Tommelfingerregler ved import ?
Fra : Soren Pedersen

Dato : 15-11-04 18:02

Jeg har kig på en 94-95'er 405'er fra sydtyskland (For at den er rustfri).
Findes der nogle grove tommelfingerregler for afgift ? - Jeg tænker på om
man i den indledende fase ex. kan regne med at afgiften fordobler prisen
(måske endda lidt mindre - eller lidt mere
Det er en ret standart bil - Altså ikke noget MI16 eller lignende. Dernede
står den til ~25.000,-

Mvh
Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)

Fra : Mogens

Dato : 15-11-04 18:34

"Soren Pedersen" <smp@munchweb.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har kig på en 94-95'er 405'er fra sydtyskland (For at den er rustfri).

Gad jeg ikke køre efter - der er jo bunkevis
herhjemme og de er sjældent særligt rustne

> Findes der nogle grove tommelfingerregler for afgift ?

63% af prisen hos en dansk forhandler
vil i grove træk svare til afgiften...

Fra : John Sahl

Dato : 15-11-04 19:07

Mogens wrote:
> Gad jeg ikke køre efter - der er jo bunkevis
> herhjemme og de er sjældent særligt rustne

Det bør i mine øjne være en specialmodel man importerer.
Men der er nu også lidt at hente på de mere normale biler.

Lige netop 405'eren er faktisk en af de mere rustresistente
biler, så dem her hjemme er oftest i ganske god stand.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk