oliefyr/ kabine og motorvarmer til golf 2
Fra : Christabel & Anders

Dato : 18-11-04 22:36

Hej, fik lige en vild i det i dag på vej hjem fra arbejde!
Kan det mon lade sig gøre, at installere et oliefyr/ kabine og motorvarmer i
en 85ér Golf II 1,6 diesel.
Jeg kunne selvfølgelig trille ned til den nærmeste forhandler og spørge og
evt. få det installeret, men det vil jo sikkert blive dyrt.
Men hvis man nu kunne finde et brugt oliefyr og selv installere det, vil det
jo blive til en helt anden pris. Jeg aner dog intet om oliefyr m.m. hvilke
fyr findes der og hvilke kan installeres i sådan en Golf. Ville helst finde
et fyr som kunne programmeres til at starte, hver morgen inden jeg skulle på
arbejde og igen starte inden jeg skal trille hjem fra arbejde.
Kan fyret købes i f.eks. Den Blå Avis eller dk.privat.marked.biler?

Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spillede i
2004!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 18-11-04 23:05

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, fik lige en vild i det i dag på vej hjem fra arbejde!
> Kan det mon lade sig gøre, at installere et oliefyr/ kabine og motorvarmer
> en 85ér Golf II 1,6 diesel.

Ja det burde ikke være noget problem.

> Jeg kunne selvfølgelig trille ned til den nærmeste forhandler og spørge og
> evt. få det installeret, men det vil jo sikkert blive dyrt.

Tjah fra 9200,- har jeg set ï reklamer for nyligt.

> Men hvis man nu kunne finde et brugt oliefyr og selv installere det, vil
det
> jo blive til en helt anden pris.

Helt sikkert!

> Jeg aner dog intet om oliefyr m.m. hvilke
> fyr findes der og hvilke kan installeres i sådan en Golf.

Kig evt. på http://www.webasto.de/ anternativt den danske hjemmeside
http://www.webasto.dk/ som dog er knap så informativ. Eberspächer er ikke
helt så synlige på markedet så her skal du nok nærmest til den svenske
hjemmeside http://www.eberspacher.se/

> Ville helst finde
> et fyr som kunne programmeres til at starte, hver morgen inden jeg skulle

> arbejde og igen starte inden jeg skal trille hjem fra arbejde.

Det kan de allesammen hvis man monterer et ur som typisk følger med i den
mindste udstyrsudgave af parkeringsvarmerne.

> Kan fyret købes i f.eks. Den Blå Avis eller dk.privat.marked.biler?

Måske, men jeg vil anbefale dig at kigge på http://www.ebay.de/ der kan du
så prøve at søge efter Webasto som er det mest udbredte mærke
parkeringsvarmere (Standheizung kalder tyskerne det) på ebay. Selv om du
måske ikke tør binde an med at købe en brugt parkeringsvarmer fra en person
du ikke kender i et andet land så kan du blive noget klogere ved at læse om
det som andre har til salg.

I øvrigt kan du med foredel læse trådene fra Kim S som købte et brugt
Webasto fyr via ebay.

Mvh
Claus
(Som går og venter på en pakke fra Tyskland med et spritnyt Webasto E med
T100 fjernbetjeningen)