Krak's ruteplan og motorvejsafkørsler :-))~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-11-04 11:14

Hej NG.

Nogle gange så er det nogle sjove ruter som Krak laver, og det selv om man
forsøger at "tvinge" den til at bruge en specifik motorvejsafkørsel ved at
vælge adresser både nord og lige syd for.

Her er den rute som jeg skal køre i starten for at komme på motorvejen fra
vores nye ejendom:

http://www.012.dk/bolig/kort/ruteplan1.jpg

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 19-11-04 11:32

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
> motorvejsafkørsel ved at vælge adresser både nord og lige syd for.
>
> Her er den rute som jeg skal køre i starten for at komme på

Så vidt jeg kan se bor du omkring Lem v. Randers?
Så det letteste er jo at køre til Mariagervej, og istedet for at dreje
til venstre ind mod byen, så dreje til højre, og kort efter til venstre
mod Borup, til Hobrovej og så til venstre mod Randers til Randers N
til/frakørsel.

Som jeg læser kortet sender Krak dig ind mod Randers ad Mariagervej og
så til højre ned igennem industri kvarteret (kan ikke huske hvad vejen
hedder) forbi det nye parcelhuskvarter på venstre hånd, ned til
rundkørselen på Hobrovej, og så til højre hen til Randers N
til/frakørsel. Den gule prik står vist forkert.

M.v.h
Niels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-11-04 11:38

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> wrote in message

> Så vidt jeg kan se bor du omkring Lem v. Randers?

Vi er ikke flyttet endnu, så jeg er ikke så kendt derude.

> [...]
> til venstre ind mod byen, så dreje til højre, og kort efter til venstre
> mod Borup, til Hobrovej og så til venstre mod Randers til Randers N

Det har jeg prøvet, hele den vej som går gennem Borup er sået til med
trafiksanering så det tager meget lang tid.

> [...]
> rundkørselen på Hobrovej, og så til højre hen til Randers N
> til/frakørsel. Den gule prik står vist forkert.

Det var egentligt også det jeg ville, gennem Nordskellet ikke ?
Jeg blev jo nødt til at vælge Hobrovej 289 for at få Krak til bare at nærme
sig de afkørsel.

Dejligt med lokalkendte til at komme med råd.

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 19-11-04 12:11

Christian B. Andresen wrote:
> Vi er ikke flyttet endnu, så jeg er ikke så kendt derude.

Det er jeg heller ikke. Bor i Hinnerup og arbejder i Mariager, og har
kørt turen i over 12 år nu, dvs fra før motorvejen fra Århus til Randers
blev bygget.

> Det har jeg prøvet, hele den vej som går gennem Borup er sået til med
> trafiksanering så det tager meget lang tid.

Ja, det blev desværre lavet kort tid før Randers Kaserne blev lukket.
Tidligere kørte der ofte store militærkolonner den vej, så der måtte nok
ikke være de store forhindringer. Dengang var der heller ikke 50 km/t
fartbegrænsning forbi Rytterskolen . Når jeg kører igennem Borup,
drejer jeg ved kirken og kører til Bjergby, så jeg møder kun to
chikaner, og med mange års træning kan man køre rimeligt hurtigt igennem
dem, men de er lavet om flere gange fordi træpælene jævnligt bliver
torpederet, eller måske bliver revet op at et landbrugs redskab.

> Det var egentligt også det jeg ville, gennem Nordskellet ikke ?

Jo, det hedder den vist. Der ligger en brugtvognsforhandler på hjørnet.
Jeg kører den vej, hvis jeg har været i Føtex på vej hjem, og skal ud på
E45 igen. Det er lettere end at køre hele vejen igennem byen.

M.v.h
Niels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-11-04 12:26

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> wrote in message

> Det er jeg heller ikke. Bor i Hinnerup og arbejder i Mariager, og har
> kørt turen i over 12 år nu, dvs fra før motorvejen fra Århus til Randers
> blev bygget.

Vi flytter fra Hinnerup ))

> [...]
> dem, men de er lavet om flere gange fordi træpælene jævnligt bliver
> torpederet, eller måske bliver revet op at et landbrugs redskab.

Man tilpasser sig jo

> Jo, det hedder den vist. Der ligger en brugtvognsforhandler på hjørnet.
> Jeg kører den vej, hvis jeg har været i Føtex på vej hjem, og skal ud på
> E45 igen. Det er lettere end at køre hele vejen igennem byen.

Ja, jeg synes at det var en nem og trafikfri vej.

Fra : Klaus G.

Dato : 19-11-04 14:06

> http://www.012.dk/bolig/kort/ruteplan1.jpg

Jeg bruger også tit ruteplaner fra krak.dk, dog er det bare nogen jeg får
udleveret, og ikke altid er de gennemtjekket. Så en dag kørte jeg efter
ruteplanen til punkt og prikke(langt ude på bøhlandet), og til sidst ente
jeg ved en motorvej, hvor der kun gik en cykelsti under. Så holder man
der.... :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-11-04 15:28

"Christian B. Andresen" wrote:

> Nogle gange så er det nogle sjove ruter som Krak laver, og det selv om man
> forsøger at "tvinge" den til at bruge en specifik motorvejsafkørsel ved at
> vælge adresser både nord og lige syd for.

Den er også pænt ubrugelig hvis man fx. er på knallert og derfor
ikke ønsker en rute der benytter motorvej..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-11-04 16:11

Thomas Strandtoft wrote:

> Den er også pænt ubrugelig hvis man fx. er på knallert og derfor
> ikke ønsker en rute der benytter motorvej..

Den eneste jeg har set endnu er www.afstand.dk - der er noget der hedder
"skolevej" der søger at lægge ruten via cykelstier. Dewsværre er det ikke
gratis (for andre end os der arbejder i CB )

--
vh
Torben