Hej
Jeg har selv malet en GSX 600 F motor Og resultatet blev rigtig godt.
Farven var dog sort.
Havde selvfølgelig motoren pillet af cyklen. afmonterede karburatorer og ale
ledningsholdere og slanger.
Herefter probbede jeg alle huller og kanaler med klude (hårdt pakket i alle
huller) indsugning + udstødning.
Lagde motoren i en trillebør og vaskede den totalt med motorrens og varmt
vand. Hvis den er meget klistret feks omkring fortandhjul pga kædefedt kan
du nemt fjerne dette med en metalcleaner spray. Motorrens kan ikke tage
kædefedt for godt.
Efter dette lod jeg den tører i solen. (er nok ikke lige årstid for dette.)
men måske i en opvarmet garage.
Sleb alle store synlige flader med smervel lærred (meget fint slibepapir)
for at fjerne eventuelle ridser.
Købte noget varmefast maling på spray og sprayede hele motoren med dette.
Resultatet blev rigtig godt men fine blanke overflader.
Den fik spary ca 3 gange maling og 1 gang klarlak.
Ved ikke om du er vandt til at male med spraydåse ellers skal du nok øve dig
lidt inden du begynder.
hellere bruge en dåse for meget ved at holde den for langt fra end at det
hele løber og man skal starte forfra. (afrensning osv.)
Motoren så ud som ny.
PS husk at dække skueglas til med tape kun lige rundt i det lille hul
havde ikke problemer med at malingen ikke kunne holde end ikke på en cykel
som kun er oliekølet.
PS den lugter lidt af maling de på de første ture
mvh Rasmus
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1c155f95d5e1881a98991a@news.tele.dk...
> In article <41aa8c17$0$1749$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> spam@dkfritidmotorcykel.dk says...
>> Hey!
>>
>> Er det muligt eller håbløst at male en motor uden at skille skidtet ad på
>> forhånd?
>>
>> Hondaens motor er ikke så pæn længere, men den lyder sund og rask (den
>> har
>> gået ca. 35kkm) så jeg synes det er overkill at skille den unødigt ad.
>> Derfor vil jeg høre jer om I mener det er muligt at få den malet med et
>> godt
>> resultat til følge, selvom man ikke skiller den helt ad? Sideskjolde og
>> ventildæksel kan man jo godt få glasblæst og malet professionelt, men det
>> er
>> sværere med resten.
>>
>> Hvordan bør jeg gribe det an? Nogen, der har prøvet noget lignende?
>>
>>
> Jeg har gjort det 2-3 gange med Hammerite.
> Afrensning og afdækning tager lidt tid, men resten går nemt, og det
> bliver hængende selv på topstykker og cylindere.
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
>
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!