Du er fin Armand
Jeg sørger godt for den gamle GT, men hun er bygget for at blive brugt, det
er kun i vinterperioden hun står i stuen
Det var nålene jeg mente, main needles, og hun var blevet testet på
motorvejen forinden jeg begyndte på justeringerne, så jeg er sikker på at
det var sænkning af nålene der forårsagede det brændte stempel!
Jeg kører netop kun med ND-tændrør, grundet NGK's kedelige tendens til
drukning!
Mvh
M. Hoey
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:co5cn8$fv0$1@abbeden.bunk.cc...
>
> M. Hoey <hoeyREMOVEME@city.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:co585n$q3a$1@news.cybercity.dk...
>>
>> Jeg havde et 'lille' uheld her i september ang. et brændt stempel i min
>> GT750. Det skete på motorvejen ved 3/4 til fuld gas....
>> Forinden havde jeg efter en del læsning i vores klubblad læst at hvis man
>> kørte med et Keyster reparations-kit så skulle man sænke nålene
>>(main-jets)....
>
> Main-jet = hoveddysen, som befinder sig som en plombe på systemet underst
> under nåledysen+dysenålen!
> Derfor bliver du lige nødt til at revurdere om der virkelig stod
> main-jets,
> og om det så ikke var dyse-størrelse der reftereredes til!
>
> Over 3/4 gasgivning er det fortrinsvis hoveddysen der er den
> udslagsgivende omkring blandingens kvalitet :-/
> Har du været ude at brænde vandbøflen af i samme grad på et tidspunkt
> inden du har rodet med nålene? Det kunne jo hænde at problemet ligger i en
> oprindelig fejl-dysning i hoveddyserne og ikke det nye karbunade set-up
> :-/
>
>> .... sænke nålene 2 hak for oprindelig indstilling, grundet anden
>> udforming hhv. tykkelse i nålene!
>> En anden grund til at jeg at foretog denne justering var at jeg konstant
>> koksede mine tændrør til, og derved kom der ingen tændingen og maskinen
>> druknede. ...........Dette har jeg lade mig fortælle kan
>> afhjælpes ved .......at leane (mager) den ud, men det var så for meget!
>
> Jup!
> Totaggere er skånselsløse når det kommer til for mager inddysning =
>
>
> Ang tilkoksning af tændrørene:
> Totaggere er ligeledes meget følsomme overfor tændrørets varmeværdi, og i
> den forbindelse er det originale tænsrør kun retningsvisende for
> varme-tallet. Hvis man vitterligt har tilkoksnings-problemer bør man bruge
> rør der ét nummer varmere, således at de bedre kan brænde sig selv rene.
> På
> modsatte vis skal man bruge koldere rør hvis de tenderer til decideret at
> brænde (elektroderne) af!
>
> Ang. drukning af tændrørene:
> Du kører sikkert med NGK-rør, lige som 99,5% af alle andre; men de kán
> være
> temmeligt følsomme overfor drukning - prøv med et alternativ á ND eller
> Champion og se om den ikke bliver mindre følsom
>
>> Mit spørgsmål går ud på om man også skal være forsigtig med for høj
>> kompression på en 2-takter, jeg har læst at der nemt kan forekomme
>> detonation/høj varme/brændte stempler ved for høj kompression, er dette
>> rigtigt? Jeg har 2 stk toppakninger at vælge når jeg skal til at samle
>> hende igen, en tynd og en tyk! Overvejede at få topstykket planet inden
>> montering, fik det også planet sidst ved renovering af motoren!
>
> Køb en gammel RD350 til at sønderskrue via højkompression og alskens
> knallert-tuning, og spar derved den efterhånden sjældne GT'er for slige
> sager :-|
>
> --
> Armand.
>
>
>