Vil ikke starte "helt"
Fra : Henrik

Dato : 17-11-04 13:53

Hej Ng

Jeg står og bøvler med min Nissan Primera 2.0D 93 P10.
Dyret gik i stå uden forvarsel af nogen art.
Havde kun kørt ca 3km og kørte omkring 80km/t da det skete.

Prøvede at starte den igen. Den starter meget besværet og går op på ca
1-1500 omdr/m hvorefter den går ud igen.
Derudover ryger den som bare pokker( ikke olie).
Jeg har på fornemmelsen at det er tilførsel af diesel der er problemet.

Så derfor har jeg skiftet dieselfilteret men uden resultat.

Har også prøvet at skrue et af rørene af foran dysen og her "sjat pisser"
den. mængde-mæssig vil jeg sige at der kommer nok.
men der er jo heller ikke noget tryk her.

Jeg er lidt på bar bund nu.

Der sidder lidt forskellige stik ca 3 på brændsstofsfordeleren/pumpen til
noget føler bl.a. kan det være en af dem der driller?

Sidder der en magnet-ventil eller lign i brændsstofsfordeleren? som kan være
defekt?

Sidder der en pumpe bagi ved tanken eller er der kun slange/rør mellem tank
og dieselfilter?

mvh
Henrik

Fra : p.jarnbak

Dato : 17-11-04 16:05

"Henrik" <Hrathje@worldonline.ups (ikke ups men dk)> wrote in message
> [...]
> den. mængde-mæssig vil jeg sige at der kommer nok.
> men der er jo heller ikke noget tryk her.

Er der tandrem på sådan en bil,hvis ja kan det være at pumpen er smuttet
en tand så den har fået senere insprøjtnings tidspunkt = røg.
Hej Palle.

Fra : Henrik

Dato : 17-11-04 18:05

> Er der tandrem på sådan en bil,hvis ja kan det være at pumpen er smuttet
> en tand så den har fået senere insprøjtnings tidspunkt = røg.
> Hej Palle.

Remmen lader til at være OK.

Men jeg har fundet ud af at fødepumpen ikke suger.
Jeg har lagt "drop in" og skruet retur slangen af, og der kom heller ikke
noget.

Sidder der nogle filtre i sådanne en fætter som man lige kan tjekke?
Eller skal man krybe til korset og betale $$$$

Er der evt. en der har en samlingstegning over sådanne en pumpe som kan
mailes. Min makker siger at den ligner meget en Bosch pumpe.

mvh
Henrik

Fra : Palle S.

Dato : 17-11-04 19:07

"Henrik" <Hrathje@worldonline.ups (ikke ups men dk)> skrev i en meddelelse

> Remmen lader til at være OK.
>
> Men jeg har fundet ud af at fødepumpen ikke suger.
> Jeg har lagt "drop in" og skruet retur slangen af, og der kom heller ikke
> noget.

Almindelig fejl er tæret dykrør ned i tanken

hvis du har mulighed for at få et par slanger på pumpen og ned i en 5-10 l
dunk og den så kan køre så har du fundet fejlen

Palle

Fra : Henrik

Dato : 17-11-04 21:12

Sorry fordi jeg udtrykte mig dårligt.!!

Med "drop in" mente jeg, at jeg har haft en dunk på hvorfra den kunne suge.

mvh
Henrik