Forventet køb af Vectra
Fra : Yaks

Dato : 15-11-04 22:40

Hej allesammen

Er ved at købe en gammel Vectra.
Hvor skal man kigge efter rust på en model fra 90 til 95?

Har nu kørt i en Rekord fra 84 og da den er ved at runde 500.000 km så er
det tid at skifte.
Rekorden har sine sjove steder, f.eks i de bærende vanger lige foran tanken,
har en Vectra nogle lignende fejl?

Poul

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 15-11-04 22:59

"Yaks" <trosborgxyz@hotmail.com> skrev :

>Er ved at købe en gammel Vectra.

Uhhhh ;)

>Hvor skal man kigge efter rust på en model fra 90 til 95?

bunden bagi

>Har nu kørt i en Rekord fra 84 og da den er ved at runde 500.000 km så er
>det tid at skifte.

Arhhh - den er jo knapt kørt til ;)

>Rekorden har sine sjove steder, f.eks i de bærende vanger lige foran tanken,

Mjoehhhh - og pladen hvor styrehuset sidder

>har en Vectra nogle lignende fejl?

i vangerne ? Jepper

Men du bliver aldrig ligeså glad for vectra'en - Rekorden er temmeligt
meget mere rummelig (føles det)

Jeg havde købt en Vectra 91'er - og solgte den dagen efter for 10
flovmænd, hold op en bette potte ;)

Nu kommer Jan_W snart farende ..... hehe

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-04 23:04

"Yaks" <trosborgxyz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej allesammen
>
> Er ved at købe en gammel Vectra.
> Hvor skal man kigge efter rust på en model fra 90 til 95?

*LOL* Over det hele.....

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Madsen

Dato : 16-11-04 07:40

> *LOL* Over det hele.....

Jep, jeg havde en hvid 1991´er. Da den var 2 1/2 år gammel i 1993 var den
begyndt at ruste i samlinger over det hele. Siden har jeg holdt mig fra
Opel.
Desuden røg toppakningen ved 95000 km (1,6I) !!!!

Jacob

Fra : Karsten Andersen

Dato : 16-11-04 18:24

Tue, 16 Nov 2004 07:40:00 +0100, skrev Madsen, på 28 linier, i
<4199a0c0$0$251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

> [...]
>Opel.
>Desuden røg toppakningen ved 95000 km (1,6I) !!!!

Den 1,6 motor fejler ikke noget mon ikke det var en fejl ved manden
med pedalen og en kold motor?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Brian

Dato : 16-11-04 20:07

Hejsa

Karsten Andersen skrev:

> Den 1,6 motor fejler ikke noget mon ikke det var en fejl ved manden
> med pedalen og en kold motor?

Tror jeg næsten også. Den motor får nemt tæsk i en Vectra, den er lige
lovlig hårdt spændt for i en bil af den størrelse

/Brian

Fra : Piwo

Dato : 16-11-04 21:44

Hej igen

Takker for div indlæg. Har kigget lidt mere på nettet og kigger nok på noget
helt andet.
Tjekker markedet for Ford Scorpio'er. Tilsyneladende kan de fås til en
rimelige penge, bare motoren er stor nok.

Poul

PS! Ja det var mig der startede tråden, under nick fra anden pc.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-11-04 22:03

"Piwo" <piwo@browar.pl> skrev :

>Tjekker markedet for Ford Scorpio'er. Tilsyneladende kan de fås til en
>rimelige penge, bare motoren er stor nok.

De *kan* da findes til rimelige penge, blot skal man holde sig klart
at de søreme også kan ruste i bagvognen , men set i forhold til
prisen, får man typisk megen bil

nu skriver du ikke noget om hvor meget du kører, eller øvrige krav ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Piwo

Dato : 17-11-04 00:08

Hej Jan

> [...]
> prisen, får man typisk megen bil
>
> nu skriver du ikke noget om hvor meget du kører, eller øvrige krav ?

Lang historie i kort version:
Købte en gl Rekord i år 2000. Km stand 312.000,- til kr.12.500,- og fik den
frisket op i Polen.
Har siden kørt 185.000 km i den med diverse små udskiftninger, men nu er den
for træt og jeg gider ikke rode så meget med den mere.
Så jeg kigger på en afløser.
Skal være en robust bil, med lidt kræfter og gerne med automat gear.
Kigger nu efter en 2,9 Scorpio, som evt får turen på polsk pladeværksted.
Gider ikke ofre mere end maks 50.000 på en bil, da den skal gennem Polen
adskillige gange i dens levetid. Egentligt utroligt at Rekorden har
overlevet disse utallige ture, men det har været en utrolig god bil til
pengene. Og det skulle den næste også gerne være, men husk "Opel har
Rekorden"

Poul

PS! Jeg har en del gode stumper til meget favorabel afhentningspris, når
Rekorden skal ud, så "Stay in Touch" hvis du skal bruge noget til din egen,
hvis den da lever endnu.

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-04 03:29

"Piwo" <piwo@browar.pl> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gider ikke ofre mere end maks 50.000 på en bil, da den skal gennem Polen
> adskillige gange i dens levetid. Egentligt utroligt at Rekorden har

Der er et rigtig godt bud hér - og noget sjovere end en gammel
morfar-Scorpio:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1065

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Yaks

Dato : 17-11-04 09:18

> Der er et rigtig godt bud hér - og noget sjovere end en gammel
> morfar-Scorpio:

http://www.saabklubdanmark.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1065

Hejsa

God ide, godt tilbud, ingen tvivl om det, men der skal være mere plads til
bagage på de lange ture.
Og så gør det ikke noget at en "ny" bil har morfar look. Det gør den mindre
interessant for "alternative" chaffører, selvom man aldrig skal forsværge at
en eller anden løber med bilen udentilladelse.

Piwo

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-04 14:52

> [...]
>>
> Hejsa
>
> God ide, godt tilbud, ingen tvivl om det, men der skal være mere plads til

Mere plads til bagage!!?? Bagagerummet er lige så stort som på en Scorpio
sedan.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Henrik B.

Dato : 17-11-04 14:52

> [...]

> at
> en eller anden løber med bilen udentilladelse.

Det klares af startspærren.

--
M.v.h.
------------------------------

Fra : Madsen

Dato : 17-11-04 08:22

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Tue, 16 Nov 2004 07:40:00 +0100, skrev Madsen, på 28 linier, i
> <4199a0c0$0$251$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

> Den 1,6 motor fejler ikke noget mon ikke det var en fejl ved manden
> med pedalen og en kold motor?

Det er muligt. Det var en firmabil, som jeg overtog ved 85000 km. I firmaet
havde vi 12 Vectraer af nævnte model. De fik alle skiftet toppakning inden
130000 km og rust var et gennemgående problem - men nu var de jo også hvide,
så det kunne rigtig ses.

Jacob