/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
batteri placering på Zx6r 636?
Fra : Kasper friis


Dato : 19-11-04 16:18

Nu har jeg lige skrevet og spurgt om steder min MC kan stå i vinterhi, men
fandt ud af jeg piller sku tanken af og sætter den i kælderen.. målte lige
temp dernede og der er 16 grader dernede nu, og da der er ca 4 grader
udenfor, skal det nok holde frostfri vinteren over,

1. Har jeg ret i at batteriet sidder under "førersædet" ??
jeg synes jeg kan se nogen store ledninger gå derned, og det er også det
eneste sted jeg kunne forstille mig det sad??

2. Hvordan kommer jeg ned til det? bagsædet kan jeg åbne med nøglen på siden
men hvad med sædet foran, jeg kan ikke lige se nogen skruer nogen steder???

3. jeg behøver vel ikke smøre den ind i alt muligt når den ikke står i frost
vel??
--
Kasper Friis
ZX6R 636 04 i Kawa grøn :)

Fjern "FJERN" inden reply til mig



 
 
Bettina (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Bettina


Dato : 20-11-04 16:35

Hejsa

Ja batteriet sider under fører sædet.
Du skal først fjerne bagsædet.
Derefter tager du fat i selve fører sædet bagerst, og ligesom trækker det
bløde lidt frem som hvis du ville kigge ind under det, der skulle der gerne
sidde 2 bolte, en i hver side, det er en str. 10 eller 12 top du så skal
bruge for at få det af, men hvis det er lige som på min gamle 6' er er der
også lidt under bagsædet som skal skrues af, inden du kan fjerne forsædet
helt.
Håber dette er en hjælp.

Hilsen Bettina ZX9R


"Kasper friis" <pizzabagerFJERN@mobil.dk> skrev i en meddelelse
news:cnl2mp$2bk4$1@news.cybercity.dk...
> Nu har jeg lige skrevet og spurgt om steder min MC kan stå i vinterhi, men
> fandt ud af jeg piller sku tanken af og sætter den i kælderen.. målte lige
> temp dernede og der er 16 grader dernede nu, og da der er ca 4 grader
> udenfor, skal det nok holde frostfri vinteren over,
>
> 1. Har jeg ret i at batteriet sidder under "førersædet" ??
> jeg synes jeg kan se nogen store ledninger gå derned, og det er også det
> eneste sted jeg kunne forstille mig det sad??
>
> 2. Hvordan kommer jeg ned til det? bagsædet kan jeg åbne med nøglen på
> siden men hvad med sædet foran, jeg kan ikke lige se nogen skruer nogen
> steder???
>
> 3. jeg behøver vel ikke smøre den ind i alt muligt når den ikke står i
> frost vel??
> --
> Kasper Friis
> ZX6R 636 04 i Kawa grøn :)
>
> Fjern "FJERN" inden reply til mig
>



Kasper friis (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Kasper friis


Dato : 20-11-04 18:04




> Hejsa
>
> Ja batteriet sider under fører sædet.
> Du skal først fjerne bagsædet.
> Derefter tager du fat i selve fører sædet bagerst, og ligesom trækker det
> bløde lidt frem som hvis du ville kigge ind under det, der skulle der
> gerne sidde 2 bolte, en i hver side, det er en str. 10 eller 12 top du så
> skal bruge for at få det af, men hvis det er lige som på min gamle 6' er
> er der også lidt under bagsædet som skal skrues af, inden du kan fjerne
> forsædet helt.
> Håber dette er en hjælp.
>
> Hilsen Bettina ZX9R
>
Jeg tror ikke det er det samme, for og bagsæde er jo lidt fra hinanden, jeg
kan godt se ned ved forsædet uden at tage bagsædet af, det er en 2003/4
model, men jeg prøver da lige og kigge alligevel :)



Bettina (20-11-2004)
Kommentar
Fra : Bettina


Dato : 20-11-04 18:25

Hej igen

Når jeg tænker mig om, så er jeg ret sikker på, at den skrue som du
afmontere forsædet med, sidder under bagsædet, så er der lige som et slags
beslag som bliver løsnet, som holder forsædet på plads.
Dette beslag skal du fjerne når det er løsnet, så er sædet lige til at løfte
af.
Så er der sikkert 2 plastik dimser som går ind i nogle belag under tanken
som du lige skal trække sædet bagud af.

Hilsen Bettina ZX9R
"Kasper friis" <pizzabagerFJERN@mobil.dk> skrev i en meddelelse
news:cnntcs$1c90$1@news.cybercity.dk...
>
>
>
>> Hejsa
>>
>> Ja batteriet sider under fører sædet.
>> Du skal først fjerne bagsædet.
>> Derefter tager du fat i selve fører sædet bagerst, og ligesom trækker det
>> bløde lidt frem som hvis du ville kigge ind under det, der skulle der
>> gerne sidde 2 bolte, en i hver side, det er en str. 10 eller 12 top du så
>> skal bruge for at få det af, men hvis det er lige som på min gamle 6' er
>> er der også lidt under bagsædet som skal skrues af, inden du kan fjerne
>> forsædet helt.
>> Håber dette er en hjælp.
>>
>> Hilsen Bettina ZX9R
>>
> Jeg tror ikke det er det samme, for og bagsæde er jo lidt fra hinanden,
> jeg kan godt se ned ved forsædet uden at tage bagsædet af, det er en
> 2003/4 model, men jeg prøver da lige og kigge alligevel :)
>



Kasper friis (21-11-2004)
Kommentar
Fra : Kasper friis


Dato : 21-11-04 11:12

okay mange tak, det vil jeg kigge på :)

--
Kasper Friis
ZX6R 636 04 i Kawa grøn :)

Fjern "FJERN" inden reply til mig
"Bettina" <bettina@zxrmcfamilien.dk> skrev i en meddelelse
news:419f7dee$0$86945$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej igen
>
> Når jeg tænker mig om, så er jeg ret sikker på, at den skrue som du
> afmontere forsædet med, sidder under bagsædet, så er der lige som et slags
> beslag som bliver løsnet, som holder forsædet på plads.
> Dette beslag skal du fjerne når det er løsnet, så er sædet lige til at
> løfte af.
> Så er der sikkert 2 plastik dimser som går ind i nogle belag under tanken
> som du lige skal trække sædet bagud af.
>
> Hilsen Bettina ZX9R
> "Kasper friis" <pizzabagerFJERN@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> news:cnntcs$1c90$1@news.cybercity.dk...
>>
>>
>>
>>> Hejsa
>>>
>>> Ja batteriet sider under fører sædet.
>>> Du skal først fjerne bagsædet.
>>> Derefter tager du fat i selve fører sædet bagerst, og ligesom trækker
>>> det bløde lidt frem som hvis du ville kigge ind under det, der skulle
>>> der gerne sidde 2 bolte, en i hver side, det er en str. 10 eller 12 top
>>> du så skal bruge for at få det af, men hvis det er lige som på min gamle
>>> 6' er er der også lidt under bagsædet som skal skrues af, inden du kan
>>> fjerne forsædet helt.
>>> Håber dette er en hjælp.
>>>
>>> Hilsen Bettina ZX9R
>>>
>> Jeg tror ikke det er det samme, for og bagsæde er jo lidt fra hinanden,
>> jeg kan godt se ned ved forsædet uden at tage bagsædet af, det er en
>> 2003/4 model, men jeg prøver da lige og kigge alligevel :)
>>
>
>



Kasper friis (23-11-2004)
Kommentar
Fra : Kasper friis


Dato : 23-11-04 15:13


> Når jeg tænker mig om, så er jeg ret sikker på, at den skrue som du
> afmontere forsædet med, sidder under bagsædet, så er der lige som et slags
> beslag som bliver løsnet, som holder forsædet på plads.
> Dette beslag skal du fjerne når det er løsnet, så er sædet lige til at
løfte
> af.
> Så er der sikkert 2 plastik dimser som går ind i nogle belag under tanken
> som du lige skal trække sædet bagud af.

tak for det.. det var jo lige til :)



Ninja Rider (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 22-11-04 16:55

Hejsa

Kasper friis wrote:
> 1. Har jeg ret i at batteriet sidder under "førersædet" ??
> jeg synes jeg kan se nogen store ledninger gå derned, og det er også det
> eneste sted jeg kunne forstille mig det sad??

Jeps

> 2. Hvordan kommer jeg ned til det? bagsædet kan jeg åbne med nøglen på siden
> men hvad med sædet foran, jeg kan ikke lige se nogen skruer nogen steder???

Du fjerner først Bagsædet. (med nøglen) så midt for, på forsædet, under
der hvor bagsædet sad. sider der en sjov alu tingest, med en lidt
grønlig 6mm bolt i. (10mm top), den skruer du helt ud, og så kan den alu
dims, vrides til siden. Så er sædet til at løfte let op i, og trække
baglæns ud.
Billede: http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=898 Der er vist hvor den boldt
du skal løsne sider, og så kan du se hele låse systemet til sædet!

Mvh Emil
Bare skriv hvis der er andet du vil vide. Jeg har haft min splittet 90%
ad!
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
http://dfmc.dk/?id=26


Sanne Johansson (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Sanne Johansson


Dato : 22-11-04 17:15

Ellers er der en meget udförlig beskrivelse i instruktionsbogen...

Via denne lykkedes det i hvertfald mig uden problemer at fjerne säde,
finde batteri og afmontere det...

Mvh Sanne (ZX-636 R ´04)

Ninja Rider wrote:

> Hejsa

> Kasper friis wrote:
>> 1. Har jeg ret i at batteriet sidder under "førersædet" ??
>> jeg synes jeg kan se nogen store ledninger gå derned, og det er også det
>> eneste sted jeg kunne forstille mig det sad??

> Jeps

>> 2. Hvordan kommer jeg ned til det? bagsædet kan jeg åbne med nøglen på
siden
>> men hvad med sædet foran, jeg kan ikke lige se nogen skruer nogen steder???

> Du fjerner først Bagsædet. (med nøglen) så midt for, på forsædet, under
> der hvor bagsædet sad. sider der en sjov alu tingest, med en lidt
> grønlig 6mm bolt i. (10mm top), den skruer du helt ud, og så kan den alu
> dims, vrides til siden. Så er sædet til at løfte let op i, og trække
> baglæns ud.
> Billede: http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=898 Der er vist hvor den boldt
> du skal løsne sider, og så kan du se hele låse systemet til sædet!

> Mvh Emil
> Bare skriv hvis der er andet du vil vide. Jeg har haft min splittet 90%
> ad!



Ninja Rider (22-11-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 22-11-04 19:07

Hejsa

Sanne Johansson wrote:
> Ellers er der en meget udförlig beskrivelse i instruktionsbogen...
>
> Via denne lykkedes det i hvertfald mig uden problemer at fjerne säde,
> finde batteri og afmontere det...

JA. der står meget godt i den, men det er jo ikke alle der gider at
kikke i den...
Som sagt, har jeg haft min splittet 90% ad sidste år, så hvis der er
noget i er i tivivl om, kan i bare skrive.. (Har billeder af det meste)

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
My Bike Is Like A Rocket!
Scarry.... But Funny!
http://dfmc.dk/?id=26


Kasper friis (23-11-2004)
Kommentar
Fra : Kasper friis


Dato : 23-11-04 18:06



--

> JA. der står meget godt i den, men det er jo ikke alle der gider at
> kikke i den...
> Som sagt, har jeg haft min splittet 90% ad sidste år, så hvis der er
> noget i er i tivivl om, kan i bare skrive.. (Har billeder af det meste)
>
>
Var der nogen speciel grund til du skildte den ad?? :)
jeg fandt ud af det med batteriet, og nej jeg læser aldrig instruksbøger,
jeg tror ikke på dem :) desuden er min på svensk af en eller anden mærlig
årsag.. hmm :(

Men du kan fortælle mig hvordan jeg får den sidste sjat benzin ud af tanken
uden at spilde over det hele.. (har suget det meste ud med slange/mund
metoden, dvs ned i en spand.. slugte det ikke ;) )



Ninja Rider (23-11-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 23-11-04 19:02

Hejsa

Kasper friis wrote:
> Var der nogen speciel grund til du skildte den ad?? :)

Den skulle renses totalt for Skidt og Olie mm. Så skulle alle boltene
smøres med fedt, og sådan. ;) Ellers var det også fordi at der skulle
nye dæk på den, og kåben skulle gøres ordenlig ren udvendigt og
indvendigt. o.s.v.
> jeg fandt ud af det med batteriet, og nej jeg læser aldrig instruksbøger,
> jeg tror ikke på dem :) desuden er min på svensk af en eller anden mærlig
> årsag.. hmm :(

Min er på Engelsk...

> Men du kan fortælle mig hvordan jeg får den sidste sjat benzin ud af tanken
> uden at spilde over det hele.. (har suget det meste ud med slange/mund
> metoden, dvs ned i en spand.. slugte det ikke ;) )

Hmm... Hvorfor fylder du den ikke bare helt op i stedet? Hvis du så
holder den uden for store temperatur svingninger sker der ikke noget.
Den kan ikke ruste der hvor den er dækket med benzin... ;)

Forresten. Giv den et lag tectyl neden under når du alligevel har tanken
af'e... Det sikre den mod rust nede fra. (De fleste tanke er dårligt
beskyttet der fra fabriken)


Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
http://dfmc.dk/?id=26


Kasper friis (23-11-2004)
Kommentar
Fra : Kasper friis


Dato : 23-11-04 22:29

> > Men du kan fortælle mig hvordan jeg får den sidste sjat benzin ud af
tanken
> > uden at spilde over det hele.. (har suget det meste ud med slange/mund
> > metoden, dvs ned i en spand.. slugte det ikke ;) )
>
> Hmm... Hvorfor fylder du den ikke bare helt op i stedet? Hvis du så
> holder den uden for store temperatur svingninger sker der ikke noget.
> Den kan ikke ruste der hvor den er dækket med benzin... ;)

Jeg kan ikke fylde den op fordi den står i min kælder, og der må ikke være
brandbare væsker nede.. men der bliver ikke frost og temp er rimelig stabil,
så der kommer ikke kondens... hva fanden en liter eller 2 i tanken skader
vel ikke.. :)



Torben Scheel (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 24-11-04 08:27

Kasper friis wrote:
> Jeg kan ikke fylde den op fordi den står i min kælder, og der må ikke
> være brandbare væsker nede.. men der bliver ikke frost og temp er
> rimelig stabil, så der kommer ikke kondens... hva fanden en liter
> eller 2 i tanken skader vel ikke.. :)

Skal det stå på din gravsten? Jo, jeg så godt smiley'en - men hvis du
efterlader benzin i kælderen, så hør lige de andre beboere om de også synes
det er i orden :-/

--
vh
Torben



Ninja Rider (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 24-11-04 10:44

Hejsa

Torben Scheel wrote:
>>hva fanden en liter
>>eller 2 i tanken skader vel ikke.. :)
> Skal det stå på din gravsten? Jo, jeg så godt smiley'en - men hvis du
> efterlader benzin i kælderen, så hør lige de andre beboere om de også synes
> det er i orden :-/

Nu ved jeg som brandmand, at det ikke er noget man skal være bange for.
Ved disse temperature som vi har, vil de 2 litter benzin have afgivet så
mange antændlige dampe nede i tanken, at koncentraionen er st stor af
dampe, at det ikke vil kunne antændes. (med mindre at der går hul så det
kommer ud, men hvorfor skulle der det?)

Trick!
Prøv næste gang du holder på en tankstation, og hæld lidt benzin ud på
jorden, og smid din smøg ned i det...
Hvad sker der så? Boommm.... Nej det gør der nemlig ikke.
Benzin dampe kræver omkring 600c for at bryde i brand, og så varm er en
glød i en smøg ikke. :) Du kan jo prøve hvis du ikke tror mig

Mvh Emil
P.s. Tag ikke din ligther frem for at tænde smøgen først! (Flammen er
var nok til at antænde dampene!)
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
http://dfmc.dk/?id=26


Torben Scheel (24-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 24-11-04 11:56

Ninja Rider wrote:
> Hejsa

> Nu ved jeg som brandmand, at det ikke er noget man skal være bange
> for. Ved disse temperature som vi har, vil de 2 litter benzin have afgivet
> så mange antændlige dampe nede i tanken, at koncentraionen er st stor
> af dampe, at det ikke vil kunne antændes. (med mindre at der går hul
> så det kommer ud, men hvorfor skulle der det?)

Jeg ved godt at risikoen for at MC'en starter en brand er lille. Problemer
er nok mere det bidrag den kan yde når en brand _er_ startet. Ville du som
brandmand have det fedt med at gå ind i et kælderrum i brand og se en MC med
tank på stå og syde? En trykflaske?

Min holdning er at tanken _kan_ tømmes helt, så selvfølgelig skal den det.
Alt andet er dovenskab og tankeløst.

--
vh
Torben



Kasper friis (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Kasper friis


Dato : 25-11-04 10:37


> Jeg ved godt at risikoen for at MC'en starter en brand er lille. Problemer
> er nok mere det bidrag den kan yde når en brand _er_ startet. Ville du som
> brandmand have det fedt med at gå ind i et kælderrum i brand og se en MC
med
> tank på stå og syde? En trykflaske?
>
> Min holdning er at tanken _kan_ tømmes helt, så selvfølgelig skal den det.
> Alt andet er dovenskab og tankeløst.
>

OKay okay. jeg tømmer tanken helt.. :)



Torben Scheel (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 25-11-04 12:27

Kasper friis wrote:
>> Jeg ved godt at risikoen for at MC'en starter en brand er lille.
>> Problemer er nok mere det bidrag den kan yde når en brand _er_
>> startet. Ville du som brandmand have det fedt med at gå ind i et
>> kælderrum i brand og se en MC med tank på stå og syde? En trykflaske?
>>
>> Min holdning er at tanken _kan_ tømmes helt, så selvfølgelig skal
>> den det. Alt andet er dovenskab og tankeløst.
>>
>
> OKay okay. jeg tømmer tanken helt.. :)



T



Sanne Johansson (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Sanne Johansson


Dato : 25-11-04 14:38

> --

>> JA. der står meget godt i den, men det er jo ikke alle der gider at
>> kikke i den...

Må nok endnu engang erkende, at der er forskel på könnene ;)
-men det skader vel ikke at kigge i den, hvis man har et simpelt problem
(som at finde batteriet...)

Det minder mig om denne:
http://www.load.dk/index.php?side=jokestor.php&id=1368&katid=&firstid=1&lastid=1377

> Var der nogen speciel grund til du skildte den ad?? :)
> jeg fandt ud af det med batteriet, og nej jeg læser aldrig instruksbøger,
> jeg tror ikke på dem :) desuden er min på svensk af en eller anden mærlig
> årsag.. hmm :(

Tror ikke på dem? -det er vel ikke et spörgsmål om at tro... Nå, men det
styrer du jo selv... -Og godt, at man har andre at spörge til råds ;)
Min er (desvärre) heller ikke på svensk... Og min zx6 er ellers svensk
inregistreret... hmmm...

~Sanne -som selvfölgelig misunder jer mit manglende gen for at (kunne?)
göre alting selv... ;)


Mikkel Christensen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 25-11-04 15:55

sanne_son@yahoo.com (Sanne Johansson) writes:

> ~Sanne -som selvfölgelig misunder jer mit manglende gen for at
> (kunne?) göre alting selv... ;)

Heh, jeg var egentlig helst fri, men jeg har ikke råd til at lade
et værksted pille ved min knallert.

Selvom nogen måske vil argumentere at det i det lange løb nok ville
være billigst at lade proffesionelle overtage vedligeholdet...

--
Mikkel | Jeg burde drik' lidt mindre sprut generelt,
motortosse.dk | Jeg burde tjek' for noget finkulturelt,
| Jeg burde ikk' smugle når jeg er ude at rejs',
Rent Mel ->| Men det har jeg prøvet... Jeg er en drengerøv

Jacob Bunk Nielsen (25-11-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 25-11-04 16:45

sanne_son@yahoo.com (Sanne Johansson) writes:

> Må nok endnu engang erkende, at der er forskel på könnene ;)

Ja, heldigvis

> Det minder mig om denne:
> http://www.load.dk/index.php?side=jokestor.php&id=1368&katid=&firstid=1&lastid=1377

Heh - endnu et skyts i kønskampen fra skrappe Sanne
Jeg synes i øvrigt at 130 kroner for alle de øl (tre branderter) er
billigt.

> ~Sanne -som selvfölgelig misunder jer mit manglende gen for at (kunne?)
> göre alting selv... ;)

Ligesom Mikkel lod jeg også gerne andre rode med knallerten, hvis det
ikke var så pokkers dyrt og jeg turde stole på at de altid gjorde det
ordentligt. Når jeg selv dummer mig (dog sjældent så meget som i
ovenstående link) så ved jeg også hvem jeg skal skyde skylden på, og
så er det lidt lettere at acceptere end hvis en eller anden (dyr)
mekaniker har lavet noget l*rt, hvilket man jo desværre tit hører om.

Men jeg er da sikker på at du godt kan få hjælp til at skrue på din
6'er i klubben, hvis du skulle turde/kunne selv en dag.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Sanne Johansson (29-11-2004)
Kommentar
Fra : Sanne Johansson


Dato : 29-11-04 10:16

> Heh - endnu et skyts i kønskampen fra skrappe Sanne
> Jeg synes i øvrigt at 130 kroner for alle de øl (tre branderter) er
> billigt.

Hä hä... kunne ikke lade väre... Når jeg nu er igang med at göre mig
upopulär alle vegne, kan jeg lige så godt göre det grundigt

> Men jeg er da sikker på at du godt kan få hjælp til at skrue på din
> 6'er i klubben, hvis du skulle turde/kunne selv en dag.

Javist Alle er jo flinke, så det vil jeg også (fortsat) benytte mig
af... -Jeg vil jo bare gerne kunne alting selv... :-/

~Sanne


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408891
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste