Centrallås Audi 100 Avant
Fra : Martin

Dato : 19-11-04 13:14

Jeg har monteret centrallås på de fire døre i min Adi 100 Avant 1986. Nu
kunne jeg jo godt tænke mig at få bagklappen med, men jeg kan ikke rigtigt
finde nogen der har noget til dette.

Er der nogen her i dette altvidende organ, som har et forslag?

/Martin

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-11-04 13:59

Martin wrote:
> [...]
> rigtigt finde nogen der har noget til dette.
>
> Er der nogen her i dette altvidende organ, som har et forslag?

Er det sådan en 5cyl - 2,2 - 136 hk ting? Min far havde en - den havde
vacuum centrallås - det var som regel utæt. Mon ikke du kan finde en løs
servo hos www.dataophug.dk hvadenten det er elektrisk eller med tryk?

--
vh
Torben

Fra : Martin

Dato : 19-11-04 15:24

> Er det sådan en 5cyl - 2,2 - 136 hk ting? Min far havde en - den havde
> vacuum centrallås - det var som regel utæt. Mon ikke du kan finde en løs
> servo hos www.dataophug.dk hvadenten det er elektrisk eller med tryk?

Ja - det er sådan en ting - men den er IKKE med fabriksmonteret centrallås.
Derfor har jeg monteret elektrisk styret centrallås på de fire døre, men jeg
mangler en "dims" til at låse bagklappen op og i med - og jeg er ret blank
mht. hvor jeg skal finde denne "dims".

/Martin

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-11-04 16:12

Martin wrote:

> [...]
> fire døre, men jeg mangler en "dims" til at låse bagklappen op og i
> med - og jeg er ret blank mht. hvor jeg skal finde denne "dims".

Har du _prøvet_ dataophug?

Fra : PNT

Dato : 19-11-04 16:28

Hej Torben,

Prøv at tjecke denne her:
http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=6012

Ved ikke om den kan kobles sammen med centrallåsen, men hvis man er snild
til det elektriske går det sikkert nok

Mvh. Pierre

Fra : Martin

Dato : 22-11-04 10:57

"PNT" <pnt@fjernmigcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=6012
>
> Ved ikke om den kan kobles sammen med centrallåsen, men hvis man er snild

Ja - den har jeg set. Den låser ikke bagagerummet op, men "nøjes" med at
åbne det. Den kunne sikkert bringes til at virke sammen med min centrallås,
men det ville betyde, at jeg skulle og og smække bagarerumsklappen i, hver
gang jeg låser bilen om - og det bliver man vist hurtigt træt af!

Jeg har iøvrigt spurgt dem (hovwdiaudi) om de har en centrallås-dims til
bagsmækken på Audi'en, men det har de ikke.

/Martin

Fra : Martin

Dato : 22-11-04 10:52

> Har du _prøvet_ dataophug?

Nej - men jeg forestiller mig at det de måtte have er det originale
vakum-styrede. Det forekommer mig at være lidt for besværligt.

/Martin

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-11-04 13:19

Martin wrote:
> Nej - men jeg forestiller mig at det de måtte have er det originale
> vakum-styrede. Det forekommer mig at være lidt for besværligt.

Skal du ikke bare bruge en servomotor og et forbindelsesled? Det behøver jo
ikke nødvendigvis at være en audireservedel.

--
vh
Torben

Fra : Martin

Dato : 22-11-04 15:13

> Skal du ikke bare bruge en servomotor og et forbindelsesled? Det behøver
> jo ikke nødvendigvis at være en audireservedel.

Øh - måske? Det er jo egentlig det, som jeg gerne vil vide!

Kan du beskrive det mere præcist, eller henvise mig til et sted?

/Martin

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-11-04 10:52

Martin wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Øh - måske? Det er jo egentlig det, som jeg gerne vil vide!

Næh. Jeg gik ud fra at du havde lavet de 4 første selv, og dermed havde
fanget ideen. Jeg har vist et ubrugt c-lås sæt liggende du måske kan
tilpasse stumperne fra hvis du er interesseret. Dit for 200,- eller bud.

vh
Torben

Fra : Martin

Dato : 25-11-04 11:33

> Næh. Jeg gik ud fra at du havde lavet de 4 første selv, og dermed havde
> fanget ideen. Jeg har vist et ubrugt c-lås sæt liggende du måske kan
> tilpasse stumperne fra hvis du er interesseret. Dit for 200,- eller bud.

Jeg har skam lavet de 4 døre selv - og fanget ideen! Bagklappen fungerer
bare ikke på samme måde.

Jeg tror nu, at jeg kan se hvad du mente med:

Du ville formentlig bare sætte en servomotor på stængerne i bagklappen.
Problemet er blot, at stængerne her ikke fungerer på samme måde som i
dørerne - et træk i disse stænger medfører at ikke at bagklappen låses op,
men at den åbnes - med det resultat at man skal om og smække bagklappen i
hver gang man har låst bilen op!

Låsen i Audien fungerer ved at der på bagsiden af låsecylinderen sidder en
pal, som drejes når nøglen drejes. Denne pal påvirker stængerne når der er
låst op. Når der er låst, påvirker palen ikke noget. (hmm - lidt svært at
forklare - jeg håber at du forstår).

/Martin