Generator kaput - kan den repareres?
Fra : Torben Scheel

Dato : 18-11-04 11:04

Hej.

Jeg har en generator der lige har fejret 2-års fødselsdag (ombytter) - det
skulle den naturligvis markere ved at blinke periodisk med ladelampen. Da
den koster spidsen af en jetjager (1800,- for en ombytter) og "garanteret"
er ret sund er mit spørgsmål om der er firmaer der kan fixe fejlen lidt
billigere. Schnabel? Andre? Jeg kan overskue nordsjælland og storkøbenhavn.
Lidt mere hvis det er rigtig godt/billigt.

--
vh
Torben

Fra : Brizz

Dato : 18-11-04 11:48

> [...]
> billigere. Schnabel? Andre? Jeg kan overskue nordsjælland og
storkøbenhavn.
> Lidt mere hvis det er rigtig godt/billigt.

Er det ikke bare kul'ne der skal skiftes? det tror jeg det er. Ellers find
en autoelektrikker og forklar ham fejlen så kan han sikkert sige hvad det er
inden du giver ham den og måske give dig en pris.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-11-04 14:33

Brizz wrote:

> Er det ikke bare kul'ne der skal skiftes? det tror jeg det er. Ellers
> find en autoelektrikker og forklar ham fejlen så kan han sikkert sige
> hvad det er inden du giver ham den og måske give dig en pris.

Kullene kan jeg sagtens skifte. Jeg er bare ikke så overbevist om at det er
det efter kun 2 år på en nyrenoveret generator (ca. 50.000km). Desuden er
det helt adskilt om den lader eller ej - enten er der 14volt eller også er
der batterispændingen. Det lyder ikke som kullene i mine ører - men nærmere
har jeg svært ved at komme det. Med mit sædvanlige held vil en elektriker
skæve til generatoren og sige ombytter, derfor efterlyser jeg mere seriøse
folk.

vh
Torben

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 18-11-04 14:40

(klip) Desuden er
> det helt adskilt om den lader eller ej - enten er der 14volt eller også er
> der batterispændingen.

Er du 100 % sikker på, at stelforbindelsen til generatoren er i orden?? Det
var bare lige et bud, når du har de nævnte spændinger.

/Peter

Fra : Brizz

Dato : 18-11-04 14:42

> Er du 100 % sikker på, at stelforbindelsen til generatoren er i orden??
Det
> var bare lige et bud, når du har de nævnte spændinger.

Og en sikker en til at lave ballade hvis den ikke er iorden

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 18-11-04 14:45

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Det
>
> Og en sikker en til at lave ballade hvis den ikke er iorden

Nemlig - taler af erfaring!!!

/Peter

Fra : Brizz

Dato : 18-11-04 15:09

> Nemlig - taler af erfaring!!!

Har også lidt erfaring selvom der snart er en del år siden. Er uddannet
lastbil mekker

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-11-04 15:11

Peter Marlau Knudsen wrote:
> [...]
>
> Er du 100 % sikker på, at stelforbindelsen til generatoren er i
> orden?? Det var bare lige et bud, når du har de nævnte spændinger.

Det må prøves - det er vel via motorens stelkabel når generatoren er boltet
på. Tak for tippet!

vh
Torben

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-11-04 15:21

"Peter Marlau Knudsen" <pmk@NOSPAMitst.dk> skrev

> (klip) Desuden er
>
> Er du 100 % sikker på, at stelforbindelsen til generatoren er i orden??
Det
> var bare lige et bud, når du har de nævnte spændinger.

Hvis det er en dårlig stelforbindelese ved generatoren, plejer ladelampen
netop IKKE at lyse.

Det velkvalificerede gæt er en periodosk fejl på feltstrømmen, altså: kul,
slæberinge, ankervikling, ladeelektronik, feltbro, og ikke mindst alle de
mekaniske samlinger af nævnte dele.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 18-11-04 15:37

> Hvis det er en dårlig stelforbindelese ved generatoren, plejer ladelampen
> netop IKKE at lyse.

UPS - jeg bed kun mærke i det med spændingerne og overså, at blink i
ladelampe var nævnt tidligere. Jeg er enig i dit udsagn (men man bør jo godt
checke stelforbindelsen alligevel).

> Det velkvalificerede gæt er en periodosk fejl på feltstrømmen, altså: kul,
> slæberinge, ankervikling, ladeelektronik, feltbro, og ikke mindst alle de
> mekaniske samlinger af nævnte dele.

Enig.

/Peter

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-11-04 23:14

> [...]

> UPS - jeg bed kun mærke i det med spændingerne og overså, at blink i
> ladelampe var nævnt tidligere. Jeg er enig i dit udsagn (men man bør jo

Deri har du 100% ret.

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-04 12:24

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.160.174.194)

Fra : Brizz

Dato : 18-11-04 12:47

HJEMME

Hop venligst ned fra din Caps lock knap

Og jeg vil mene at hvis man har fundet kulne skal der heller ikke den store
mekker uddannelse til at skifte dem.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-04 15:30

Torben Scheel wrote:
> [...]
> firmaer der kan fixe fejlen lidt billigere. Schnabel? Andre? Jeg kan
> overskue nordsjælland og storkøbenhavn. Lidt mere hvis det er rigtig

Prøv evt hos Elektrogården i Roskilde (Sdr. Ringvej), de plejer at være gode
OG billige
Du kan finde deres nummer (samt en masse andres) på dette link:
http://www.aeb.dk/varksteder.htm

Per
www.perbeer.ninja.dk