Hvad er en VTR 1000 SP-1 contra SP-2
Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 23-11-04 10:55

Jeg har en Honda VTR 1000F og jeg støder nogen gange på kataloger hvori der
står VTR 1000 SP-1 og VTR 1000 SP-2. Hvad er forskellene, grunden til disse
3 benævnelser for Hondas 1000 cc VTRér.

I dag gik jeg ind på Louis.de for at lede efter EBC belægninger til min VTR
1000F, men løb igen ind i benævnelserne som gjorde mig usikker på at
bestille noget. Men det må jo nok være VTR 1000F SC36 jeg skal vælge for at
få bremsebelægningerne til min model.

Hvor finder man for øvrigt EBC belægninger til Honda VTR 1000F? Helst i
England; men David Silver Spares har det ikke. Jeg tør ikke købe den slags
vigtige ting her i Thailand hvor jeg f.eks. har været uheldig med for eks.
forgaffelpakninger mærket Honda, som var totalt forkerte og ødelagde meget,
de efterfølgende bestilt hos David Silver Spares og også mærket Honda
passede og virkede perfekt.

Mvh.Gert

Fra : MKS - 74

Dato : 23-11-04 12:19

On Tue, 23 Nov 2004 16:55:03 +0700, "Gert Bo thorgersen"
<gbt@loxinfo.co.th> wrote:

>Jeg har en Honda VTR 1000F og jeg støder nogen gange på kataloger hvori der
>står VTR 1000 SP-1 og VTR 1000 SP-2. Hvad er forskellene, grunden til disse
>3 benævnelser for Hondas 1000 cc VTRér.

VTR1000 SP1-SP2, er relativt eksotiske sportsmodeller bygget og
initialt produceret med det primære formål at kunne deltage i og vinde
WSBK, cyklerne har meget lidt at gøre med en VTR1000F og bremseklodser
for deler de ikke (men dog bagklodser)

>Men det må jo nok være VTR 1000F SC36 jeg skal vælge for at
>få bremsebelægningerne til min model.

Ja SP1 og SP2 har nemlig typebetegnelserne SC45, Firestormen deler
klodser med et væld af andre cykler, tjek selv på :

http://www.ebcbrakes.com/Assets/2004ukmccat.pdf

>Hvor finder man for øvrigt EBC belægninger til Honda VTR 1000F? Helst i
>England;

Prøv http://www.mandp.co.uk/brakes.aspx

De har dem, både som alm Kevlar og Sinter. (FA187 og FA187HH for)

> men David Silver Spares har det ikke.

Det bør da ikke undre dig, DSS har først og fremmest speciale i
_originale_ Honda-dele...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:

Fra : Asger Steffensen

Dato : 24-11-04 17:02

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse

> [...]
> der
> står VTR 1000 SP-1 og VTR 1000 SP-2. Hvad er forskellene, grunden til

Service Pack 1 og 2 ?

Asger
DL 1000

Fra : jesper

Dato : 25-11-04 12:23

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> wrote in message news:<cnv46e$gs8$1@news.loxinfo.co.th>...
> Jeg har en Honda VTR 1000F og jeg støder nogen gange på kataloger hvori der
> står VTR 1000 SP-1 og VTR 1000 SP-2. Hvad er forskellene, grunden til disse
> 3 benævnelser for Hondas 1000 cc VTRér.

En firestorm,som din er, er en landevejsorienteret MC. Et modstykke
til en ducati 1000ss.
SP-1 og-2 er racermaskiner som har vundet vm i superbike. De er i
samme klasse som en 916/996/998/999

> [...]
> 1000F, men løb igen ind i benævnelserne som gjorde mig usikker på at
> bestille noget. Men det må jo nok være VTR 1000F SC36 jeg skal vælge for at

Ja det er din model.

> [...]
> forgaffelpakninger mærket Honda, som var totalt forkerte og ødelagde meget,
> de efterfølgende bestilt hos David Silver Spares og også mærket Honda

Prøv hos mandp.com

Jesper

Fra : F.Sander

Dato : 27-11-04 20:47

SP 1 har større spjæld og MEGET tunger bagsvinger end SP 2, har prøvet flere
SP' på bane med en kampklar vægt på ca 173kg ahhmmm!!! trækker som en
traktor fra 4000-10000 omd, nem og enkel... fuck hvor har jeg fået baghjul i
tyskland mange gange af SP' ( ik'-standert, de er for tunge og med for ringe
affjedering )

--
Mvh. Finn Sander.
Honda RC30 fordi livet er for kort til Suzuki,