra 2,0 i dohc hvordan stiller man co2 på
>den og hvor høj lav må den være

Det kan du ikke stille på den - en 2.0i DOHC har katalysator, og
regulerer selv tallet korrekt, hvis ikke - er der en fejl i/omkring
motorstyringen

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : alexbo

Dato : 21-11-04 19:32

"bufas"
skrev i en meddelelse news:FjZnd.160$Fo2.100@news.get2net.dk...
> davs i gruppen har en ford sierra 2,0 i dohc hvordan stiller man co2 på
> den og hvor høj lav må den være

Jeg har sendt dig en mail med tegninger af justerskruerne.

CO afhænger af motortypen N9 A-C-E enten 0,5 -1,0 eller 1,0-1,5

mvh
Alex Christensen