Info og råd om Shetland-både (535/570 olig~
Fra : Tobester

Dato : 26-11-04 15:16

Hej,

Jeg er på udkig efter en planende kabinebåd med soveplads for to og fuldt
skot ml. kabine og cockpit. Jeg er blevet vældigt imponeret af Shetland
bådene, da jeg bla. har hørt meget godt om sødygtigheden. Båden skal sejle i
Kattegat S og Ø for Djursland og i Århus Bugten.

Er der nogen, der ligger inde med oplysninger, erfaringer, tips om
problemer/svage punkter etc. om Shetland 535 og Shetland 570?

Jeg vil gerne høre alt, hvad I ved? Bla. vil jeg specielt gerne vide, hvilke
motorstørrelser, man skal op på for at plane tilfredsstillende i de to både;
topfarten er ligegyldig for mig.

Har I forslag til andre lignende både?

Jeg skal bruge båden her i vinter, så hvis nogen vil sælge, så kontakt mig.
Der er postet en købsannonce i markedsgruppen ligeså.

På forhånd tak og håb om godt input.

Tobester

Fra : Rose

Dato : 26-11-04 16:44

Hej!
Kig en gang på www.udkik.dk
Claus

Fra : Per Krabbe

Dato : 26-11-04 17:02

"Tobester" <ttbdk(FJERN)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
> Der er postet en købsannonce i markedsgruppen ligeså.

Har du checket på www.scanboat.com der nogle stykker til salg også her i DK

God jagt.

pkc

Fra : Tobester

Dato : 27-11-04 11:38

Hej Igen,

Ja, jeg har selvfølgelig kigget på alt, hvad jeg kunne finde. Men jeg ville
meget gerne høre fra andre, der kender til bådtypen. Sælger er ikke altid
lige objektiv i fremstillingen af svage punkter osv..

Bla. ved jeg, at nogen har haft problemer med indsivning af vand i
afstandmaterialet i dobbeltskroget og dannelse af kondens samme sted; at der
være problemer med hækken osv.

Men jeg ville gerne høre fra nogen, der ved mere (jeg læser allerede på
www.shetland.owners.org.uk , men ville altså gerne vide mere)

På forhånd tak,

Tobester