Tak for svaret. Jeg har på hånden en r80rt pæn velholdt, med dobbelt
skive foran, og ja det er brembo, det er samme bremse som på min gamle
MZ 250 ¶;-D
Prisen er ca 49000, skal se den og prøvekøre i morgen.
Er der noget jeg skla være særligt kritisk med (typiske eller kritiske
fejl)
On Thu, 2 Dec 2004 14:37:10 +0100, "jo"
<jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote:
>
>"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:41af0e99@news.carlbro.dk...
>> Messingnosse wrote:
>>> Hvad er bedst, hvad skal man vælge ?
>>> Hvorfor skal man det ?
>>>
>>> Med håb om kvalificerede mennger
>>
>> Don't feed the trolls..
>>
>> --
>> vh
>> Torben
>
>Stærkt sagt, Torben! Yderst relevant og sikkert også til stor hjælp for
>spørgeren ...
>
>Min erfaring (jeg har haft 3 stk. R80 og 4 stk. R100) er, at R80 er en
>rigtig god maskine med en meget harmonisk motorgang, så jeg ville nok vælge
>en R80 hvis jeg skulle dømme ud fra motoren alene, men:
>
>En R100 fra 1981-1984 vil nok være det bedste valg, idet der er dobbelte
>bremseskiver foran, bremseskive bag, ligesom disse årgange har fået Brembo
>bremser, den "nye" gearkasse og kobling, et bedre strømsystem og flere andre
>forbedringer.
>Årgange efter 1984/85 har monosvinger og finkantet anderøv, forskærm, m.m.,
>hvorfor den ikke længere er en "rigtig" boxer og heller ikke har en særlig
>stor salgsværdi.
>Derfor: Køb en R100 fra 1981 (eller fra august 1980) til 1984, men sørg for
>at den er velholdt og i god stand, og betal hellere 10-20.000 kroner mere
>for den end en mindre vedligeholdt boxer i dårlig stand.
>
>En af mine bekendte har en særdeles flot R100RS fra 1984 til salg for vist
>nok kr. 79.900,00. Den er rød og sort, og har kun kørt 20.000 km,. idet den
>har stået i et sommerhus i Spanien, hvor den kun har kørt, når ejeren har
>holdt ferie. Kilometerantallet er i øvrigt dokumenteret.
>Den er ikke billig, men holder prisen ved evt. gensalg.
>
>Held og lykke med dit valg af Bimmer!
>
>Jo.
>