Ny bil: 150-200k
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 20:21

Til gruppe,

Min kære moder ringede til mig den anden dag og fortalte hun overvejede at
købe ny bil. Hun har en Fiat Brava '96 med 190000km på tælleren, og en del
reperationer lavet for nylig. Peopeotforhandleren har tilbudt hende godt
40000kr i bytte med en ny 206 1.4d. Salgsargumentet er økonomien i at skifte
til en bil som køre 23km/l istedet for brava'ens 12-14km/l. Hun kører ca.
80km pr dag så der er et reelt behov. 206'eren koster ca 185000kr.
Jeg har brug for lidt hjælp... ? er dette et godt køb eller hvad er jeres
mening?
Jeg har foreslået hende at se på gulpladebiler da der sjællent er behov for
mere. Hvad alternativer er der her? Gerne billigere ;)
Hvad med den nye colt? hjælp hjælp hjælp please...
Prislejet er ca. 150000kr - 200000kr...

På forhånd tak
Kasper

Fra : Leonard

Dato : 17-11-04 20:46

"Kasper Meldgaard" <kaspermeldgaard[snabelA]edidak.dk> wrote:

>Salgsargumentet er økonomien i at skifte
>til en bil som køre 23km/l istedet for brava'ens 12-14km/l. Hun kører ca.
>80km pr dag så der er et reelt behov. 206'eren koster ca 185000kr.

Hvis formålet er at spare på brændstoffet hvad så med en Lupo 3L?

--
Leonard

Fra : Cosworth POWER

Dato : 17-11-04 20:48

> Jeg har foreslået hende at se på gulpladebiler da der sjællent er
> behov for mere. Hvad alternativer er der her? Gerne billigere ;)

Husk den skal være fra før 1/4-1998 (mener jeg?) for at du slipper for den
ekstra årlige strafafgift på 5.000 kr.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Mogens

Dato : 17-11-04 21:45

"Kasper Meldgaard" <kaspermeldgaard[snabelA]edidak.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har foreslået hende at se på gulpladebiler da der sjællent er behov
for
> mere. Hvad alternativer er der her? Gerne billigere ;)

Rygtet vil, at en Seat Altea TDi m/140 hk, klima,
DSG-gear, alu osv. kan erhverves til knap 200.000 kr
(introduktionstilbud)

Se evt. www.seat.dk/model/altea_van.asp?tekst=altea_van

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-11-04 22:03

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for
>
> Rygtet vil, at en Seat Altea TDi m/140 hk, klima,
> DSG-gear, alu osv. kan erhverves til knap 200.000 kr

Hvis man kunne det, kørte hele landet nok snart Altea!!!

Billigste Altea koster omkring 235k i introduktion. Og det er nok en 1,6
benzin 101 hk.

MVH
Kent Glerup

Fra : Mogens

Dato : 17-11-04 22:05

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:cnge5m$22ob$1@news.cybercity.dk...

> Hvis man kunne det, kørte hele landet nok snart Altea!!!

Læs dog hvad der står!!! - gule plader !!!

> Billigste Altea koster omkring 235k i introduktion. Og det er nok en 1,6
> benzin 101 hk.

Vrøvl - ikke på gule plader :)

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-11-04 16:58

> "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:cnge5m$22ob$1@news.cybercity.dk...

> behov

> Læs dog hvad der står!!! - gule plader !!!

Fair nok, min fejl..

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 22:08

Til gruppe,

Mange tak for hjælpen... Har dog brug for flere alternativer... Altea'en med
149hk kører nok ikke 23km/l :( Hvis det var mig der skulle have bil kunne
jeg sagtens springe på det tilbud

> Billigste Altea koster omkring 235k i introduktion. Og det er nok en 1,6

> benzin 101 hk.

Hvis du følger linket, rammer du Altea Van... Altså på gulplader! Den koster
fra 108000kr ex moms...

Kasper

Fra : Kent Glerup

Dato : 18-11-04 16:57

> [...]
> jeg sagtens springe på det tilbud

> Hvis du følger linket, rammer du Altea Van... Altså på gulplader! Den

Ups..

my bad.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 17-11-04 22:31

> [...]
> Til gruppe,
>
> Min kære moder ringede til mig den anden dag og fortalte hun overvejede at

Hvad med Kia Picanto?

Fra : Sten Gundersen

Dato : 17-11-04 22:53

Hej Kasper