Luftfilter montering på Aprilia RSV1000R ?~
Fra : GRISEN

Dato : 19-11-04 12:50

Er den originale montering ok?

Som det ses på billedet her
http://groups.msn.com/danskapriliamcforum/diverse.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=70
er luftfilteret kun skruet fast bagerst.
Jeg synes det er underligt der ikke også er et par skruer forrest.
Det virker som om luftfilteret ikke sidder fantastisk godt fast...

Nogen erfaringer?
Hvis det er lige meget om det slutter tæt, så kunne jeg vel lige så godt
ha' trukket en nylonstrømpe over hullet i stedet for at bruge 600,- på et
K&N ???
...eller hva'?

*
Jan

Fra : GRISEN

Dato : 19-11-04 12:52

GRISEN wrote:

> Hvis det er lige meget om det slutter tæt,

BTW: Jeg ved at det burde have en del betydning, så det er specifikke
Aprilia erfaringer jeg søger.

*
Jan

Fra : Morten dahl

Dato : 19-11-04 14:57

"GRISEN" <fjern_grisen@grisen.org> wrote in message
> [...]
> Jeg synes det er underligt der ikke også er et par skruer forrest.
> Det virker som om luftfilteret ikke sidder fantastisk godt fast...

Det gør det nok heller ikke, når kassen er åben, men når låget kommer på,
presser det filteret ned på plads henne foran.

-
Morten Dahl

Fra : Armand

Dato : 19-11-04 17:27

Morten dahl <morten@dahl.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cnku2h$26o7$1@news.cybercity.dk...

> "GRISEN" <fjern_grisen@grisen.org> wrote in message

> Det gør det nok heller ikke, når kassen er åben, men når låget kommer på,
> presser det filteret ned på plads henne foran.

Måske at det endda ligefrem er sådan at det er mod låget at den skal slutte
tæt, fordi at luften bevæger sig (uventet) gennem filteret nede-fra og
op-efter for at ende ved indsugningen :-/

--
Armand.

Fra : GRISEN

Dato : 20-11-04 01:15

On Fri, 19 Nov 2004 14:56:36 +0100, "Morten dahl" <morten@dahl.mail.dk> wrote:

>Det gør det nok heller ikke, når kassen er åben, men når låget kommer på,
>presser det filteret ned på plads henne foran.

Det lyder fornuftigt nok... og ved nærmere inspektion er der også nogle forhøjninger på
rammen ved filteret, som passer med at toppen af kassen presser det hele sammen.

Når det hele er samlet igen synes jeg alligevel det ville være rart med et lille kamera,
som kunne stikkes ind gennem ram-air'en, så man kunne tjekke om det stadig sidder
ordentligt.

*
Jan

http://salg.grisen.org
http://dfmc.dk/?id=96

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-04 14:53

GRISEN skrev i meddelelsen ...
> [...]
>Jeg synes det er underligt der ikke også er et par skruer forrest.
>Det virker som om luftfilteret ikke sidder fantastisk godt fast...

Det er jo ligegyldigt når det er K&N, det lukker alligevel alt l..... lige
igennem

Nej det ser godtnok lidt underligt ud, men der skulle vel ikke være et par
tappe/ribber i luftfilterkassens låg ? som holder filteret på plads når
låget lukkes.

Et fungerende luftfilter betyder ALT for levetiden af motoren. :-|

mvh
Orla