Teori-cd til kat a
Fra : Morten Holst

Dato : 18-11-04 02:13

Hej NG

Ved ikke om det er den rigtige gruppe men prøver alligevel.

Jeg tror jeg vil tage mc kortet til foråret og derfor ville det jo være hvis
man kunne tyvstarte med teorien.

Så hvis der er én herinde som lige har taget kortet eller bare ligger inde
med cd´en så er jeg meget interesseret.

Morten Holst

Fra : -V-

Dato : 18-11-04 03:23

Morten Holst wrote:
> [...]
>
> Så hvis der er én herinde som lige har taget kortet eller bare ligger
> inde med cd´en så er jeg meget interesseret.

Jeg har en teori-cd, som jeg gerne låner dig.
Jeg bor på Nørrebro i Kbh, du er velkommen til at komme forbi og hente den.

Send mig en mail (erstat 'sn' med 'h')

-V-

Fra : -V-

Dato : 23-11-04 03:11

-V- wrote:

> Jeg har en teori-cd, som jeg gerne låner dig.
> Jeg bor på Nørrebro i Kbh, du er velkommen til at komme forbi og
> hente den.
> Send mig en mail (erstat 'sn' med 'h')

Det var åbenbart ikke interessant nok?

Well, så meget for good will.

-V-

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-11-04 08:33

-V- wrote:

> Det var åbenbart ikke interessant nok?
>
> Well, så meget for good will.

Det er set før - jeg prøvede at forære et sæt krauser starlet væk engang -
en person fra gruppen var angiveligt meget interesseret, men jeg hørte
aldrig mere. Det er vist forskellen på at sidde bag skærmen i modsætning til
at foretage sig noget i den virkelige verden der skiller.

--
vh
Torben

Fra : -V-

Dato : 23-11-04 20:10

Torben Scheel wrote:
> Det er vist forskellen på at sidde bag skærmen i modsætning til at
> foretage sig noget i den virkelige verden der skiller.

Vi to tilhører vist begge den første gruppe - beklageligvis.

-V-

Fra : MKS - 74

Dato : 23-11-04 20:35

On Tue, 23 Nov 2004 20:10:20 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Vi to tilhører vist begge den første gruppe - beklageligvis.

Tjah - det kan måske godt være at nogle har det bedst med at sidde og
kloge den sålænge det foregår forholdsvist anonymt, men for at det nu
ikke skal ende i den rene tudemariekiks kan d.f.m. også
lejlighedsvis være indgangsport til absolut behagelige og langvarige
bekendtskaber, har jeg selv prøvet flere gange...Husker f.eks engang
hvor jeg spurgte en dengang fuldstændig fremmed om vi ikke skulle
hente en CBR til mig i D. - "jow det kan vi da godt" var svaret....og
det gjorde vi så ca. dagen efter - ikke så meget at betænke sig på
der, men handling efter få ord. Min indtil videre bedste køremakker
mødte jeg også gennem d.f.m. efter en længere diskussion .

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 18-11-04 10:21

> Ved ikke om det er den rigtige gruppe men prøver alligevel.

Jo, dét tror jeg bestemt!

> Jeg tror jeg vil tage mc kortet til foråret og derfor ville det jo være
hvis
> man kunne tyvstarte med teorien.

Begge dele lyder meget klogt!

> Så hvis der er én herinde som lige har taget kortet eller bare ligger inde
> med cd´en så er jeg meget interesseret.

Hmm....
Der findes bunker af teoribøger, videoer og interative tam-tam på
biblioteket, men desværre er det meste kun beregnet til kategori B. Men
ulykken er måske ikke så stor, idet bil-teoriprøven og MC-teoriprøven næsten
har samme indhold/udføring. Desuden kører MC'ister og billister jo efter
nogenlunde samme færdselsregler.... aehm... ihvertfald til selve køreprøven!

Så mit forslag: Ryd bibliotekshylderne alverdens afskygninger af
B-teoribøger og -prøver. Terb alt det generelle (dét vil aldrig skade) og
supplér læsningen med en teoribog for kategori A, så du derved får kendskab
til MC-betjening/teknik.

Herefter: Lad din kommende kørelærer tage sig af resten.

Hilsen
Lars

Fra : Peter Risager

Dato : 18-11-04 17:30

> Jeg tror jeg vil tage mc kortet til foråret og derfor ville det jo
> være hvis man kunne tyvstarte med teorien.

God ide, specielt hvis du ikke har taget kørekort i mange år!

Men pas på med ikke at kede dig selv ihjel med teori allerede FØR du starter
undervisningen,
der er MANGE timer :) (Disclaimer til min kørerlærer som læser med her: Jeg
synes ikke de
var kedelige, der var fart på :) )

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Esther

Dato : 18-11-04 20:14

Selvfølgelig er det en god ting at læse teoribøgerne igennem, (bl.a. mht.
forskellen på vognbaneskift/fletteregel og reglerne for
parkering/standsning) men det er nu endnu bedre at lære HVORDAN der skal
svares på teorispørgsmålene, for det er dælme ikke altid det korrekte svar
er lige logisk

Ved at bruge CD'en (for meget) kan man også risikere at lære billederne
udenad - dum ting - så forsøg at fokusere på SITUATIONEN på billedet istedet
for.

Jeg havde forøvrigt rigtig stor glæde af af bruge Trafiktesten, som ligger
på nettet.
http://www.trafiktesten.dk/teoriproever.asp

Godt nok koster det 69,- for 20 klip, men de er godt givet ud (i sær hvis de
kan spare en for 580,- til ny teoriprøve *G*)
Forklaringen til forkerte svar er noget bedre end de tilsvarende på
CD-rommen.

Desuden kan man sagtens lave prøverne uden at betale - man får bare ikke at
vide hvor mange fejl man har

Til selve teoriprøven er det generelt kun 1 billede, der er decideret
mc-specifikt, hvis der overhovedet er nogle, så læs bare B-teori.

P.S. Lær allerede nu definitionen på

vejens type
vejens omgivelser
vejens standard/udstyr
vejens brug og
vejens forløb

udenad

God fornøjelse.
--
Esther

*** Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50***

Fra : Anders Christensen

Dato : 18-11-04 21:00

Esther wrote:
> [...]
>
> Til selve teoriprøven er det generelt kun 1 billede, der er decideret
> mc-specifikt, hvis der overhovedet er nogle, så læs bare B-teori.

Og så er der lige finten med at være "opmærksom" på noget, og "særligt
opmærksom", den snyder vist mange

Fra : Esther

Dato : 19-11-04 14:54

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> wrote in message

Og så er der lige finten med at være "opmærksom" på noget, og "særligt
> opmærksom", den snyder vist mange

Nå ja- den glemte jeg lige
For selvfølgelig er man altid opmærksom, når man bevæger sig i trafikken (en
stor del bilister er dog mest opmærksom på påføring af læbestift, drikning
af kaffe, telefonsamtale etc. etc. under kørslen )

Til gengæld kan man kun være særligt opmærksom på 2-3 "ting" ad gangen, dvs.
køretøjer/personer/vejens type/omgivelser/standard/udstyr/brug/forløb osv.
der vil/kan påvirke ens videre kørsel.