ffterfyldning af motorolie på passat
Fra : Thomas

Dato : 17-11-04 09:06

hej dk.fritid.bil.

jeg har næsten lige købt en ny brugt vw passat med en 1.9 tdi med 110 heste.
desværre trænger den til en efterfyldning af olie og forhandleren ved ikke
lige hvad for en slags olie der er på i forvejen så han syntes jeg skal få
skiftet al olien. men sker der noget ved at jeg efterfylder med den olie der
står i brugsanvisningen selvom det måske ikke er den samme slags olie der er
i forvejen?

hilsen thomas

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-04 09:11

"Thomas" <thomas@localhost> skrev i en meddelelse

.. men sker der noget ved at jeg efterfylder med den olie der
> står i brugsanvisningen selvom det måske ikke er den samme slags olie der
> er
> i forvejen?

Man kan sagtens blander forsk. typer motorolie, men det bliver aldrig bedre
end den dårligste. Så forhandleren har lidt ret, så starter du på en frisk,
men self. ser han helst det gøres på HANS værksted ;).

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-04 14:46

> [...]
> der
> står i brugsanvisningen selvom det måske ikke er den samme slags olie der

Du kan roligt efterfylde. Men der er selvfølgelig også afhængig af, hvor
langt der er til næste olieskift. Hvis der kun er et par tusinde km, ville
jeg skifte det hele. Men er der f.eks. 5.000 km eller mere, så efterfyld.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Mikael Andresen

Dato : 17-11-04 16:53

skift da pisset. det tager 30 min i gården derhjemme og koster max 500 med
ok olie og filter...

så ved hva olie det er og hvor langt det har gået, for ved forhandleren ikke
hva det er for en olie ved han heller ikke om den har gået 20kkm siden
sidste skift??

Mvh. Mikael - Der skifter for hver 5000 km

Fra : Henrik B.

Dato : 18-11-04 04:04

"Mikael Andresen" <mikaelandresenFJERN@FJERNcool.dk> skrev i en meddelelse

> Mvh. Mikael - Der skifter for hver 5000 km

Overdrevent og totalt unødvendigt.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-11-04 12:34

Henrik B. wrote:
> "Mikael Andresen" <mikaelandresenFJERN@FJERNcool.dk> skrev i en
> meddelelse news:cnfs69$1bqh$1@news.cybercity.dk...

> Overdrevent og totalt unødvendigt.

Du springer vist til konklusioner her?

Hvad nu hvis :
- Det årlige kørselsbehov er 5000km?
- Han kører højhastighed gennem tyskland med korte mellemrum?
- Olien er ringeste mineralske kvalitet?
- Hans MC har 5000km som skifteinterval?

Bare strøtanker.

--
vh
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 18-11-04 12:53

> Du springer vist til konklusioner her?

Ja selvfølgelig.

> Hvad nu hvis :
> - Det årlige kørselsbehov er 5000km?

Det kan så være den eneste årsag.

> - Han kører højhastighed gennem tyskland med korte mellemrum?

Kan en morderne olie godt klare - også 10.000 km.

> - Olien er ringeste mineralske kvalitet?

Kan stadig godt holde 10.000 km.

> - Hans MC har 5000km som skifteinterval?

Så er hans motorcykel så gammel er der er sket meget på oliefronten siden.

--
M.v.h.