Fælgbånd... hvad er formålet
Fra : Moller

Dato : 19-11-04 11:17

Hejsa,

   Har fælgbåndet andet formål end at beskytte slangen mod ens eger ??? og
er der nået galt i at man bare bruger en gang gaffa rundt om i stedet ???

--
VH
Lars Molnit

Fra : Christer Waleryd

Dato : 19-11-04 12:19

Moller <news@molnit.com> writes:

> Hejsa,
>
>    Har fælgbåndet andet formål end at beskytte slangen mod ens
> eger ??? og er der nået galt i at man bare bruger en gang gaffa rundt
> om i stedet ???

Det kan faktisk være at foretrække.

/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '81 CB750F '74 CB500

Fra : Armand

Dato : 19-11-04 17:34

Fælgbånd... hvad er formålet med dette ud over at beskytte slangen mod
egerne ???
Moller <news@molnit.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:419dc7ef$0$33743$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
>
> Har fælgbåndet andet formål end at beskytte slangen mod ens eger ??? og
> er der nået galt i at man bare bruger en gang gaffa rundt om i stedet ???

Til at komme ud at køre her og nu, efter en lapning hvor fælgbåndet gik
itu,
er gaffa et fortrinligt alternativ; men mon det holder til slangens gnideri
i længden :-/
Nedslidning forekommer først og fremmest ved de skarpeste kanter hhv. det
mest udstikkende punkt, som samtidig vil være det mest kritiske overfor
slangen => Piiifffffftt

Får du ingen decideret bekræftelse på din ide, så vær den der tester og
efterfølgende beretter om resultatet!

--
Armand.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 23-11-04 21:58

> Får du ingen decideret bekræftelse på din ide, så vær den der tester og
> efterfølgende beretter om resultatet!

Jeg kan sagtens kaste lidt lys over sagen. Jeg bruger altid gaffa, så såvel
speedway som cross cyklerne. fordelen ved 2 runder gaffa er primært at man
forhindre sand i at komme ind til slangen.

Mads Lund
Jawa som sidste cykel i stalden

Fra : Moller

Dato : 24-11-04 09:53

Soren Lindholt wrote:

> Jeg kan sagtens kaste lidt lys over sagen. Jeg bruger altid gaffa, så såvel
> speedway som cross cyklerne. fordelen ved 2 runder gaffa er primært at man
> forhindre sand i at komme ind til slangen.

   Jamen, Gaffa det så blir :

> Mads Lund
> Jawa som sidste cykel i stalden

   :) ender med man flytter til fastlandet med alle de baner i har derover :)

--
VH
Lars Molnit