/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
hvornår lader en bi
Fra : Karsten Jensen


Dato : 19-11-04 00:34

Er der nogen der kan oplyse mig om hvornår en bil lader mest?

Jeg har en Ford Transit 125 TD fra i år - som invalidevogn. Den har en
strømslugende lift og flere andre strømsugende elementer og jeg har
lidt problemer med at holde strøm på den - specielt med de mange korte
turer den også er udsat for.

Jeg har to batterier på den - og også systemet "altid klar til start"
men har været udsat for at den ikke altid er klar til start.

Jeg ved at bilen ikke lader meget ved at stå i tomgang - men hvornår
lader bilen så mest - kan nogen oplyse om dette?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

 
 
Uffe Ravn (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 19-11-04 11:26


"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev

> Jeg ved at bilen ikke lader meget ved at stå i tomgang - men hvornår
> lader bilen så mest - kan nogen oplyse om dette?

Det afhænger af generatoren, mange lader næsten ikke, eller slet ikke, i
tomgang, hvorimod en del nyere generatore lader glimrende ved tomgang.

De fleste lader dog udemærket når motoren kommer op på 1500 rpm

Mvh.



Knud Rasmussen (19-11-2004)
Kommentar
Fra : Knud Rasmussen


Dato : 19-11-04 12:18

Hej
Du vil undgå at komme til at mangle strøm,sådan forstår jeg spørgsmålet.
Så hvad er problemet?
1-Bilen aflader, når tændingen er afbrudt?
2-Der lades ikke på begge batterier?
3-Generator eller ventilatorrem defekt?
4-Generator for lille?
5-En generator er for lidt?
Prøv at henvende dig til dem der har leveret bilen,eller til en
autoelektriker.Bilen dækker jo ikke dit behov:
http://aeb.dk/varksteder.htm
mvh
Knud

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:a4cqp0hlgent09lnig602skdnb43fdh6th@4ax.com...
> Er der nogen der kan oplyse mig om hvornår en bil lader mest?
>
> Jeg har en Ford Transit 125 TD fra i år - som invalidevogn. Den har en
> strømslugende lift og flere andre strømsugende elementer og jeg har
> lidt problemer med at holde strøm på den - specielt med de mange korte
> turer den også er udsat for.
>
> Jeg har to batterier på den - og også systemet "altid klar til start"
> men har været udsat for at den ikke altid er klar til start.
>
> Jeg ved at bilen ikke lader meget ved at stå i tomgang - men hvornår
> lader bilen så mest - kan nogen oplyse om dette?
>
> --
>
> Med venlig hilsen fra
>
> Karsten Jensen
> k-j_absolute_no_spamming@direkte.org



TGD (19-11-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 19-11-04 17:37


"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:a4cqp0hlgent09lnig602skdnb43fdh6th@4ax.com...

<KLIP>

> Jeg ved at bilen ikke lader meget ved at stå i tomgang - men hvornår
> lader bilen så mest - kan nogen oplyse om dette?

I princippet når motoren kører flest omdrejninger.

Men jeg husker et indslag i kontant om en mand der også havde en Transit som
invalidevogn og han havde samme problem som dig, sagen var at der ikke
rigtig var nogen der kunne gøre noget ved det, lige indtil et klogt hoved
tjekkede kablerne fra generator til akkumulator, det var der problemet lå
mener det var noget med kabeltykkelsen kablerne blev udskiftet og vupti så
var problemet et overstået kapitel.

Ellers husk at slå lyset fra til når du holder på vejen for at varme dytten
op så slå nærlyset fra, evt. invester i et par ekstra lygter der bruger
mindre strøm end nærlyset (husk de skal være godkendt).



Karsten Jensen (23-11-2004)
Kommentar
Fra : Karsten Jensen


Dato : 23-11-04 18:54

On Fri, 19 Nov 2004 17:37:16 +0100, "TGD"
<mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:


>Men jeg husker et indslag i kontant om en mand der også havde en Transit som
>invalidevogn og han havde samme problem som dig, sagen var at der ikke
>rigtig var nogen der kunne gøre noget ved det, lige indtil et klogt hoved
>tjekkede kablerne fra generator til akkumulator, det var der problemet lå
>mener det var noget med kabeltykkelsen kablerne blev udskiftet og vupti så
>var problemet et overstået kapitel.

Tak for de mange tip.

Ved du om kablerne var for tynde? Eller?

Det er primært når jeg bruger min motorvarmer (original/indbygget fra
fabrik) jeg får problemer.....

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Leonard (23-11-2004)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 23-11-04 19:06

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Ved du om kablerne var for tynde?

Jeg mener helt bestemt at kablerne blev skiftet til nogle der var
dobbelt så tykke.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste