Brandslukning
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-12-04 22:12

Herj NG

Jeg har lige været inde på de forskellige sider for at se hvad man skal
betale for f.eks. et brandtæppe... det var ikke små penge...

I NETTO har de i denne uge et tilbud på Falck Fammilly Plus, til klr. 399
indeholdende - Brandtæppe, 2 kg. Pulverslukker - Forbindskasse - samt to
røgalarmer, pakken indeholder også et abonnement, som dækker nogle
førstehjælps kurser og brandkurser

men jeg vælger ikke at registrere mit abonnement, for så for jeg lov at
beholde ovenstående effekter, og på den måde har jeg fået udstyret min båd
med både pulverslukker brandtæppe og forbindskasse, samt røgalarmer i mit
hjem, for 399kr.

I flere bådudstyrs butikker skal de næsten have denne pris for brandtæppet
alene..

Fra : Madsen

Dato : 02-12-04 01:28

Jan Rasmussen wrote:
> [...]
> at beholde ovenstående effekter, og på den måde har jeg fået udstyret
> min båd med både pulverslukker brandtæppe og forbindskasse, samt

De var da en temmelig fri fortolkning af Abonnementsbetingelserne fra Falck.

http://www.falck.dk/pris_family_plus

Klip fra siden
Sikkerhedspakke Hjem
Sikkerhedspakken indeholder en 2 kg pulverslukker, brandtæppe samt røgalarm.
Opladning og servicering af pulverslukker foregår på nærmeste Falck-station.
Sikkerhedspakkens indhold er Falcks ejendom og skal returneres af abonnenten
til Falck ved abonnementets ophør.

Fack Fammilly Plus koster normalt 519,- kr om året, så 399,- kr er da et
godt tilbud.

--
Hilsen Madsen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-12-04 02:18

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> returneres af abonnenten til Falck ved abonnementets ophør.
>

> Fack Fammilly Plus koster normalt 519,- kr om året, så 399,- kr er da et

Det er jo det Madsen

Køber du denne pakke, og undlader at tegne abonnement, hvilket de jo ikke
kan
tvinge dig til... Ja, så er du ejer af ovenstående udstyr. og ikke spor
forbudt.

Det er jo en risiko Falck må løbe når de vælger at sælge gennem detail
handelen.

Ps. Lad nu være med at lade det blive en diskution, benyt dig af chancen /
tilbudet eller lad være. der er sikkert også mange der vælger at købe denne
pakke til hjemmet uden at tegne abonnement... og det er heller ikke
ulovligt... man går selvfølgelig glip af Falcks service ved ikke at tegne
abonnement, men den service får man jo heller ikke hvis man køber udstyret i
båd butikkerne selvom det der er til en langt højere pris...

Mvh
JR

Fra : Troels Hansen

Dato : 02-12-04 09:26

Jan Rasmussen wrote:

> [...]

Noget helt andet er at 1 2kg's pulverslukker nok ikke er helt nok. Burde
som minimum have 2. En under dæk, og en i en kiste bænk.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-12-04 02:39

"Troels Hansen" <nouser@ffelsaa.dk> skrev i en meddelelse

> Noget helt andet er at 1 2kg's pulverslukker nok ikke er helt nok. Burde
> som minimum have 2. En under dæk, og en i en kiste bænk.

Det kan der være noget om Troels afhængigt af bådens størrelse.
Noget helt andet er, at mange slet ingen brandslukker har!!! og de fleste
der har valgt at købe brandslukker har ikke tænkt på brandtæppe eller
forbindskasse!!! og da slet ikke røgalarmer...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-12-04 10:40

Jan Rasmussen skriblede og skrablede følgende:

> Køber du denne pakke, og undlader at tegne abonnement, hvilket de jo
> ikke kan
> tvinge dig til... Ja, så er du ejer af ovenstående udstyr. og ikke
> spor forbudt.

Jeg har været på falckstationer for at få genopfyldt flasker og nødhjælp ca.
15-20 gange gennem årene, og jeg har ikke een eneste gang oplevet, at de
spurgte efter abonnementnummer eller andet. Den sidste flaske, jeg fik
ombyttet, var hos falck i Ballerup i sidste måned, og de spurgte heller ikke
om noget (heldigvis, for min kammerat havde ikke noget abonnement! ). Vi
fik bare en ny flaske, fordi den gamle havde tabt trykket af sig selv.

Så køb du bare sættet hos Netto, det er rimeligt billigt. jeg ville dog
supplere med en 6kg ABC slukker fra Harald Nyborg til kr. 299,-

Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-12-04 02:45

"Claus Tersgov" <ingenmail@ingenmail.ingenmail> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så køb du bare sættet hos Netto, det er rimeligt billigt. jeg ville dog
> supplere med en 6kg ABC slukker fra Harald Nyborg til kr. 299,-

Det har jeg allerede gjort Claus.

En 6kg. ville nok være i overkanten til min båd.
men det afhænger jo igen af størrelsen af båden.

Søsportens foreskriver vist en 3kg... men det er jo næppe nok til en 40
fods, mens det er fint til en 24 fods...

og som Troels skrev, er der vel også en smule fornuft at have flere,
strategisk placeret... men der er selvfølgelig ikke oceaner af plads i de
fleste både...

Mvh
JR

Fra : Søren Lund

Dato : 17-12-04 01:47

En 6 kg slukker er ikke for lidt til en 24 fods båd. Det er den mindste
størrelse man kan forvente rent faktisk at slukke noget med, og det er da
irriterende at stå med en 2 kg slukker 10 sm fra land og efter 5 sek!!!
finde ud af at man ikke fik slukket ilden.
Hvis ikke du har erfaring med at slukke ildebrand vil jeg anbefale dig at
tegne abonnementet og deltage i både 1.hjælp og brandkurserne. Dem har du så
givet 120 kr for, og det er billigt. Derefter kan du jo altid melde dig ud
igen.

mvh
Søren