batteri...
Fra : Anders E. Larsen

Dato : 17-11-04 18:01

Hej....

jeg har i år købt en brugt bil og jeg ved ikke hvor lang tid batteriet
holder endnu, så jeg vil lige høre om jeg bare kan købe et og sætte det i
kælderen indtil det andet står af, og om der er nogen grænse for hvor lang
til batteriet holder strøm....

Anders

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-11-04 10:00

Anders E. Larsen wrote:
> [...]
> det i kælderen indtil det andet står af, og om der er nogen grænse
> for hvor lang til batteriet holder strøm....

Det vil være en rigtig dårlig ide, da et blybatteri skal vedligeholdes
(holdes opladet), ligeså snart der er hældes syre i batteriet skal det
vedligeholdes, ellers går det forholdsvis hurtigt til grunde, spørg
eventuelt en motorbådejer, de kender problematikken.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-11-04 10:57

Anders E. Larsen wrote:
> [...]
> det i kælderen indtil det andet står af, og om der er nogen grænse
> for hvor lang til batteriet holder strøm....

Det skal vedligeholdes med ladning en gang om måneden til det er fuldt ladet
op. Men batterier holder nogen gange længere end man tror - mit var ikke nyt
da jeg overtog bilen for 2½ år siden - det fungerer stadig upåklageligt, så
hvorfor have et nyt i reserve? Der er sjældent langt til den nærmeste
batteriforhandler, og Murphy dikterer jo at det går i stykker når du er
længst hjemmefra anyway..

--
vh
Torben