SV650S kæde levetid?
Fra : Martin Leong

Dato : 22-11-04 18:04

Hej NG (nok mest SV6½ ejere

Min kæde har efterhånden gået 20.000+ km, og når jeg hiver ud i den ved
bagerste tandhjul giver den sig ikke synderligt meget. Det skal endda siges
at der har været længere perioder hvor smøringen ikke har været nær optimal.
Hvor lang tid holder jeres kædekit (til SV'ere) i gennemsnit?

Mvh
Martin Leong
SV650S

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-04 21:06

Martin Leong skrev i meddelelsen ...
> [...]
optimal.
>Hvor lang tid holder jeres kædekit (til SV'ere) i gennemsnit?

Så er det faktisk nu, at Du skal til at passe godt på kæden. O-ringene er
givetvis slidte nu, og måske ikke helt tætte længere, så nu er det tid at
rense kæden grundigt i petrolium, og efterfølgende "bade" kæden i
eksempelvis kædesavsolie eller gearolie. Måske en god idé at afmontere
kæden, og lade den ligge i olien et par dage. Så kan Du samtidigt rense og
smøre lejerne i bagsvingeren og dens link-system. Med lidt pasning og held,
så lever kæden endnu mange tusind kilometer.

Husk også Armand's erfaring: Den godt brugte kæde dør under en
vinteropbevaring, sansynligvis alene fordi at der er trængt vand ind bag de
slidte o-ringe. Et oliebad må kunne mindske den risiko.

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 29-11-04 18:18

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41aa30ca$0$99955$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Husk også Armand's erfaring: Den godt brugte kæde dør under en
> vinteropbevaring, sansynligvis alene fordi at der er trængt vand ind bag
> de slidte o-ringe. Et oliebad må kunne mindske den risiko.

Jup!
Definitionen på mine kæders levetid er enkel: De er alle gået til om
foråret
efter at kæden var blevet 20.000km gammel!

--
Armand.