Biludlejning - hvem er billigst/bedst?
Fra : HKN

Dato : 18-11-04 17:46

Hej,

Er der nogen herinde som er erfarne lejere, med kendskab til de forskellige
udlejere? Bilen skal kunne køre i udlandet.

Mvh
Henrik

Fra : Nicolai Lang

Dato : 18-11-04 20:50

On Thu, 18 Nov 2004 17:45:34 +0100, "HKN"
<divegearfjern@dettewebspeed.dk> wrote:

>Er der nogen herinde som er erfarne lejere, med kendskab til de forskellige
>udlejere? Bilen skal kunne køre i udlandet.

Jeg har foreløbig lejet bil ~25 gange i år i ~8 forskellige lande hos
4 forskellige selskaber.

Mit råd er:

Lej kun hos et selskab der er godt repræsenteret i det land du skal
til. Jeg har prøvet at leje en VW Polo hos en lokal i Albertslund og
så gå i stykker i en skov i Skåne. Det var ikke sjovt.

Lav en pris sammenligning hos: Hertz (http://www.hertz-europe.com),
Avis (http://www.avis.dk), HolidayAutos
(http://www.holidayautos.co.uk) og f.eks. Europcars, National-Alamao
og Sixt.

Nu er et sjældent vi skal leje i bil i DK; men vi sammenlignende de
ovenstående og fandt det bedste tilbud hos Sixt. Det vi skulle bruge
var en stor bil (4 personer + bagage) i 3 døgn. Der var de billigst
(Ford Mondeo STW).

Men priser svinger meget afhængig af lejeperiode, lejens længde,
afhentningssted, bilmodel. Til gengæld er det ret hurtig lige at
checke 3-5 firmaer over internettet, når du har tidspunkt fastlagt og
har en idé om hvilken størrelse bil du skal bruge.

Mvh
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 21-11-04 13:41

Ja. Normalt er de mindre lokale selskaber billigere end de store som Avis,
Hertz osv. Men en gang skulle vi leje en minibus i Malmö, var Avis alligevel
billigst. Så det gælder om at søge lidt på internettet eller ringe rundt til
4-5 selskaber. Ind i mellem har de store selskaber en bus de bare vil leje
ud, fremfor at den står stille en weekend. Ringede nemlig kun 1 uge før den
skulle bruges...

Emil