Hjælp til dkmc søges
Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 27-11-04 17:01

Hæi folkens

Hvad sker der når I går ind på www.dkmc.dk ??

Når jeg gør det, redirecter den til www.swim.dk

Har fået mail fra en der har prøvet 2 steder fra og det virker.
Ringet op af en der ikke fik det til at virke.

hamselv herfra

--
VED BESVAR, HUSK AT RETTE ADRESSEN.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-11-04 17:18

"hamselv\(DKMC\)" <hamselv@brammmmingnet-slet2m.dk> writes:

> Hvad sker der når I går ind på www.dkmc.dk ??

Så ser jeg en hjemmeside om motorcykler.

> Når jeg gør det, redirecter den til www.swim.dk

Prøv med en anden browser uden alt muligt spyware og andre sjove ting.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : vmx

Dato : 27-11-04 17:21

"hamselv(DKMC)" <hamselv@brammmmingnet-slet2m.dk> skrev i en meddelelse
> Hæi folkens
>
> Hvad sker der når I går ind på www.dkmc.dk ??
>
> Når jeg gør det, redirecter den til www.swim.dk

www.dkmc.dk virker fint herfra.

( det gør www.swim.dk også.. hvad det så end er )

Bruger du explorer ?:

en tanke:

funktioner -> internet indstillinger -> midlertidige
internet filer -> slet filer !

Prøv engang at undersøge om der "foregår" andre
aktiviteter på din PC end dem du selv har installeret.
www.antivirus.dk , DL Panda og tjek.

Mvh
Robert
www.roberts.dk

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 27-11-04 20:35

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Bruger du explorer ?:

Johh

> en tanke:
> funktioner -> internet indstillinger -> midlertidige
> internet filer -> slet filer !

Har gjort, også cookies

> Prøv engang at undersøge om der "foregår" andre
> aktiviteter på din PC end dem du selv har installeret.
> www.antivirus.dk , DL Panda og tjek.

Har prøvet deres online scanner og housecall's scanner også.
Så har jeg prøvet 2 andre spywarescannere.
Det virkede ikke.

Afinstalleret ad-aware og hentede den igen (nu hedder den ad aware personal
SE). Den fandt 10 cookies og en URL.
Genstartede lortet og så virkede det igen, så nu er min gode gamle side
tilbage med knus og kram
Ååååååhhhh og det hele virker.

> Mvh
> Robert
> www.roberts.dk

hamselv herfra

Fra : vmx

Dato : 27-11-04 21:16

> [...]
personal
> SE). Den fandt 10 cookies og en URL.
> Genstartede lortet og så virkede det igen, så nu er min gode gamle side

Godt så

Alle folk burde have 2 .. æh.. 4 maskiner
2*MC og 2*PC :
1 mc man kan pudse, og aldrig køre i salt med.
1 mc man kan svine og eventuelt køre over en mark med.
( og derefter hygge sig med at reparere etc )
- søger forresten selv efter et eller andet "semi off road
250 - 600 cc noget"

1 PC man bruger til det "seriøse" med maximal beskyttelse.
1 PC til alt "snavset" ... hvor resultatet selvfølgelig er adware
spyware og alskens l*rt .. og enden er "format c:" fra tid til anden.

Hilsner
Robert
www.roberts.dk

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 28-11-04 00:44

On 11/27/2004 21:16:29 "vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> wrote:

> [...]

> "snavset" ... hvor resultatet selvfølgelig er adware spyware og alskens
> l*rt .. og enden er "format c:" fra tid til anden.

Bare brug Mac
--
Jacob

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-11-04 21:46

"vmx" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> writes:

> 1 PC man bruger til det "seriøse" med maximal beskyttelse.
> 1 PC til alt "snavset" ... hvor resultatet selvfølgelig er adware
> spyware og alskens l*rt .. og enden er "format c:" fra tid til anden.

Man kan jo også bare bruge et operativsystem der virker

Alternativt kan man måske nøjes med en browser og et mailprogram der
ikke eksploderer bare fordi man starter dem. Begge dele fås faktisk
til det der dyre men defekte operativsystem som af en eller anden
grund findes på hovedparten af alle private computere

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-11-04 23:31

> [...]
> til det der dyre men defekte operativsystem som af en eller anden
> grund findes på hovedparten af alle private computere

Ja, jeg scannede lige min computer igennem med Ad-Aware og Spybot her
forleden. De fandt ikke en eneste spy/adware komponent, heller ingen
cookies, og det er over en måned siden at jeg har kørt dem sidst. Og jo, jeg
bruger min computer meget hver dag.
Jeg tror hovedårsagen er at jeg stoppede med at bruge IE for lang tid
siden..

Jeg scanner også efter virus en gang imellem, men det er alligevel mange år
siden at jeg har opdaget en på min egen maskine.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-04 10:43

Jacob Bunk Nielsen skrev i meddelelsen ...

>Man kan jo også bare bruge et operativsystem der virker

Mit har virket siden d. 15-07-2000 såe.....

> [...]
>til det der dyre men defekte operativsystem som af en eller anden
>grund findes på hovedparten af alle private computere

Man kan jo også bare tænke sig om

Desværre er de nye versioner af Opera browsere defekte, og jeg har forlist
min sikkerhedskopi af deres tidligere produkt..

mvh
Orla
og nej, jeg har stadig ikke sat mig ind i emacs/gnus, der er sgu' så meget
andet der trækker....

Fra : MightyMax

Dato : 27-11-04 18:47

> Hvad sker der når I går ind på www.dkmc.dk ??
>
> Når jeg gør det, redirecter den til www.swim.dk

jeg får dkmc

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 27-11-04 18:51

On 11/27/2004 17:00:33 "hamselv\(DKMC\)" <hamselv@brammmmingnet-slet2m.dk>
wrote:

> [...]

> Når jeg gør det, redirecter den til www.swim.dk

> Har fået mail fra en der har prøvet 2 steder fra og det virker. Ringet

Ingen problemer med nogle af de to sider.
--
Jacob

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-11-04 20:13

"hamselv(DKMC)" <hamselv@brammmmingnet-slet2m.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har fået mail fra en der har prøvet 2 steder fra og det virker.
> Ringet op af en der ikke fik det til at virke.

Ingen problemer med de to sites overhovedet.

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 28-11-04 09:16

"Aragorn Elessar" <aragorn@wellesK75.dk> skrev i en meddelelse
> Ingen problemer med de to sites overhovedet.
> Mvh
> Aragorn_DK
> --
> =================

SÅ er den satme gal igen (((((
Direkte over på swim.dk. For sat... og hel.... og sg.... og fand..... da
også.

Og jeg har ikke været på nogle sider der kan ha lavet ballade og virus har
den heller ikke fundet.

Der var kun en cookie fra Bravenet (Tæller), så nu tager jeg en online
virusskanner, genstarter og tjekker.

Så prøver jeg med Firefox eller mozilla eller hvad de nu hedder de andre
browsere.
Nogen der har et forslag til den bedste ??

hamselv herfra
--
VED BESVAR, HUSK AT RETTE ADRESSEN.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 28-11-04 09:47

> [...]
> browsere.
> Nogen der har et forslag til den bedste ??

Hej igen.

Jeg bruger selv Mozilla Firefox, som jeg er godt tilfreds med, især efter at
følgende artikel dukkede op på Jyllandspostens hjemmeside:

http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2744188/

Du kan hente den her:
http://www.mozilla.org/products/firefox/

Den er hurtig, stabil og effektiv i forhold til IE, og så kan man hente
forskellige værktøjer til den fra hjemmesiden.
Selv er jeg meget glad for den add-on, der gør at man bare kan klikke yderst
til venstre i vinduet, så hopper man en side tilbage. Det er noget nemmere
end at skulle op og ramme en dum knap hver gang.
<https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=3
34&vid=1189>
Derudover kan man overføre sine Foretrukne til den, hvilket jeg er ret glad
for, da jeg har en hulens masse links til alt muligt liggende. (Sjovt nok er
det mest motorcykel-, katte- og politisider...)

Mvh

Aragorn_DK - glad Firefox-bruger.

--
=================
www.welles.dk

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-11-04 10:45

> [...]

> SÅ er den satme gal igen (((((
> Direkte over på swim.dk. For sat... og hel.... og sg.... og fand..... da

[klip]

> Så prøver jeg med Firefox eller mozilla eller hvad de nu hedder de andre
> browsere.
> Nogen der har et forslag til den bedste ??

DKMC åbner som den skal her.
Det er åbenbart et lokalt problem på din PC.
Du fik det jo også fjernet "temporært" - så et eller andet lusker på din PC
endnu.

Jeg bruger IE og, synes jeg uden problemer. Rydder dog jævnligt op og finder
en del med:
Spybot-S&D: http://www.safer-networking.org/en/index.html
Easycleaner: http://personal.inet.fi/business/toniarts/dwnloads.htm
AdAware: http://www.lavasoftusa.com/default.shtml.en

Derudover har jeg haft gavn af at læse om sikkerhed her:
http://www.huus-lomholt.dk/kons/sikkerhed.htm
http://sikkerhed-faq.dk/

Og nyhedsgruppen: dk.edb.internet.software.browser

Mener de andre ærede skribenter at man undgår skidteraset ved at skifte
browser?

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Det skal jo ikke handle om lakridspiber hele tiden

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-11-04 14:21

hamselv(DKMC) wrote:
> [...]
> browsere.
> Nogen der har et forslag til den bedste ??

Tjek om nogen/noget har rodet i din hosts fil?
Den ligger et eller andet sted i din windows systemmappe.
(kan ikke lige komme det nærmere da jeg ikke sider ved en windows)

Fra : Hekto

Dato : 29-11-04 16:01

In article <coc1bs$ots$1@news.net.uni-c.dk>, hamselv@brammmmingnet-
slet2m.dk says...

Avant Browser http://www.avantbrowser.com/
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : N/A

Dato : 27-11-04 23:31

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-11-04 11:09

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Mener de andre ærede skribenter at man undgår skidteraset ved at skifte
> browser?

Ja, næsten fuldkommen. Det er da også helt defekt at du har været nødt
til at læse 2 sider om opsætning af din browser og efterfølgende køre
3 uafhængige anti-snavs programmer jævnligt for at din browser virker
i længere perioder ad gangen.

Jeg bruger selv Mozilla Firefox, og har gjort det i omkring et år
(måske mere, fra dengang den hed Firebird 0.6 så vidt jeg husker). Jeg
er godt tilfreds. Lige nu har jeg et par forskellige extensions
installeret der kan forskellige ting, men så vidt jeg kan forstå på
andre Firefox-brugere, så er der stor forskel på hvilke extensions der
er brugbare for den enkelte bruger.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Richard

Dato : 28-11-04 13:16

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Ja, næsten fuldkommen.

Godt du tog forbehold, Jacob - på en af husets 3 pc'er med Firefox får man
swim.dk i stddet - på samme virker dkmc.dk i Netscape

Har dog ikke selv brug for dkmc.dk, så jeg gider ikke dykke ned i fejlen.
Men jeg skulle da lige prøve

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 28-11-04 16:32

Richard wrote:

> Godt du tog forbehold, Jacob - på en af husets 3 pc'er med Firefox får man
> swim.dk i stddet - på samme virker dkmc.dk i Netscape

Hæ, nu i dag virkede dkmc.dk nu også i Firefox på nævnte pc - ovenikøbet
selv om historikken i Firefox tilbød: "http://www.dkmc.dk/ ... Velkommen
til swim.dk" da begyndte at skrive adressen. Det er ikke kun mc'er, der er
uforudsigelige, pc'er det sandelig også

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-11-04 14:06

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i

> [...]
> til at læse 2 sider om opsætning af din browser og efterfølgende køre
> 3 uafhængige anti-snavs programmer jævnligt for at din browser virker

Hæ! Sikkerhedssiderne er must-læsning for enhver der "går på nettet" så vidt
jeg er orienteret. Antisnavsprogrammerne kører jeg for en sikkerheds skyld -
jeg har ikke (næsten fuldkommen haft problemer med IE. Programmerne kan
også noget forskelligt, som måske blev dækket ind hvis jeg købte en enkelt
PRO-version.

> [...]
> installeret der kan forskellige ting, men så vidt jeg kan forstå på
> andre Firefox-brugere, så er der stor forskel på hvilke extensions der

Det skal komme an på en prøve!
Min opfattelse af at det er Tonny "Hamselv"´s egen PC der fokker up med noget
snavs skal jeg åbenbart revidere, efter hvad Richard siger -selv med FireFox.
Og nej - jeg deltager ikke i nogensomhelstreligionskrig, gider ikke

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Der lige har bygget redskabsskur for at få plads til begge modellerne og

Fra : Richard

Dato : 28-11-04 16:42

Arne Lorenzen wrote:

> Min opfattelse af at det er Tonny "Hamselv"´s egen PC der fokker up med
noget
> snavs skal jeg åbenbart revidere, efter hvad Richard siger -selv med
FireFox.

Ikke nødvendigvis programmets sjyld, som du ser af hosstående svar, så
prøv endelig ildræven ved lejlighed - den sætter liv i ældre pc'er og
IE-brugere vil nok finde mange brugervenlioge detaljer, de ikke anede, de
savnede før

Netop i fredags skiftede næsten alle deltagere på min vivs liste for
finske oversættere over til Firefox som reaktion på de senest
offentliggjorte sikkerhedshuller i IE. Resten af dagen var listen
ovsersvømmet af glædesudbrud - flest på finsk, så dem skal jeg spare dig
for

Så nu de har set lyset skifter de nok også Outlook til noget mere
sikkert...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 07-12-04 23:29

rpaderichard@netscape.net (Richard) skrev i
[]
> [...]
> offentliggjorte sikkerhedshuller i IE. Resten af dagen var listen
> ovsersvømmet af glædesudbrud - flest på finsk, så dem skal jeg spare dig
[]
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK

Har brugt FireFox siden.
Mange fine faciliteter, kan godt li´den.
Der dukkede dog en lille kuriøsitet op på:

http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/webshop
Sorry, this page is not supported by your browser.
Please install IE 5.02 or later osv......

Mon de også har aktier i foretagendet?

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Richard

Dato : 08-12-04 00:02

Arne Lorenzen wrote:

> http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/webshop
> Sorry, this page is not supported by your browser.
> Please install IE 5.02 or later osv......

He, det berømmede anti-spyware program GIANT vil slet ikke installeres,
med mindre IE 6 eller nyere (!?) forefindes - selv ikke den 15-dages
prøveversion - opdagede jeg forleden. Ærgerligt nok, for det er en del
grundigere end Adaware, så jeg på min datters IE/MSN/Messenger-befængte
pc

> Mon de også har aktier i foretagendet?

Formentlig, Telia er storkunde af teleudstyr hos Ericsson, der
konkurerer med Nokia, som Big-Bill Gate$ har udnævnt til en af M$' fire
hovedkonkurrenter på konsumentmarkedet. Så Telia og M$ er sikkert best
pals, da-da, da-da

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 08-12-04 20:11

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Har brugt FireFox siden.
> Mange fine faciliteter, kan godt li´den.
> Der dukkede dog en lille kuriøsitet op på:
> Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Jeps, er også gået over til den nu.

Meeeeen der er nogle steder hvor den ikke virker.
Tips.dk og telefonmanualerne hos TDC virker heller ikke.
Housecall.com siger jeg skal installere noget da de tager det som en
Netscape.
Men ellers er jeg også tilfreds

hamselv herfra

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 23:18

> [...]
> Tips.dk og telefonmanualerne hos TDC virker heller ikke.
> Housecall.com siger jeg skal installere noget da de tager det som en

Går den så længre på literen?

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : hamselv\(DKMC\)

Dato : 09-12-04 16:22

"Flemming Disc" <flemming_discNOdiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
> Går den så længre på literen?
> --
> Venlig hilsen
> Flemming Disc

næhhhh, men den tikker ikke mere ved koldstart og fuld skrue.

hamselv herfra

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 19:10

> næhhhh, men den tikker ikke mere ved koldstart og fuld skrue.
>
> hamselv herfra

Tikker ikke........det lyder smart....vil du fortælle nærmere eller er det
en fabrikshemmelighed? ))

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-11-04 11:32

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Mener de andre ærede skribenter at man undgår skidteraset ved at
> skifte browser?

Her er i hvert fald en der gør:
<http://reviews-zdnet.com.com/4520-7297_16-5570819.html

Overskriften er "Dear IE, I'm leaving you for good" og de første par
linjer er: "It's over. Our relationship just hasn't been working for a
while, and now, this is it. I'm leaving you for another browser."

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-11-04 16:52

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Hæ! Sikkerhedssiderne er must-læsning for enhver der "går på nettet"
> så vidt jeg er orienteret.

Det synes jeg ikke at de er. Det er urealistisk at forvente at andet
end nørder læser dem, og endnu mere urealistisk at forvente at
nørderne læser dem før de går på nettet første gang. Jeg følger ikke
selv news:dk.edb.sikkerhed, men vil mene at jeg gennem mit studie har
stiftet tilstrækkeligt kendskab med begreberne til at have en mening
om dem.

Programmer skal være relativt sikre som udgangspunkt, og så få folk
til aktivt at tage stilling hver gang de slår en eller anden smart
feature til. Sjovt nok har de fleste ikke noget problem med at give
fuld adgang til deres computer for ActiveX-komponenter de finder
tilfældige steder på nettet. Det er IMHO dybt defekt at browseren
overhovedet tillader den slags.

Erfaringen viser at brugere ikke tænker det mindste på sikkerhed, så
derfor er softwareleverandørerne nødt til at gøre dte for dem.

> Og nej - jeg deltager ikke i nogensomhelstreligionskrig, gider ikke

Godt, så er vi to

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*