Vinteropbevaring tilbydes i Århus
Fra : thomas sloth

Dato : 26-11-04 11:42

Vi har en del lagerplads ledig i Århus-omegnen, og overvejer at
tilbyde/omdanne det til vinteropbevaring for MC'ere. Stedet er
isoleret og delvis opvarmet, naturligvis aflåst, befolket og evt. med
alarm.

Er det noget nogen har behov for, evt. til næste år?
Smid endelig en mail til mig såfremt relevant.

Mvh
Thomas Sloth.

Fra : anders majland

Dato : 26-11-04 16:36

> [...]
> tilbyde/omdanne det til vinteropbevaring for MC'ere. Stedet er
> isoleret og delvis opvarmet, naturligvis aflåst, befolket og evt. med

Med "mange" mc'er under samme tag vil en "fornuftig" sikring af adgangvejen
og en alarm samt en brandforsikring vel være minimumsskrav...

Med fornuftig sikring mener jeg at det ikke skal vare muligt "bare" at bakke
en stjålet varevogn/lastbil igennem porten og så læsse mc'er på inden
vagtmanden kommer omkring.

Hvad mener du med "delvist opvarmet". For opbevaring af mc'er gælder det vel
om at undgå temperaturskift og at holde den relative lugtfugtighed nede.

> Er det noget nogen har behov for, evt. til næste år?

Jeg ved ikke om markedet er dækket af de almindelige forhandlere i århus og
omegn.

Hvordan med adgang til motorcyklerne i løbet af vinteren ?

Et andet tiltag der sikkert kunne være interessant for mange var hvis der
også var "skruefaciliteter" så man selv i vinterens løb kunne lave lidt
service.

/A

Fra : thomas sloth

Dato : 27-11-04 15:46

> Med "mange" mc'er under samme tag vil en "fornuftig" sikring af adgangvejen
> og en alarm samt en brandforsikring vel være minimumsskrav...
Det er klart.

> Med fornuftig sikring mener jeg at det ikke skal vare muligt "bare" at bakke
> en stjålet varevogn/lastbil igennem porten og så læsse mc'er på inden
Enig. Der skal bruges lift for at fjerne/placere cyklerne, så det
sætter sine begrænsninger.

> Hvad mener du med "delvist opvarmet". For opbevaring af mc'er gælder det vel
> om at undgå temperaturskift og at holde den relative lugtfugtighed nede.
Dårlig formulering. Stedet kan opvarmes, og primært kan der
opretholdes konstant temp.

> Hvordan med adgang til motorcyklerne i løbet af vinteren ?
Kan osse være muligt. Men vil folk ikke bare stillet dyret, og så
hente igen til foråret? Regnede jeg egentlig med.

> Et andet tiltag der sikkert kunne være interessant for mange var hvis der
> også var "skruefaciliteter" så man selv i vinterens løb kunne lave lidt
> service.
God ide....

Fra : anders majland

Dato : 27-11-04 18:28

> Kan osse være muligt. Men vil folk ikke bare stillet dyret, og så
> hente igen til foråret? Regnede jeg egentlig med.

Mange smider den jo bare hos forhandleren om efteråret - får så lavet et
service i vinterens løb, og kan så de kan hente en klargjort maskine til
foråret.

> God ide....

Det er da ihvertfald noget der vil kunne retfærdiggøre lidt mere for
opbevaringen

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk