Afmontering af philips autoradio
Fra : Martin

Dato : 15-11-04 16:34

Hej

Jeg har fået en ny gammel bil, Vectra fra 93, og vil gerne have den
originale Philips-radio ud og erstatte den med en ny med CD. Men jeg kan
ikke se hvordan den afmonteres....

Der er 4 huller (ligesom på Blaupunkt), men man kan ikke stikke de her
"gafler" ind. Skal der specielt værktøj til og hvor får jeg fat i det??

Mvh. Martin

Fra : alexbo

Dato : 15-11-04 16:36

"Martin skrev

> Der er 4 huller (ligesom på Blaupunkt), men man kan ikke stikke de her
> "gafler" ind. Skal der specielt værktøj til og hvor får jeg fat i det??

Der sidder sikkert nogle små skruer i hullerne, en slags tyverisikring.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin

Dato : 15-11-04 17:31

"Alexbo" skrev

Der sidder sikkert nogle små skruer i hullerne, en slags tyverisikring.

Yeps. Det gør der - det ser ikke ud til at en umbracco nøgle passer i...
Skal jeg til et værksted eller kan man selv få fat i sådan et stykke
værktøj?

Martin

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 15-11-04 17:45

"Martin @webspeed.dk>" <pasgaard<fjerndette> skrev i en meddelelse news:cnaljf$1b6l$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Yeps. Det gør der - det ser ikke ud til at en umbracco nøgle passer i...
> Skal jeg til et værksted eller kan man selv få fat i sådan et stykke

Jeg skruede dem ud med en umbraco (philips radio i '92 astra)

/Jakob

Fra : alexbo

Dato : 15-11-04 17:55

"Martin @webspeed.dk>" skrev

> Yeps. Det gør der - det ser ikke ud til at en umbracco nøgle passer i...
> Skal jeg til et værksted eller kan man selv få fat i sådan et stykke
> værktøj?

Hvis det ligner umbraco men ikke er det, er det nok en Torx, de kan købes
allevegne,
og du får brug for dem senere, så køb bare et sæt.

Hvis du søger på torx i google, kan du både se hvordan de ser ud og hvor de
kan købes.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin

Dato : 15-11-04 18:05

Hej igen-igen

Tak for jeres hurtige tilbagemeldinger!!

Jeg fik løsnet 4 små skruer med en umbracco-nøgle og nu kan jeg komme til at
skifte radioen med et par almindelige "u-nøgler".

Ha' en god aften!

Mvh. Martin

Fra : Karsten Andersen

Dato : 15-11-04 18:09

Mon, 15 Nov 2004 17:30:40 +0100, skrev "Martin"
<pasgaard<fjerndette>@webspeed.dk>, på 11 linier, i
> [...]

>Yeps. Det gør der - det ser ikke ud til at en umbracco nøgle passer i...
>Skal jeg til et værksted eller kan man selv få fat i sådan et stykke

Mener det er en 1½mm unbraco nøgle der passer.
Det har det været i alle de Opel'er jeg har haft.

--
MVH Karsten
Horsens