Olieskift Mondeo
Fra : Thomas

Dato : 21-11-04 10:38

Grrr...

Havde sat mig for at skifte olie på Mondeoen (årg. 2002) idag, men kan
k....eddeme ikke finde bundproppen. Er her en venlig sjæl der kan fortælle
mig hvor jeg finder den? Skal et af forhjulene afmonteres?? Jeg har ikke
mulighed for at løfte bilen på andre måder end alm. donkraft.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-11-04 10:36

Hej!

Thomas wrote:

> [...]
> mig hvor jeg finder den? Skal et af forhjulene afmonteres?? Jeg har ikke
> mulighed for at løfte bilen på andre måder end alm. donkraft.

Alm. donkraft? I så fald må du IKKE befinde dig under bilen - det er alt for
farligt... Jeg tvivler på, at du kan nå bundproppen uden at bevæge dig ind i
farezonen. Køb 4 bukke eller lej dig ind på et g-d-s værksted istedet IMHO.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-11-04 14:31

Kim Voss Schrader skrev:

> Alm. donkraft? I så fald må du IKKE befinde dig under bilen - det er alt
> for farligt...

Ja den kan give op sådan en.

Omvendt så har jeg kun brugt understøttelse af bilen meget få gange og
det har været hvor jeg skulle ligge derinde i længere tid.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : alexbo

Dato : 21-11-04 11:45

"Thomas" <a@b.dk> skrev
> Havde sat mig for at skifte olie på Mondeoen (årg. 2002) idag, men kan
> k....eddeme ikke finde bundproppen. Er her en venlig sjæl der kan fortælle
> mig hvor jeg finder den?

Over plastikbundpladen et godt stykke inde, når du så endelig har fået den
af, pladrer olien ud over bundpladen og løber alle andre steder hen, end i
den spand du har sat under.

Få skifte olien på et af de mange kvikservice-centre der findes, og få
skiftet filtret samtidig, det sidder endnu værre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Madsen

Dato : 21-11-04 13:37

> [...]
>
> Få skifte olien på et af de mange kvikservice-centre der findes, og få
> skiftet filtret samtidig, det sidder endnu værre.

Sikke da en pis-bil ...

Jacob

Fra : alexbo

Dato : 21-11-04 13:59

"Madsen" skrev

> Sikke da en pis-bil ...

Ja, i hvert fald hvad det angår, Ford har valgt at lade bundproppen sidde
vandret bagud, så man kan ikke engang lave et fornuftigt hul i bundpladen,
og få prop og olie nedaf.
Filtret sidder bagpå motoren lige op af forpladen og er nærmest umuligt at
få fat i, både fra oven og neden, nogle gange må man tage hjul og inderskærm
af, bare for at skifte filter.

mvh
Alex Christensen

Fra : HC

Dato : 21-11-04 14:33

På en Mondeo 2002 sidder bundpropen bagest på bundkaret og er ikke nem at nå
uden at bilen er på lift eller over en grav,

Mondeo 2002 har IKKE plastikskjold under motoren og oliefilteret sidder
forrest på moteren og er meget nemt at komme til.

--
Mvh Hans Jensen
Ford Mondeo 1,8 med VDO 5000 Navigation

Fra : alexbo

Dato : 21-11-04 15:08

"HC" > skrev

> Mondeo 2002 har IKKE plastikskjold under motoren og oliefilteret sidder
> forrest på moteren og er meget nemt at komme til.

Aha, se det vidste jeg ikke, så har Ford alligevel tænkt sig om.

mvh
Alex Christensen

Fra : HC

Dato : 21-11-04 17:17

> Aha, se det vidste jeg ikke, så har Ford alligevel tænkt sig om.

Tjaaa de skal jo også lige have tid til at lære det.

Mvh Hans

Fra : Thomas

Dato : 21-11-04 17:32

"HC" <h@ns.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mondeo 2002 har IKKE plastikskjold under motoren og oliefilteret sidder
> forrest på moteren og er meget nemt at komme til.

Sikke noget møg...

Tak for svaret - så vil jeg kontakte et kvikservice-center, som en anden har
rådet mig til.