Advarsel, ny Mcfælde, 2600
Fra : Futte & Co.

Dato : 17-11-04 15:22

I Glostrup på Sportsvej, er der lavet nogle nye "bump". De er med lange,
ujævne langsgående kanter der lige er sagen en mørk , regnfuld aften med
blændende modkørende. Eller da jeg kom forbi, en lav efterårssol.
Billeder i dk.binaer.motor.

--
Jørgen , Brøndby
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 17-11-04 16:24

Futte & Co. wrote:
> [...]
> aften med blændende modkørende. Eller da jeg kom forbi, en lav
> efterårssol. Billeder i dk.binaer.motor.

Hvor er det komplet hjernedødt at der sidder folk i vejvæsnet, der kan være
så snævertsynede / uvidende at de kan godkende sådan noget!
Fatter virkelig ikke hvorfor ikke færdselsstyrrelsen godkender en hvis serie
af vejbump som værende de, der er tilladte på det danske vejnet - nøjagtigt
ligesom man gør med så mange andre ting, som fx vejskilte, lyssignaler,
autoværn osv.
Der har været gamblet lige lovlig voldsomt med 2-hjuledes liv på det seneste
synes jeg nok. Her midt på Sjælland er vi stadig ikke sluppet af med
padehattene og "dødstrafiktællerne" endnu, trods utallige klager fra mange
sider.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover... ZZ

Fra : Richard

Dato : 17-11-04 20:18

Psycho Cowboy wrote:

> [...]

Ja, de er dejlige - faldt over tilsvarende - etaten kalder dem
"Pudebump" - i Hjortekær i weekenden. Men så vidt jeg husker uden
skak-ternen (S32 i etatens terminologi), der ellers bør anvendes, hvor
hastigheden er 50 km/t eller derover jvf. Vejdirektoratets udmærkede
"Erfaringsopsamling om trafiksanering med hastighedsdaempning - Vejbump".

> Hvor er det komplet hjernedødt at der sidder folk i vejvæsnet, der kan være
> så snævertsynede / uvidende at de kan godkende sådan noget!

Ja, det gennemsyrer samme "Erfaringsopsamling" og alt andet officielt
materiale, der ligger på Nettet om bump, at motorcyklisternes vilkår
ikke tilgodeses - de/vi nævnes stort set ikke; det er bilister og
buschauffører reglerne er lavet for. Af tohjulede tages kun hensyn til
cyklister og knallertkørere i anlægsvejledningerne...

> [...]
> ligesom man gør med så mange andre ting, som fx vejskilte, lyssignaler,

Nej, vi er virkelig dårligt repræsenterede i det arbejde - DMC har ikke
tilstrækkelige kræfter til at løfte alle sager, MC Touring-klub gider
ikke, og Rådet for Større Færdselssikkerhed arbejder tilsyneladende kun
for bilister. Så hvad f... skal vi stille op?

> [...]
> synes jeg nok. Her midt på Sjælland er vi stadig ikke sluppet af med
> padehattene og "dødstrafiktællerne" endnu, trods utallige klager fra mange

Ja, det er en ynk. De har godt nok ændret udformningen af
trafiktællings-skildpadderne, så kanterne er mindre skarpe. Men farven
skulle også have været ændret til en, der afviger fra asfaltens, og
værre: Kanterne på den ene af de to typer, der pt. anvendes her i
Nordkø'strup - mærket Data Collect - er stadig for kantede. Den anden er
næsten flad.

Jeg blev smidt lidt ud af kurs af en Data Collect-skildpadde på
Kongevejen ved Sorgenfri Slot forrige søndag. Det var anden gang på en
måned, at den var anvendt på Kongevejen, så om mandagen tog jeg fat i
Lyngby Politi og siden Amtsvejvæsenet, inden jeg endte hos
Vejdirektoratet. I går ringede deres medarbejder tilbage og lovede mig
et svar pr. mail, men det er ikke kommet.

Min påstand er, at skildpadderne - hvis de ikke kan skaffes hen hvor
peberet gror og erstattes med de harmløse gummisnore - må betragtes som
bump og afmærkes efter samme regler. Det fremgår af ovennævnte værk:

"4.5 Afmærkning af bump
Det skal ifølge vejreglerne sikres, at kørebaneafærkning og
færdselstavler kan ses og opfattes i rimelig god tid af trafikanterne,
og om nødvendigt skal det forvarsles."

- og senere i samme afsnit:

"Det er vigtigt, at bumpene ikke kommer overraskende for trafikanterne."

Så hvorfor en trafiktæller-skildpadde ikke bliver afmærket, fatter jeg
simpelthen ikke

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Hekto

Dato : 17-11-04 23:12

In article <419ba409$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
richardpunktumpade@mail.dk says...

> [...]
> hastigheden er 50 km/t eller derover jvf. Vejdirektoratets udmærkede
> "Erfaringsopsamling om trafiksanering med hastighedsdaempning - Vejbump".

'Pukkelbump' - de 3 røde 'paddehatte' skulle blive fjernet igen, rundt
omkring. 'Pudebump' er nok en slags erstatnin, og kun en anelse bedre.

I Hareskovby fik man da heldigvis fjernet den høje gummikant de havde
lagt på midterlinien rundt i et sving!!!

M.h.t. 'trafiktællerne' har det jo været moderne at skrue dem af og
smide dem ind i vejsiden. Måske man bare skulle bore hul i dem, så de
efterhånden blev trætte af at erstatte dem! (- nej, det har jeg aldrig
sagt?)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 17-11-04 18:05

HØRT! Det må da være en komplet intet vidende nar!!
Rammer man den lige på,går det nok,men under dårlige forhold med f.eks aften
og regn osv. og man kommer på kanten af disse bump
kan alt ske.

mvh
Rene´Mikkelsen
http://dfmc.dk/?id=601

Fra : Lyrik

Dato : 18-11-04 00:31

Futte & Co. wrote:
> [...]
> aften med blændende modkørende. Eller da jeg kom forbi, en lav
> efterårssol. Billeder i dk.binaer.motor.
++++++++++++++++++++++++++++
Ja jeg har fået et par chock af de underlige, usynlige asfaltmørke
firkantede "grydelåg de har smidt på vejene i Virum.
Hvad i alverden skal de gøre godt for? De er livsfarlige for motorcyklister!

Hilsen
Jens

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 18-11-04 12:15

> [...]
> ujævne langsgående kanter der lige er sagen en mørk , regnfuld aften med
> blændende modkørende. Eller da jeg kom forbi, en lav efterårssol.
---------------
Hvordan er de monteret? Kan en skruetrækker gøre det, ellers skal vi rykke
dem op med astfalt og det hele!?

Det kunne være at man istedet for frimærker skulle samle på sådan nogle!?
-Det ville nok vække glæde.. : p

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-11-04 12:43

Oliver Bruchhaus [6000] wrote:

> Det kunne være at man istedet for frimærker skulle samle på sådan
> nogle!? -Det ville nok vække glæde.. : p

De skal da bruges ved træf - lige før MZ motorkast skal der være discus
konkurrence..

--
vh
Torben

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 18-11-04 21:32

> De skal da bruges ved træf - lige før MZ motorkast skal der være discus
> konkurrence..
---------
Lool... Jeg er klar!

Hvem arrangerer en til skagentræffet?
(Bemærk ingen smiley..)

hehe..

Fra : BJ

Dato : 18-11-04 12:29

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ujævne langsgående kanter der lige er sagen en mørk , regnfuld aften med
> blændende modkørende. Eller da jeg kom forbi, en lav efterårssol.

De ser spøjse ud.

Er de farlige at passere med 50 km/t eller derunder..?

--
Bjørn J.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-11-04 12:35

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> writes:

> Er de farlige at passere med 50 km/t eller derunder..?

Ja.

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of

Fra : BJ

Dato : 18-11-04 12:36

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja.

Så har man heller ikke taget hensyn til knallertkørerne.

--
Bjørn J.