/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
BMW R80 VS R100
Fra : Brassball


Dato : 02-12-04 12:28

Hvad er bedst, hvad skal man vælge ?
Hvorfor skal man det ?

Med håb om kvalificerede mennger


MVH

 
 
Torben Scheel (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 02-12-04 13:14

Messingnosse wrote:
> Hvad er bedst, hvad skal man vælge ?
> Hvorfor skal man det ?
>
> Med håb om kvalificerede mennger

Don't feed the trolls..

--
vh
Torben



jo (02-12-2004)
Kommentar
Fra : jo


Dato : 02-12-04 14:37


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41af0e99@news.carlbro.dk...
> Messingnosse wrote:
>> Hvad er bedst, hvad skal man vælge ?
>> Hvorfor skal man det ?
>>
>> Med håb om kvalificerede mennger
>
> Don't feed the trolls..
>
> --
> vh
> Torben

Stærkt sagt, Torben! Yderst relevant og sikkert også til stor hjælp for
spørgeren ...

Min erfaring (jeg har haft 3 stk. R80 og 4 stk. R100) er, at R80 er en
rigtig god maskine med en meget harmonisk motorgang, så jeg ville nok vælge
en R80 hvis jeg skulle dømme ud fra motoren alene, men:

En R100 fra 1981-1984 vil nok være det bedste valg, idet der er dobbelte
bremseskiver foran, bremseskive bag, ligesom disse årgange har fået Brembo
bremser, den "nye" gearkasse og kobling, et bedre strømsystem og flere andre
forbedringer.
Årgange efter 1984/85 har monosvinger og finkantet anderøv, forskærm, m.m.,
hvorfor den ikke længere er en "rigtig" boxer og heller ikke har en særlig
stor salgsværdi.
Derfor: Køb en R100 fra 1981 (eller fra august 1980) til 1984, men sørg for
at den er velholdt og i god stand, og betal hellere 10-20.000 kroner mere
for den end en mindre vedligeholdt boxer i dårlig stand.

En af mine bekendte har en særdeles flot R100RS fra 1984 til salg for vist
nok kr. 79.900,00. Den er rød og sort, og har kun kørt 20.000 km,. idet den
har stået i et sommerhus i Spanien, hvor den kun har kørt, når ejeren har
holdt ferie. Kilometerantallet er i øvrigt dokumenteret.
Den er ikke billig, men holder prisen ved evt. gensalg.

Held og lykke med dit valg af Bimmer!

Jo.



Brassball (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Brassball


Dato : 02-12-04 21:17

Tak for svaret. Jeg har på hånden en r80rt pæn velholdt, med dobbelt
skive foran, og ja det er brembo, det er samme bremse som på min gamle
MZ 250 ¶;-D
Prisen er ca 49000, skal se den og prøvekøre i morgen.

Er der noget jeg skla være særligt kritisk med (typiske eller kritiske
fejl)




On Thu, 2 Dec 2004 14:37:10 +0100, "jo"
<jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote:

>
>"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:41af0e99@news.carlbro.dk...
>> Messingnosse wrote:
>>> Hvad er bedst, hvad skal man vælge ?
>>> Hvorfor skal man det ?
>>>
>>> Med håb om kvalificerede mennger
>>
>> Don't feed the trolls..
>>
>> --
>> vh
>> Torben
>
>Stærkt sagt, Torben! Yderst relevant og sikkert også til stor hjælp for
>spørgeren ...
>
>Min erfaring (jeg har haft 3 stk. R80 og 4 stk. R100) er, at R80 er en
>rigtig god maskine med en meget harmonisk motorgang, så jeg ville nok vælge
>en R80 hvis jeg skulle dømme ud fra motoren alene, men:
>
>En R100 fra 1981-1984 vil nok være det bedste valg, idet der er dobbelte
>bremseskiver foran, bremseskive bag, ligesom disse årgange har fået Brembo
>bremser, den "nye" gearkasse og kobling, et bedre strømsystem og flere andre
>forbedringer.
>Årgange efter 1984/85 har monosvinger og finkantet anderøv, forskærm, m.m.,
>hvorfor den ikke længere er en "rigtig" boxer og heller ikke har en særlig
>stor salgsværdi.
>Derfor: Køb en R100 fra 1981 (eller fra august 1980) til 1984, men sørg for
>at den er velholdt og i god stand, og betal hellere 10-20.000 kroner mere
>for den end en mindre vedligeholdt boxer i dårlig stand.
>
>En af mine bekendte har en særdeles flot R100RS fra 1984 til salg for vist
>nok kr. 79.900,00. Den er rød og sort, og har kun kørt 20.000 km,. idet den
>har stået i et sommerhus i Spanien, hvor den kun har kørt, når ejeren har
>holdt ferie. Kilometerantallet er i øvrigt dokumenteret.
>Den er ikke billig, men holder prisen ved evt. gensalg.
>
>Held og lykke med dit valg af Bimmer!
>
>Jo.
>


jo (03-12-2004)
Kommentar
Fra : jo


Dato : 03-12-04 05:55


"Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:8stuq01j2u379a7krvebah079k3m8cpsrg@4ax.com...
> Tak for svaret. Jeg har på hånden en r80rt pæn velholdt, med dobbelt
> skive foran, og ja det er brembo, det er samme bremse som på min gamle
> MZ 250 ¶;-D
> Prisen er ca 49000, skal se den og prøvekøre i morgen.
>
> Er der noget jeg skla være særligt kritisk med (typiske eller kritiske
> fejl)


Hvilken årgang er den?
Hvad har den gået?

Jo.



Brassball (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Brassball


Dato : 03-12-04 10:46

Den har gået 100kkm, er fra 83

On Fri, 3 Dec 2004 05:54:40 +0100, "jo"
<jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote:

>
>"Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:8stuq01j2u379a7krvebah079k3m8cpsrg@4ax.com...
>> Tak for svaret. Jeg har på hånden en r80rt pæn velholdt, med dobbelt
>> skive foran, og ja det er brembo, det er samme bremse som på min gamle
>> MZ 250 ¶;-D
>> Prisen er ca 49000, skal se den og prøvekøre i morgen.
>>
>> Er der noget jeg skla være særligt kritisk med (typiske eller kritiske
>> fejl)
>
>
>Hvilken årgang er den?
>Hvad har den gået?
>
>Jo.
>


jo (03-12-2004)
Kommentar
Fra : jo


Dato : 03-12-04 17:13


"Brassball" <skoleskibe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:hdd0r0tj0hovpecsjmbil8qrt016t8njur@4ax.com...
> Den har gået 100kkm, er fra 83

Det lyder som en OK deal!
Tjek lige baghjulslejet. Er der slør i det, har den muligvis gået 200.000
km. Ikke at det betyder noget, bortset fra et nyt baghjulsleje koster
omkring 4000,- kroner monteret.
Tjek gummipakningerne i kåben ved forgaffelen (de har det med at blive
møre), og undersøg for slør i forgaffelen.
Jeg går ud fra, at den er ombygget til at køre på blyfri bensin? Det er lidt
besværligt at skulle tilsætte blyadditiv ved hver tankning.
Tjek også bremseskivetykkelsen (minimumstykkelse står på skiverne). Der må
ikke være for meget "kant" på i yderste del af skiven, den må kun lige kunne
anes. Nye skiver er urimeligt dyre.
En kold R-model skal starte med den samme, når man holder chokeren fuldt ude
med en finger, ca. 5 mm. længere ude end normal fuld choker. Tryk derefter
på starteren mens chokeren holdes i yderste stilling, hvorefter motoren skal
springe i gang med det samme.
Held og lykke med købet.

Jo.



Torben Scheel (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 03-12-04 09:55

jo wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41af0e99@news.carlbro.dk...
>> Messingnosse wrote:
>>> Hvad er bedst, hvad skal man vælge ?
>>> Hvorfor skal man det ?
>>>
>>> Med håb om kvalificerede mennger
>>
>> Don't feed the trolls..
>>
>> --
>> vh
>> Torben
>
> Stærkt sagt, Torben! Yderst relevant og sikkert også til stor hjælp
> for spørgeren ...

Ved du hvad, jo - der er ikke en MC der er den bedste. Hvis du tror det, kan
du jo skrive den ultimative guide til MC-, olie- og kædespraykøb.

(-|
Torben



Brassball (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Brassball


Dato : 03-12-04 10:48

Det er jo netop fordi der ikke er en MC der er den bedste at jeg
spørger hvad er godt ved R100 hvad er godt ved R80. Det er jo mig der
ikke har erfaringer med BMW, og derfor jeg søger nogen der har
erfaring med dem

MVH

On Fri, 3 Dec 2004 09:55:21 +0100, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>jo wrote:
>> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:41af0e99@news.carlbro.dk...
>>> Messingnosse wrote:
>>>> Hvad er bedst, hvad skal man vælge ?
>>>> Hvorfor skal man det ?
>>>>
>>>> Med håb om kvalificerede mennger
>>>
>>> Don't feed the trolls..
>>>
>>> --
>>> vh
>>> Torben
>>
>> Stærkt sagt, Torben! Yderst relevant og sikkert også til stor hjælp
>> for spørgeren ...
>
>Ved du hvad, jo - der er ikke en MC der er den bedste. Hvis du tror det, kan
>du jo skrive den ultimative guide til MC-, olie- og kædespraykøb.
>
>(-|
>Torben
>


Ib Jakobsen (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 03-12-04 14:45

Torben Scheel wrote:

> Ved du hvad, jo - der er ikke en MC der er den bedste. Hvis du tror det, kan
> du jo skrive den ultimative guide til MC-, olie- og kædespraykøb.

Måske ikke lige de to spørgsmål man skal stille en BMW-pilot. Den kan køre på
stort set alle olier. Ingen fnidderfnadder med additiver og glidende koblinger.
Og kædespray?. Gæt selv.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste