*SUK* - Intet nyt fra DMC
Fra : Esther

Dato : 24-11-04 18:59

Siden jeg skrev om mine problemer her i gruppen (12. oktober) med at blive
medlem af DMC (manglende respons på tilmelding) har jeg desværre STADIG
intet hørt fra dem.

Nu har jeg så forsøgt - for 3. gang - at tilmelde mig via deres hjemmeside .

Hvis jeg heller ikke hører noget denne gang, må jeg opgive at blive medlem
og konkludere, at DMC bare ikke vil have flere medlemmer, eller også har de
noget imod kvindelige motorcyklister...

--
Esther

*** Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50***

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-11-04 19:22

"Esther" <Esther@tdcadsl.dk> writes:

> Siden jeg skrev om mine problemer her i gruppen (12. oktober) med at blive
> medlem af DMC (manglende respons på tilmelding) har jeg desværre STADIG
> intet hørt fra dem.

Det er ikke kun dig. Jeg fik et brev om at DMC ikke havde modtaget
medlemslisten fra den klub jeg er kasserer i på trods af at jeg havde
sendt den med fodpost over en måned før. Jeg sendte listen til
kassereren i DMC via email, og fik endda svar om at den var godt
modtaget

Desværre lader det ikke til at der er helt styr på administrationen
hos DMC.

> Nu har jeg så forsøgt - for 3. gang - at tilmelde mig via deres hjemmeside .

Jeg beundrer din vedholdenhed.

> Hvis jeg heller ikke hører noget denne gang, må jeg opgive at blive medlem
> og konkludere, at DMC bare ikke vil have flere medlemmer, eller også har de
> noget imod kvindelige motorcyklister...

Jeg tror desværre at det er alle motorcyklister de har noget imod :-\

Al respekt til det arbejde DMC udfører, men det er altså skidt at de
ikke har bedre styr på deres administration.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Knud Dam

Dato : 24-11-04 20:26

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Al respekt til det arbejde DMC udfører, men det er altså skidt at de
> ikke har bedre styr på deres administration.

> [...]

Jeps !

Jeg prøvede at tilmelde mig et par gange i foråret uden resultat.

; - (

KD Bandit 600 S.

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-11-04 10:36

Esther wrote:
> [...]
> medlem og konkludere, at DMC bare ikke vil have flere medlemmer,
> eller også har de noget imod kvindelige motorcyklister...

Broncekursus er den sikre vej - jeg tog et kursus i foråret og har nu fået
en opkrævning. Heldigvis er der ikke angivet hvad jeg skal betale - fint med
den slags filantropiske arbejde, hvor man yder efter behag og evne

vh
Torben - der er VILD med kurserne.

Fra : Moller

Dato : 25-11-04 10:44

Torben Scheel wrote:

> Broncekursus er den sikre vej - jeg tog et kursus i foråret og har nu fået
> en opkrævning. Heldigvis er der ikke angivet hvad jeg skal betale - fint med
> den slags filantropiske arbejde, hvor man yder efter behag og evne

   Det må man så kalde en meget dårlig løsning, da de i forvejen er svært
at komme med på den slags hold på f.eks. Ø'en.

   Jeg må klart indrømme at jeg selv havde en del småproblemer men, blev
da medlem i andet forsøg... detsvære må jeg da indrømme at det rod der
er i administrationen osv.. og der samtidig med ikke er råd til nær så
mange klubblade osv. via diverse undskyldninger ommkring posten, så er
det tvivlsomt hvor længe jeg gider at være med.

   Jeg er godt klar over at de gør et stykke lobbyarbejde, men da prisen
for at være med i DMC og konkurenten er næsten ens, så undre det mig at
der ikke er råd til at sende de få blade ud om året vs. konkurentes
månedelige kæmpe blad ud... men hvis man heller ikke vil tage nye
medlemmer ind, så er det jo klart at der er mindre penge i kassen til det.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 25-11-04 11:06

"Moller" wrote:

> [...]
> månedelige kæmpe blad ud... men hvis man heller ikke vil tage nye
> medlemmer ind, så er det jo klart at der er mindre penge i kassen til det.

Jeg synes det er skide ærgeligt at så god en forening som DMC ikke kan køre
på ordentlig vis, når der tilsyneladende er kræfter der venter på at komme
til, men som bare ikke bliver "lukket ind" til alles store ulempe.
Jeg tænker i denne forbindelse også på dmcn.dk, som for et par år siden
heller ikke var interesseret i et samarbejde med Tonys fede udkast til
dfmc.dk, som jo nu er blevet en kæmpe succes! (For var det ikke det du fik
at vide Tony?)
Det er ærgeligt at der sidder nogle kræfter som IMO ikke benytter de
rescourcer, der er til rådighed og istedet vælger at køre deres eget løb ud
på et sidespor.
Jeg synes oprigtigt talt ikke at dmcn.dk har det store at byde på, andet end
som et sjældent brugt (og ikke mindst ufuldendt) opslagsværk mht. klubber og
produkter osv.
I min lille verden ville det hele køre meget bedre, hvis både dmcn.dk og DMC
blev integreret i Tonys side, så der dermed kom noget samling og orden i de
mange oplysninger, så de i sidste ende bliver brugbare og bliver set! Så
kunne nogle af indtægtspengene gå til vedligeholdelse og til den sparsomme
arbejdskraft der skal til for at få nye medlemmer registreret.
Når nu vi alligevel er mange der har tilknytning til disse websteder via
dk.fritid.motorcykel, kan vi vel lige så godt samle vore fællesskab og viden
ét stort sted på nettet, så ikke de forskellige fællesskaber trækker ud på
hvert deres sidespor og ender i sandet?
For IMO er det kun Tony af de 3 omtalte parter, der har fundet ud af at få
stor succes ud af en hjemmeside, så hvorfor ikke videreudvikle det?

Just my 2 cents.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover ZZ

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-12-04 01:22

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:

> In article <41b583bb$0$218$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk says...
>>
> Jeg har det fint med DFM. Brugbar, ogbuden al mulig registrering og
> medlemsnumre o.s.v. Den slags ligger ikke til mit temperament. DMCN
> bruger jeg faktisk aldrig. (sorry! - den er ellers nydelig!)

Siderne er fine, men jeg må indrømme at jeg højst besøger dem
månedligt. DMCN hvis jeg skal lure en anmeldelse, DFMC hvis jeg skal
se et galleri eller lure lidt om en eller anden mystisk dfm-skribent
Til mit forbrugsmønster er siderne nok temmeligt overkill, men det
lader jo til at siderne er ganske velbesøgte og det er jo ikke kommet
af sig selv! Stor ros til bagmændene bag projekterne!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-11-04 11:30

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> writes:

> Jeg synes oprigtigt talt ikke at dmcn.dk har det store at byde på, andet end
> som et sjældent brugt (og ikke mindst ufuldendt) opslagsværk mht. klubber og
> produkter osv.

Men det har dfmc.dk ikke, så hjælp da dmcn.dk med at forbedre
kvaliteten af de informationer der ligger på siden.

> [...]
> kunne nogle af indtægtspengene gå til vedligeholdelse og til den sparsomme
> arbejdskraft der skal til for at få nye medlemmer registreret.

DMC er jo langt fra kun en webside. Det er jo rent faktisk en forening
der laver politisk arbejde, afholder kørekurser og udgiver et
medlemsblad. Det kan man jo ikke ligefrem sige at dfmc.dk gør. Desuden
skal du huske på at dfmc.dk lige nu hænger på en enkelt person (OK,
jeg driver den der newsdims, men det er en mindre del). Hvad tror du
selv der sker med siden når Tony mister interessen for at køre MC
fordi han får travlt med andre ting?

Tænk over hvad du foreslår

> [...]
> ét stort sted på nettet, så ikke de forskellige fællesskaber trækker ud på

Ja, det ville være rart, hvis man kun skulle lede efter dansk
information om motorcykler et sted, men det er utopi at tro at det
nogensinde bliver sådan.

dfmc.dk er jo også i høj grad knyttet til denne nyhedsgruppe, og mit
gæt er at langt over 90% af de danske netbrugere aldrig har hørt om
nyhedsgrupper. Alene det faktum gør jo at siden ikke ligefrem går hen
og bliver bredt accepteret af andre end os her fra gruppen plus et par
løse bekendtskaber.

> For IMO er det kun Tony af de 3 omtalte parter, der har fundet ud af at få
> stor succes ud af en hjemmeside, så hvorfor ikke videreudvikle det?

Men DMC har stor succes med deres politiske lobbyarbejde og deres
kørekurser, og DMCN har stor succes med deres anmeldelser af
værksteder.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : N/A

Dato : 07-12-04 16:13

Fra : Peter Hasselbalch

Dato : 26-11-04 17:31

> [...]
> ikke give det helt fra sig. Jeg forudså at det ville blive en "kamp" at få
> mine idéer implementeret og valgte så at lave mit eget i stedet. Så måtte
> mine idéer bevise sit værd i den virkelige verden. Der kom først en seriøs
> henvendelse fra DMCN da dfmc.dk kørte - og var blevet populær. Da
> vurderede jeg at resultatet ville blive bedre hvis jeg selv fortatte - og
> det mener jeg faktisk stadig. Idéen bag dfmc.dk er, at det er folk selv,
> der leverer indholdet - men at jeg står for udviklingen af funktionalitet
> samt drift - og det ser ud til at virke.

Om samarbejde:
Jeg syntes det er underlødigt at du fremstiller det som du gør.
Vi _var_ i dialog og de daværende redaktører på DMCN _ville_ gerne i dialog,
men du var liiige knapt så interesseret i at skulle koordinere - endsige
blive enig med andre om layout, funktionalitet o.s.v. (må dog sige at jeg
ikke var kontaktpersonen og derfor ikke kender til samtalernes indhold)

DMCN har aldrig sagt at det var noget skidt du ville lave (som du antyder),
og vi har heller ikke postuleret at det ville være en dødssejler (som
antydet).
Men som du selv skriver, så forudså _du_ at det ville blive en kamp, og det
var så din tolkning, som blev afgørende for samarbejdet: Du ville ikke mødes
med os og tale om tingene, men fastholdt at DMCN skulle indlejres i DFMC.

Success eller ej: Vi kører 2 vidt forskellige sites med forskellige formål.
DFMC er primært baseret på billedmateriale og oplysninger om medlemmerne,
hvor DMCN er mere rettet mod at oplyse om verdenen omkring motorcykellivet.

Generelt:
Jeg er principielt enig i at DFMC og DMCN kunne lægges sammen, men det er
kun meget lidt sandsynligt da der er stærke meninger og følelser involveret.
Ingen af os har kommercielle interesser i sagen og er - som Tony udtrykker
det - drevet af ildsjæle.

DFMC er et fint sted at se billeder af andre maskiner, og den slags kan man
sagtens køre 100% automatisk, men anmeldelser af forehandlere kan ikke
(efter min mening) køres sådan. Der skal være dialog - og allerhelst opnås
gensidig forståelse, når forhandler og kunde er uenige. Det skal ikke være
en ensidig kritik/hængen ud af forhandleren.
DMCN stikker dermed nok en anelse dybere end DFMC, som jo sådan set kun
omhandler folks egne beretninger og billeder. Dermed ikke sagt at det er
uinteressant - tværtimod - men det er et andet område end DMCN har som
"scope".

Om DMCN:
Iøvrigt er det forfærdeligt nem at kritisere dataaktualiteten på DMCN, men
som skrevet andetsteds bliver den ikke bedre end brugerne gør den til.....
Igen skiller DMCN sig fra DFMC ved at have data der _kan_ blive forældede:
Klubber opstår og klubber forgår, men ofte glemmer man at klubbens data er
registreret på diverse websteder og derfor bliver der ikke rettet. Jeg får
dog næsten dagligt henvendelser om tidligere "managers" der ikke længere er
i klubben og derfor vil nye folk overtage hvervet, så de kan opdatere data.

Om fremtiden:
Jeg syntes fint at Tonys DFMC og DMCN kan køres parallelt idet det er
forskellige sites, med forskelligt sigte. I øvrigt kræver det ret heftig
diskplads at lave, hvad Tony har lavet og det er derfor fint at Tony selv
kan drifte det.
Som Tony skrev: Vi skal ikke bekrige hinanden, men opfylde hver vor mission
på internettet.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 29-11-04 16:52

"Peter Hasselbalch" <peter@sletteshasselbalchs.dk> wrote in message

> Jeg syntes det er underlødigt at du fremstiller det som du gør.

Enig - det kan hurtigt gå hen og tangere mudderkastning. Det er altså ikke
meningen - selvom diskussionen bliver ophedet. Jeg er dog meget uenig i din
udlægning af sagen - og din "fortolkning" af hvad jeg har skrevet og jeg vil
altså ikke stå model til at du siger jeg har sagt noget, når det ikke
passer.

> [...]
> endsige blive enig med andre om layout, funktionalitet o.s.v. (må dog sige
> at jeg ikke var kontaktpersonen og derfor ikke kender til samtalernes

Hvis vi tager den fra starten, så mødtes jo faktisk med Hylle over en kop øl
og vi snakkede lidt om mulighederne for at få integreret de to websites med
hinanden. Dengang lå sitet spredt over flere (3-4?) servere og jeg kunne
mærke at vi ikke rigtigt havde samme idéer om hvordan sitet skulle opdateres
og administreres fremover. Det var uvist hvordan jeres platform kom til at
se ud og hvor meget server-plads I havde fremover (noget med at I havde et
webhotel liggende et sted ingen vidste hvor var), så jeg vurderede hurtigt
at galleri-funktionaliteten stort set var umulig at få op at stå (der var
også andre tekniske overvejelser såsom mulighed for at installere
tredjeparts komponenter og database). Al funktionaliteten på DMCN skulle
dengang (efter min vurdering) skrives næsten helt om - og jeg måtte vurdere
om jeg ville bruge en masse tid og kræfter på at få integreret de to
websites. Jeg valgte at bruge tiden på i stedet at udvikle ny funktionalitet
til DFMC.dk. Det må folk godt slå mig for - men det var min beslutning og
jeg står stadig ved den i dag.

Vi snakkede (du, jeg og Makro) så senere om at lave en løsning, hvor
galleri-funktionen lå på min server, men jeg synes ærligt talt ikke jeg
havde lyst til bare at skulle lægge server- og linjekapacitet til DMCN.

Derfor meldte jeg så ud at jeg egentlig mest havde lyst til at drive DFMC
videre på egen hånd - og jeg skal gerne indrømme at det naturligvis også
skyldes at jeg har lagt så meget arbejde i DFMC at jeg synes det ville være
synd at blive "opslugt" af DMCN hvor jeg sikkert ikke ville brænde så meget
for det som før.

Faktisk mindes jeg at jeg trods alt tilbød min hjælp med design - og
foreslog en integration mellem kalender og profiler så folk kunne linke
mellem sine profiler/gallerier. Det gjorde du så helt klart at I ikke var
interesseret i, så jeg ved ikke hvem der er mest uinteresseret i at
samarbejde!?

> DMCN har aldrig sagt at det var noget skidt du ville lave (som du
> antyder), og vi har heller ikke postuleret at det ville være en dødssejler
> (som antydet).

Det synes jeg overhovedet ikke jeg antyder?! Hvor læser du det henne -
forklaring udbedes!

> [...]
> mødes med os og tale om tingene, men fastholdt at DMCN skulle indlejres i

Absurd! Jeg mener på intet tidspunkt at jeg har givet udtryk for at jeg
mente DMCN skulle indlejres i DFMC!?

[snip]

> Det skal ikke være en ensidig kritik/hængen ud af forhandleren.

Og du mener jeg har givet udtryk for det modsatte?

> [...]
> omhandler folks egne beretninger og billeder. Dermed ikke sagt at det er
> uinteressant - tværtimod - men det er et andet område end DMCN har som

Indtil videre, ja. Jeg har et par idéer i støbeskeen som åbner sitet mere op
og kan tilbyde meget mere aktuelt MC-relateret stof end førhen. Derudover
ser jeg MC Databasen som et seriøst indspark til at gøre DFMC endnu bedre og
indholds-"tung".

> [...]
> diskplads at lave, hvad Tony har lavet og det er derfor fint at Tony selv

Der ser du. I ville alligevel ikke kunne drifte et system med ml. 3 og 4 Gb
data, så spørgsmålet er om folk overhovedet ville synes det var så
fantastisk at sammenlægge de to websites hvis det betød at gallerifunktionen
bortfaldt. Det tror jeg personligt ikke. Men vi kunne have gjort det nemmere
for folk at linke mellem profilerne. Jeg har faktisk gjort mit til at det
kunne lade sig gøre ved at gøre det muligt at indtaste DMCN nummer i sin
profil.

> Som Tony skrev: Vi skal ikke bekrige hinanden, men opfylde hver vor
> mission på internettet.

Helt enig. Men man kan godt være pro-aktiv alligevel

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Thomas Makro

Dato : 04-12-04 23:26

On Mon, 29 Nov 2004 16:52:20 +0100, "Tony Lorentzen"
<spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Hvis vi tager den fra starten, så mødtes jo faktisk med Hylle over en kop øl
>og vi snakkede lidt om mulighederne for at få integreret de to websites med
>hinanden.
Jep, I fik langt om længe arrangeret et et møde, hvor I desværre ikke
(kunne blive?) enige om noget konkret.
Før dette var der gået en længere periode, hvor du havde været klar
til at smøge ærmerne op, men hvor der ikke var sket noget, hvilket,
meget forståeligt, irriterede dig. Jeg sad på sidelinien og var også
lidt irriteret over det, men kunne som "menig redaktør" ikke gøre
noget.
Efter jeres møde gik der også et stykke tid, før DFM og DMCNs stifter,
Hylle, besluttede at trække sig helt ud af DMCN. Herefter tog jeg og
Peter Hasselbalch over, og så begyndte der virkelig at ske noget. Der
kom flere redaktører til, og vi holdt nogle møder, hvor vi
koordinerede hvad der ville være godt for DMCN, hvem der skulle gøre
hvad, osv.

Du havde tidligere meldt ud, at du gerne ville deltage, og bare
ventede på svar fra DMCN. Det var nu blevet muligt, så vi inviterede
dig til et møde, en konkret dag, som _du_ valgte at afslå. Ikke noget
med at du ikke lige kunne den dag, men du ønskede ikke at mødes med
os. Du skrev noget med at du nu hellere ville koncentrere dig om andre
ting, vistnok din virksomhed. Peter har således ret når han skriver,
at vi var i dialog, men _du_ valgte ikke at ville mødes.

Jeg ringede til dig et stykke tid senere, for at høre om du nu havde
fået tilstrækkelig "luft" fra din business, til at kunne/ville mødes.
Her sagde du til mig, at hvis du skulle have noget med DMCN at gøre,
var det en betingelse at du have carte blanche til at ændre i hvad som
helst, hvor som helst på DMCN, uden forudgående aftale. Det valgte jeg
at sige nej til. Jeg nævnte det for de øvrige redaktører på vores
følgende møde, og den beslutning var de enige i.
Tro mig, vi ER skam åbne over for ændringer, men vi har hver vores
område, som vi hver især administrerer, og løbende forbedrer. Ingen
redaktør er interesseret i at have brugt adskillige timer og dage på
ny/forbedret funktionalitet, som du kort efter sletter eller laver
helt om, fordi du synes at det skal gøres på en anden måde, eller
fordi du ikke har kendskab til, hvorfor redaktøren har gjort som han
har. Det er skam helt fint at du har en masse meninger om hvordan
tingene kan forbedres, det er faktisk nødvendigt for at der kan ske
forandringer, men nogle gange kræver en ændring et sted, at der også
ændres andre steder. Derfor er vi nødt til lige at snakke om det
først, så vi ikke tænker før vi handler.

Tony, intet større projekt kan køre på din måde. Uanset om det er et
IT projekt, en ny bil, eller for den sags skyld en reaktor der skal
laves, så kræver ethvert større projekt, at de implicerede mødes såvel
før som undervejs, for at koordinere, ændre i den oprindelige plan,
osv. Undervejs vil altid opstå små konflikter man skal tage stilling
til, og finde en brugbar løsning på. Hvis en person i projektet blot
vil "låse sig inde" og køre sit eget løb, ved at ændre i alle dele af
projektet, uden at have aftalt dette med de øvrige projektdeltagere,
går der ged i projektet, og projektet er dømt til fiasko.

Jeg synes at det er godt med nye kræfter til at drive DMCN. Jo flere
hoveder, jo flere ideer, og jo flere "hænder" til at få lavet tingene.
Vi er demokratiske, så det kræver at de implicerede kan leve med det.
Så hvis du en dag i fremtiden skulle få lyst, så er vi skam villige
til at mødes over en kop øl, og snakke om tingene.

Der er mange problemstillinger at tage fat på, f.eks. hoster du selv
DFMC, hvilket gør at der er masser af plads, men desværre har jeg også
konstateret, at der har været en del udfald. Du må være TDC kunde
Vi besluttede i sin tid, at vi ville have DMCN hostet på et
professionelt web-hotel, for at have en vis driftsikkerhed og
sikkerhed mod datatab. Hjemmeservere har det jo med at være knap så
sikre, hvilket vi da også fik bevist, da DFMC fik besøg af
"brasilianske bøsserøve", og det kom frem, at der ikke var en eneste
backup at falde tilbage på.
<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&c2coff=1&threadm=bsl0mg%242v6f%241%40news.cybercity.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dbrasilianske%2520b%25C3%25B8sser%25C3%25B8ve%26hl%3Dda%26lr%3D%26c2coff%3D1%26sa%3DN%26tab%3Dwg>
og
<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&c2coff=1&threadm=bsl4qh%244op%241%40news.cybercity.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dsm%25C3%25A5-gammel%2520forside%2520frem%2520som%2520jeg%2520har%2520lagt%2520op%26hl%3Dda%26lr%3D%26c2coff%3D1%26sa%3DN%26tab%3Dwg>

>Helt enig. Men man kan godt være pro-aktiv alligevel
Også helt enig. Vi må alle erkende, at DMCN og DFMC har forskellige
mål, og derfor sagtens kan leve side om side. Når ikke vi kan joine de
to sites, bør vi erkende forskellighederne, så vi ikke kommer til at
"træde hinanden over tæerne".

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 07-12-04 04:43

"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message

> Jep, I fik langt om længe arrangeret et et møde, hvor I desværre ikke
> (kunne blive?) enige om noget konkret.

Jo - det blev vi faktisk. Læs din mail med mødereferatet igen. Jeg mødtes
med Hylle d. 16/11-2002 - hvor I andre desuden var blevet inviteret - men
ikke mødte frem. På mødet aftalte vi at vi så småt ville påbegynde en
integration af de to websites. Først og fremmest ved at linke profilerne
sammen på tværs af hjemmesiderne. Jeg understregede i min opfølgende mail at
det var vigtigt at der kom styr på den uheldige hostingløsning, der dengang
lå hos Telia (noget med at man ikke længere havde FTP adgang til sitet).
Desværre "døde" kommunikationen bare lidt hen igen... Hvor problemet opstod
skal jeg ikke kunne sige, men jeg havde fat i både Peter og dig for at lægge
op til at få gjort noget ved tingene. Så vidt jeg husker stallede I
processen (Hylle trak sig ud af DMCN og I skulle vist lige finde ud af
hvordan konstellationen skulle se ud fremover) og I ville mødes med mig igen
(måske fordi I i virkeligheden ikke var enige i Hylles og min beslutning).
Derefter blev samtalen mere og mere drejet over mod, at jeg og min server
skulle fungere som delvis lagerplads for DMCN ved at fungere som
hostingcenter for billedløsningen. Jeg fandt det dumt at man endnu en gang
ville splitte DMCN ud over flere servere og meldte efterfølgende ud at jeg
ikke var interesseret i, bare at være hosting-center for DMCN samt at jeg
forventede at min idé med dfmc.dk skulle videreføres på DMCN. Deri var I nok
ikke helt enige.

> [...]
> ting, vistnok din virksomhed. Peter har således ret når han skriver,
> at vi var i dialog, men _du_ valgte ikke at ville mødes.

Det er en sandhed med modifikationer. Beslutningen om alligevel ikke at
deltage på flere møder blev taget på baggrund af følgende overvejelser:

1) Jeg skulle efterhånden bruge lige så meget tid (eller mere) på at
implementere dfmc.dks funktionalitet på dmcn.dk som jeg allerede havde brugt
på at lave det. Husk lige på at der vist næsten et år fra min snak med Hylle
til I meldte jer klar til at snakke. Der var jeg nået meget længere med mit
site i mellemtiden.

2) Der var en del tekniske forhindringer, der lå i vejen for at jeg kunne
implementere en lige så tilfredsstillende løsning for brugerne som der
allerede eksisterede på dfmc.dk. Det er en af mine kæpheste - at en
integration med DMCN ikke skulle betyde en forringelse af indhold og
funktionalitet.

3) Jeg var ikke interesseret i at skulle påtage mig en "redaktør" rolle -
fordi min idé var at sitet skulle kunne køre uden særlig indblanding. Netop
for at det ikke skulle ende med at være en sur pligt at opdatere sitet.

4) Efterhånden var dfmc.dk blevet lidt af mit hjertebarn og det var min
vurdering af jeg ved at fortsætte med mit eget site selv kunne bestemme
hvilken funktionalitet der skulle være på sitet og dermed også selv kunne
bestemme hvornår jeg ville lave det - når det passede ind og jeg havde lyst
til det.

For mig er det ikke så meget et spørgsmål om at jeg skal bestemme det hele -
tværtom. Jeg forsøger at involvere folk i DFM så meget jeg kan. For mig er
det lysten, der driver værket og det skal ikke være en sur pligt for mig at
drive sitet. Det ville det blive hvis jeg sad i et DMCN-regi sådan som DMCN
arbejdet blev forelagt mig det dengang vi talte sammen. Det er muligt at det
fungerer anderledes og bedre nu - det ved jeg ikke.

> [...]
> at sige nej til. Jeg nævnte det for de øvrige redaktører på vores
> følgende møde, og den beslutning var de enige i.

Det passer altså ikke, Thomas. Jeg har aldrig villet have et carte blanche
på den måde du beskriver det. Det jeg gjorde dig opmærksom på var, at jeg
ikke var interesseret i at ende som en kode-abe; at jeg ville have
medbestemmelse og frie hænder til at kode funktionaliteten helt om i stedet
for at bygge videre på den eksisterende kode (som programmør er det noget af
det værste at få fat i andres kode - specielt hvis det er ustruktureret og
lavet at forskellige programmører der enten ikke helt ved hvad de laver
eller folk der ikke har kunnet samarbejde om programmeringen). Jeg har haft
fat i nogle stykker at den slags opgaver og min erfaring siger mig at alt
som regel skal kodes om fra bunden af. Hele DMCNs database skulle
re-organiseres for at kunne facilitere de funktioner jeg i dag har på
dfmc.dk - og det ville kræve et stort stykke arbejde. Det ville jeg have
frie hænder til - naturligvis indenfor de rammer vi kunne blive enige om.

Helt konkret ville jeg f.eks. opponere stærkt imod den måde I bruger frames
på på sitet i dag. De er medvirkende til at man ikke kan bookmarke
individuelle sider og at back-knappen ikke virker ordentligt på dele af
sitet. Derudover er der nogle åbenlyse usability-mæssige bøffer som jeg
synes, der skulle gøres noget ved.

> [...]
> helt om, fordi du synes at det skal gøres på en anden måde, eller
> fordi du ikke har kendskab til, hvorfor redaktøren har gjort som han

Hvis du tror jeg kunne finde på sådan noget så har du virkelig ikke høje
tanker om mig. Det ærgrer mig at du tror det.

> [...]
> ændres andre steder. Derfor er vi nødt til lige at snakke om det
> først, så vi ikke tænker før vi handler.

Naturligvis - jeg tænker altid før jeg handler. Tror du jeg har kunnet klare
mig som selvstændig gennem krisen i it-branchen ved at køre mit eget ræs
uden at involvere mine kunder i de opgaver jeg har løst for dem?

> [...]
> projektet, uden at have aftalt dette med de øvrige projektdeltagere,
> går der ged i projektet, og projektet er dømt til fiasko.

Jeg er ikke helt enig. Dine eksempler er lidt oversimplificerede - men mit
site kører fint - i princippet uden at andre er med ind over med hensyn til
udvikling. Jeg bruger en del tid på at maile og snakke med folk omkring
funktionalitet til sitet. Både i og udenfor DFM. På den måde får folk, der
ikke kan finde ud af at programmere en eneste linje kode alligevel mulighed
for at være med til at præge sitet med eksisterende såvel som ny
funktionalitet. Det fungerer godt, synes jeg - og hvis andre synes noget
andet så er de velkomne til at give mig et spark bagi og sige deres mening.

> Jeg synes at det er godt med nye kræfter til at drive DMCN. Jo flere
> hoveder, jo flere ideer, og jo flere "hænder" til at få lavet tingene.

Ikke enig. For mange hænder er et problem når der skal laves sådan noget som
DMCN. Tanker og idéer er fint at dele og udvikle sammen i et forum (det være
sig digitalt eller analogt), men selve udviklingsopgaven skal holdes i en
gruppe hvor folk er kvalificerede nok til at tage sig af opgaven på en
professionel måde. Videreudviklingen af et site som DMCN skal gøres på en
homogen og ensartet måde hvis sitet skal bestå og være dynamisk nok til at
kunne bevæge sig i en anden retning. Hvis hver enkelt redaktør kører sit
eget ræs så bliver det hurtigt et værre rod. Kører I f.eks. med Visual
Sourcesafe for at holde øje med hvem, der retter i hvilke filer osv? Hvordan
organiserer I vedligeholdelsen af databasen - og hvorledes deler I viden på
tværs af redaktørerne når I har opdateret et bibliotek med ny
funktionalitet? Via e-mail?

> Vi er demokratiske, så det kræver at de implicerede kan leve med det.

Demokrati er ikke nødvendigvis et positivt træk i denne forbindelse.
Demokrati fungerer ikke specielt godt i forbindelse med større
udviklingsopgaver, hvor der er flere udviklere tilknyttet samme projekt. Den
slags har man tekniske projektledere til (i øvrigt en rolle jeg med jævne
mellemrum påtager mig i mit arbejde). Det burde du som IT-mand vide bedre
end nogen anden.

> Så hvis du en dag i fremtiden skulle få lyst, så er vi skam villige
> til at mødes over en kop øl, og snakke om tingene.

Jeg er nu altid frisk på en øl. Det kunne jo være vi ligefrem havde noget at
snakke om

> Der er mange problemstillinger at tage fat på, f.eks. hoster du selv
> DFMC, hvilket gør at der er masser af plads, men desværre har jeg også
> konstateret, at der har været en del udfald. Du må være TDC kunde

Hvis man roder dybt nok så skal man nok finde noget

Det er efterhånden lidt over et års tid siden min server blev flyttet fra
ADSL forbindelsen, hvor den tidligere stod. Siden den blev placeret direkte
på en 100 mbit Jay.net forbindelse har der ikke været nogle nævneværdige
problemer med den.

Backupen er på plads og en ny firewall ligger på mit skrivebord og er klar
til at blive sat på serveren (der er faktisk en firewall på den allerede).

Umiddelbart kan jeg finde flest problemstillinger hvis dfmc.dk skulle
indlejres i DMCN.dk - end omvendt.

> [...]
> sikre, hvilket vi da også fik bevist, da DFMC fik besøg af
> "brasilianske bøsserøve", og det kom frem, at der ikke var en eneste

Sikke noget vås. Der var faktisk en backup - den var bare ikke helt ny

Grunden til at de kom ind var i øvrigt, at der var lagt et uheldigt "upload"
script på et andet site på serveren. Det kunne også være sket hos en
professionel udbyder (ja - selv jeres) uanset om de havde haft 20 firewalls
på maskinen. Hackerne havde udnyttet et helt normalt script-hul som en
uheldig programmør havde lavet. Scriptet tog ikke højde for, at man kunne
uploade en anden ASP fil som så indeholdte kode, der kunne give dem adgang
til at køre egne scripts på serveren.

> [...]
> mål, og derfor sagtens kan leve side om side. Når ikke vi kan joine de
> to sites, bør vi erkende forskellighederne, så vi ikke kommer til at

Det kan vi skam godt. Vi kan tage samme første skridt som vi tog i sin tid -
nemlig ved at linke til hinanden i folks profiler. Giv mig en URL med
DMCN-nummeret hvor man kan linke direkte ned til jeres profilsider på så
skal jeg fluks lave det på dfmc.dks profilsider.

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 07-12-04 16:13

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i

> [...]

> inviteret - men ikke mødte frem. På mødet aftalte vi at vi så småt ville
> påbegynde en integration af de to websites.

[klip]

Interessant diskussion!

Jeg læser både Thomas´og Tonys indlæg med forståelse, og synes som allerede
dengang at der som minimum skal linkes til "hinandens", for at hjælpe
brugerne.

Jeg forstår også hjertebarns problematikken som begge sider har en god snert
af. Samtidigt mener jeg man skal være opmærksom på at det er en service man
yder - deri ligger en del af motivationen / "fortjenesten" .

Der er uden tvivl blevet brugt en halv mullion timer på begge sites, hatten
af for begge!

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Denise

Dato : 07-12-04 11:20

Hej gruppe

Jeg blander mig lige i diskussionen om DMCN og DFM, da jeg kender alle
argumenter og synspunkter fra min egen verden, har selv programmeret de
sidste 25 år. Først vil jeg lige sige, at jeg synes DMCN er blevet rigtig
flot og godt, efter det blev ændret. MEN jeg tror det vil være en dårlig idé
at integrere disse 2 websites, jeg synes sagtens der kan være 2. Ja, jeg er
næsten sikker på det vil gå galt, af flere grunde. Tony gør dette af
interesse, som han selv skriver er det hans hjertebarn. Det er lysten der
driver værket og forsvinder lysten er jeg bange for, at Tony på et tidspunkt
vil bakke mere og mere ud pga de irritationer/kontroverser, der utvivlsomt
vil komme.

For mange kokke fordærver maden, sådan vil det også være her. Fra mig selv
kender jeg følgende, store tunge projekter med mange meninger, hvor tiden
går med at snakke i stedet for at få lavet noget. Og inden man har set sig
om, er det hele blevet forældet og der er ikke sket en disse.

Har siden været så heldig, at vi et par stykker skilte os ud og kunne
bestemme, hvordan vores ting skulle se ud fra start (brugere ved normalt
ikke, hvad de vil, før de har lidt at kigge på). Og vi var så heldige at vi
havde indsigt i det vi lavede. I stedet for at bruge tid med at diskutere,
begyndte vi at lave noget og involverede først brugere senere. Der er klart,
at man kommer til at lave om her og dér, men alligevel er tidsbesparelsen og
tilfredsstillelsen meget større ved at arbejde sådan. Det blev så stor en
success, at vi faktisk solgte det til USA og mange andre lande, fordi vi kom
først, de andre talte nemlig endnu.

Så jeg er helt i tråd med Tony. Den måde han har lavet DFM på er nøjagtig
som jeg selv arbejder. Først snakkede vi her i gruppen om at få lavet et
persongalleri, så fandt Tony på noget og bad os om at teste det og vores
kommentarer, altså han gik i gang og spurgte bagefter. Havde han spurgt fra
starten garanterer jeg for, at tråden stadig ville leve pga alle de
forskellige meninger folk har. Senere fik han mange flere ideer, måske også
fra input her i gruppen, om at få galleri, at kunne læse NG indlæg og nu
modeldatabasen. Jeg ville ikke i dag orke at arbejde på den gamle, tunge
måde, det går alt for langsomt Og med det mener jeg, at hvis DMCN og DFM
skulle arbejde sammen, vil det nøjagtig ske sådan, for mange meninger og
stærke personligheder.

Det eneste man kan frygte, som I sikkert vil sige, er at Tony en dag skulle
blive træt af sitet alligevel. Han har lovet, at det gør han ikke Men
man kan altså ikke gardere sig mod alt her i livet vel.

Nu skal jeg selvfølgelig ikke være pessimist, men nej, den integration ville
gå galt. Det kan jeg tydelig læse af indlæggene.

Jeg ved ikke hvad I andre siger, men er I ikke tilfredse med tingenes
tilstand ? Jeg synes det er et fænomenalt stykke arbejde Tony har gjort.

--
Hilsen Denise
XJ600S, http://dfmc.dk/Denise_Reindel

Fra : Hekto

Dato : 07-12-04 18:41

> [...]
medlemsnumre o.s.v. Den slags ligger ikke til mit temperament.
DMCN bruger jeg faktisk aldrig. (sorry! - den er ellers nydelig!)

Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 07-12-04 19:33

Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i
[klip]

> Jeg har det fint med DFM. Brugbar, ogbuden al mulig registrering og
> medlemsnumre o.s.v. Den slags ligger ikke til mit temperament.
> DMCN bruger jeg faktisk aldrig. (sorry! - den er ellers nydelig!)

Nårhhh, jeg synes ellers din signatur vidner om en vis form for medlems- og
tilhørsforhold - der mangler sådden set kun nummerne

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Hekto

Dato : 07-12-04 19:44

In article <Xns95B8C6F2956FEalonospamdkfritidmot@62.243.74.162>,
alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk says...
> Nårhhh, jeg synes ellers din signatur vidner om en vis form for medlems- og
> tilhørsforhold - der mangler sådden set kun nummerne

Det er altid lettere med foreninger man selv opfinder!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-11-04 16:36

> Ja tak det er jeg klar over , men hvorfor ødelægge udbredelsen ved at
> undlade at udnytte alle de fordele en hjemmeside kan give, hvis den kan
> trække besøgende til?

DMC har jo en hjemmeside. Naturen af deres arbejde gør at det ikke er
relevant at opdatere den hele tiden.

> Det fede ved at skabe et community på en hjemmeside er jo netop at folk
> føler man er sammen om nogen ting, og derved sikrer man en større interesse
> / tilstrømning, frem for en side der kun indeholder tør tekst og faktuelle
> oplysninger og mærkesager, der bliver ajourført når det en sjælden gang er
> lykkedes at komme igennem med en ny sag.

Jeg hader personligt hjemmesider med communities. Det er derfor jeg
bruger usenet i stedet. Her kan jeg bruge en newsreader til at følge
flere grupper i et meget ensartet format. Jeg gider ikke følge med i
informationer i 10 forskellige webbaserede communities. Jeg er nok
ikke den rette at forsøge at overbevise om den slags.

> Og når der tilmed er så dødt omkring siden, at de ansvarlige ikke svarer
> tilbage eller bekræfter tilmeldinger og efterspørgelser, ja så er det sq
> svært at tro på en ordentlig fremtid for organisationen på den måde.

Det har udelukkende noget at gøre med administrationen hos DMC at
gøre, og ikke noget med deres hjemmeside at gøre.

> Det er skam gjort, og jeg siger ikke at en stor fælles hjemmeside kan løse
> alle verdens problemer, men jeg siger at en organisations tilløb og intern
> aktivitet med sikkerhed kan forbedres, hvis folk kan se at der foregår noget
> og på en eller anden måde knyttes bedre til foretagenet ved blot at have et
> spændende ansigt udadtil.

Men de ting der foregår i DMC er jo noget der foregår over længere
tid, og ikke noget der kan berettige daglige opdateringer af siden.

De daglige opdateringer på dfmc.dk kommer fra brugere der uploader
billeder osv. Noget tilsvarende giver IMHO ikke mening hos DMC.

> Her vil en brugbar hjemmeside gøre underværker!

Jeg mener faktisk at DMC's hjemmeside er brugbar. Om den er køn,
teknisk i topklasse og så videre er en anden sag, men den er så
absolut brugbar.

> Jeg arbejder selv med udvkling af reklame- og hjemmesidestrategier, og for
> at komme med et eksempel har vi fornylig reddet et diskotek fra lukning pga.
> manglende tilstrømning, ved ganske enkelt at lave et community på en
> hjemmeside til dem, og samtidig koordinere nogle online-konkurrencer og
> indsætning af billeder fra hver fest osv.

Det er IMHO et helt andet (ungt) publikum man sigter på når man laver
hjemmesider for diskoteker.

Men når du nu selv arbejder med den slags, hvorfor melder du dig så
ikke bare ind i DMC og hjælper dem med at lave en kønnere hjemmeside
med øget funktionalitet. Ting sker kun hvis nogen gør noget.

> Betyder det det store rent informationsmæssigt, om folk der er
> computer-fatte-dumme finder deres oplysninger på dmcn, dmc eller dfmc, når
> de alligevel ikke beskæftiger sig så meget med internettets
> muligheder?

Nej, det betyder ikke noget om folk er computer-fatte-dumme for om de
kan finde informationer om motorcykler på nettet. Men det betyder
altså noget for hvorvidt de kan være medlem af det community vi har
her i DFM. Skriver/læser de ikke i gruppen, så er der ikke nogen andre
der ved hvem de er, og de ved ikke hvem vi er. Hvad er så meningen med
at være del af et community, hvor man ikke kender nogen andre?

> Det kan sq da IMO kun være en fordel at samle tingene et sted hvor
> der sker noget, så de uvidende kan se at vi er en stor verden af
> sammensluttede mc'ister på nettet, som er gået sammen om at løse
> problemer, ændre regler, udveksle erfaringer osv?

Det kan de jo sagtens se som det er nu. Hvis du mener at det er for
snævert at gøre det for folk der følger denne gruppe, så se bare alle
de andre forsøg der har været på at lave noget webbaseret. Den danske
del af internettet flyder med sites der har forsøgt at skabe
communities omkring ellers store emner, men som ikke har kunnet skabe
en tilstrækkelig stor kritisk masse til at de er noget værd.

> Hvorfor så ikke give DMC et ansigt der gør at folk vil interessere sig for
> deres sager, samt at der bliver flere yngre og internetvante kræfter om at
> bære byrden, så tilmeldingerne bliver registreret og der kan komme penge i
> kassen?

Det lader jo ikke til at DMC har problemer med tilstrømningen. Snarere
at de har problemer med at håndtere tilstrømningen. Jeg tror du
fokuserer på det forkerte problem hvad DMC angår.

> Og hvorfor ikke også flytte produkt- og forhandleranmeldelserne, så
> de kommer sammen med andre interessante oplysninger og billeder, der
> fremmer reklameverdien og dermed forhindrer at forhandler-finessen
> er det eneste trækplaster på en side?

Hvorfor ikke bare linke til dmcn.dk? Det der world wide web kan bruge
hyperlinks (bedre bare kendt som links nu om dage ;).

> [ ... ] Det handler vel blot om at indrømme, at dfmc.dk har oplevet
> en langt større succes end fx. dmcn, og at man derfor kommer til at
> springe på toget, hvis man vil videre med sine oplynsinger?

Siger du dermed at et stort og et lidt mindre site ikke kan leve side
om side? Det er IMHO noget pjat.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Denise

Dato : 26-11-04 09:54

"Esther" <Esther@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> og konkludere, at DMC bare ikke vil have flere medlemmer, eller også har

Hej Esther

Går ud fra du selv har set, at du er oprettet nu

Fra : Esther

Dato : 26-11-04 15:40

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message >

Hej Esther

> Går ud fra du selv har set, at du er oprettet nu

Hej Denise.

Oprettede mig på dfmc.dk i går, ja - men har nu stadig intet hørt fra DMC.
(Fa'ens med alle de forkortelser, der ligner hinanden *G*)

--
http://dfmc.dk/Esther

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-11-04 17:32

> Du forstår ikke hvad jeg skriver...

Jo, du skriver at hvis den samme information blev lagt på dfmc.dk så
ville der være flere der så den. Problemet er bare at dfmc.dk kun
besøges af brugere af DFM.

Men det ville naturligvis være fint hvis DMC udgav sine nyheder i form
af et RSS-feed som man så kunne bruge til at putte på forskellige
sider eller til at læse i sit mailprogram (hvis det understøtter sådan
noget). Men så langt er man nok ikke kommet med digitaliseringen af
DMC

> Hvad forstår du ved et community?
> Jeg snakker ikke fora som sådan, men fællesskab som ordet community betyder.

Alle former for hjemmesider der kræver at man skal logge ind for at
kunne et eller andet.

Jeg har en profil på dfmc.dk fordi jeg har forstået det er der man
samles. Når jeg kigger på den står der dog at det er over 2 år siden
den har været opdateret sidst. Når jeg så samtidig siger at DFM er en
af de nyhedsgrupper jeg læser grundigst (springer færrest indlæg over
i), så siger det vel lidt om mit engagement i webbaserede communities?

> Ja, til faktuelle tekster og oplysninger, men folk ser den IMO ikke i
> forhold til dfmc.dk. Ganske enkelt fordi der ikke sker noget særlig tit!

Men når jeg skal have gode råd om hvordan jeg spænder min kæde på min
motorcykel, så er det fint for mig at besøge en hjemmeside der er
rimelig statisk (så er der også chance for at jeg kan finde den samme
information næste gang jeg kommer tilbage). At spænde kæde er jo ikke
ligefrem noget der ændrer sig ret tit.

> Hvorfor vil dmcn ikke dele deres ensomme guldæg, så det bliver set af flere?

Det har jeg sådan set indtryk af at de gerne vil, hvis det kan gøres
på en fornuftig og overskuelig måde. Endvidere skal du heller ikke
glemme at dmcn.dk jo rent faktisk er den officielle hjemmeside for
indeværende nyhedsgruppe jf. gruppens fundats.

Jeg skal i øvrigt beklage at jeg klipper lidt voldsomt her og kun
svarer på de ting jeg mener der er absolut nødvendige for debatten som
jeg ser den, da jeg ellers synes disse indlæg var ved at blive meget
lange, faktisk så lange at jeg synes de var tunge at læse

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-11-04 17:41

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Det passer faktisk ikke helt. Det sker faktisk med jævne mellemrum at folk
> først opretter sig på dfmc.dk før de skriver i gruppen - og sågar opretter
> sig og mailer mig med spørgsmål om hvad dk.fritid.motorcykel egentlig er for
> noget

Hmmm - så de har rent faktisk fundet din mailadresse nu
Herligt, jeg synes også at antallet af forvirrede mails er faldet.

> Det er meget snævert anskuet, Jacob

Ja, jeg ved det. Jeg logger jo også ind hos min "lokale" CD-pusher
selv om jeg ikke føler mig som del af et community bare fordi jeg
køber CD'er. Senest fik jeg desværre fat i en plasticskive, som er
"Copy Controlled". Hvorfor de så kalder det en CD ved jeg ikke, men de
har da lovet at bytte den til noget andet, og det er jo hyggeligt nok,
men det gør det næppe til noget community

> Over 2 år siden?!

Ja, jeg checkede faktisk. Der stod at jeg sidst havde opdateret den
engang i efteråret 2002. Jeg blev også selv overrasket da jeg kom til
at opdage at jeg nu har kørt den der news-dims i snart 2 år. Skylder
du i øvrigt ikke snart en pils nu når du får alle de der donationer
?-)

> En Artikel-database/FAQ er rigtig god af have. Jeg har tænkt tanken...

Ja, men er det nødvendigt? Er det ikke godt nok at linke til DMC's
FAQ og DMCN's FAQ? De er jo begge ganske fine.

> De vil gerne tage dfmc.dk funktionaliteten og indlejre det i DMCN -
> problemet er bare at de hverken har det tekniske setup eller muligheden for
> at drifte det (sitet fylder en del Gb. Og jeg har ikke lyst til at bruge al
> den tid, der skal til at integrere det. Det ville være langt nemmere for mig
> at udvikle kluboversigt, værksteds- og produktanmeldelser fra bunden af.
> Forhandler- og importørlister er faktisk allerede undervejs i forbindelse
> med MC Databasen

Fair nok. Da jeg somme tider får penge for at lege kodekarl så kender
jeg godt til at det ofte kan være lettere at skrive tingene helt fra
bunden end at genbruge noget andre har skrevet. Synd at det er sådan
:-\

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : mc-stup

Dato : 29-11-04 22:52

Esther skrev:

> [...]
> og konkludere, at DMC bare ikke vil have flere medlemmer, eller også har de

Hej igen til dig esther og alle andre!

Dette er et svar både til dig og andre, der har oplevet, at der er gået "ged"
i tilmeldingen og måske er blevet trætte.

Heldigvis sidder jeg ikke på administrationen - og det er der mange, der er
glade for)))) - men jeg forespurgte formand Rolf om han havde fundet din
henvendelse (Esther) og det havde han, men der var ikke nogen adresse, så hvis
du læser det her, så send en fodpostmeddelelse, for jeg tror, at der ofte går
kage i internettilmeldingen. Og spar mig for teknikaliteterne, for det er der
andre, der ved mere om.
Og så til alle jer andre, der mangler respons: Jeg formoder, at det også
skyldes ged i kommunikationsleddene, men jeg vil da ikke afvise, at en enkelt
er blevet "syltet".
Men enig: Skal man overleve, skal man også sikre, at de, der vil være medlem
får lov til at blive det.
Det ærgerlige er bare, at når der så er generalforsamling/årsmøde, så burde
folk, der vil yde en bid så sandelig også møde op og de, der har forstand på
administative rutiner kunne så der tilbyde en bid arbejde. Jeg ved, at der var
én, der tilbød sig til hjælp omkring kilometerundersøgelsen, og det er ud af
mange aktive computerkyndige motorcyklister. Nu er Mads Lund også med på
opgaven og han kan meget med både computere og mærkelige motorcykler.....
Nej, det her er ikke blot en masse mundævl og undskyldninger, men med de få,
der orker at give et arbejdsbidrag, så bliver der prioriteret og så kikser det
også hist og her.
Kunne vi blot have 10 flere over det ganske danske land, så ville det trække
en del læs væk fra skuldrene...
Nå, det er snart jul og vi skal være glade, og prøv igen med en mail eller
fodbrev, det kan tænkes, at det lykkes.
Og så en lille reklame: Som medlem af DMC kan du få et købe/kontokort til
Texaco, hvor du får nogle øres rabat per liter og samtidigt nogle øre til DMC.
Det skal blot bestilles på en speciel fortrykt blanket, som vi lige har fået
de nye udgaver af.

Ærbødigst og med håb om I vil pleje de positive tanker i denne juletid. Jeg
ved bestyrelsen gør det, de kan for at nå alle arbejdsopgaver og det var med
stor glæde, at en ung gut kom til årsmødet og meldte sig som kandidat til
bestyrelsen og blev valgt ind. Det varmer!

Såeh, grib lidt i egen barm (ikke andres, det giver bare en masse bøvl)

Stup
XS 1100 S, der står og skutter sig i kulden

Fra : Esther

Dato : 30-11-04 19:55

Så lykkedes det sandelig - har lige fået mail fra Rolf; 1 stk. girokort er
på vej med snailmail

En god trøst på denne "sorgens dag", hvor jeg måtte aflevere dyret til
vinteropbevaring :(

Fra : mc-stup

Dato : 30-11-04 22:40

Esther skrev:

> [...]
> på vej med snailmail
>
> En god trøst på denne "sorgens dag", hvor jeg måtte aflevere dyret til

Hej!

Ja, det fandt jeg også ud af i dag og så vidt jeg kan forstå med andre
tilmeldinger via nettet, så går der hurtigt koks i det, hvis folk får skrevet
forkert eller mangler en oplysning i et af felterne.

Men nu er det heldigvis lykkedes også for dig, så velkommen i flokken. Og selv
om det er vinter, så er der kun få måneder til de lyse tider begynder igen.

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : Steen Gruby

Dato : 30-11-04 23:10

On Tue, 30 Nov 2004 22:39:40 +0100, mc-stup <mc-stup@NOTget2net.dk>
wrote:

Hej Stup.

>Ja, det fandt jeg også ud af i dag og så vidt jeg kan forstå med andre
>tilmeldinger via nettet, så går der hurtigt koks i det, hvis folk får skrevet
>forkert eller mangler en oplysning i et af felterne.

Jeg kender en sikker metode til hurtig indmelding i DMC.
Meld dig til et Broncekursus, så går det helt af sig selv
Let og smertefrit hele vejen rundt.

>Men nu er det heldigvis lykkedes også for dig, så velkommen i flokken. Og selv
>om det er vinter, så er der kun få måneder til de lyse tider begynder igen.

Abstinenser klares med skruenøgle, pudseklud og MC blade, deriblandt
DMC bladet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Esther

Dato : 30-11-04 23:16

[SNIP]
Abstinenser klares med skruenøgle, pudseklud og MC blade, deriblandt
> DMC bladet.
[SNIP]

Må vist nøjes med bladene (og billederne af dyret), da jeg tvivler stærkt på
at Aagesen gider køre mig ud på lageret hver dag