Trafikmeldinger i radioen
Fra : Leonard

Dato : 14-11-04 17:46

Nu folk er i gang med at lukke galde ud, så vil jeg også lige komme
med min del:

Jeg har som sikkert mange andre indstillet min bilradio til at skifte
til trafikmeldinger når disse sendes ud, for at blive advaret om
større forhindringer på min vej, som jeg kan gøre noget ved, og som
jeg ikke selv kan opdage i så god tid at jeg kan nå at gøre noget ved
dem.
Det er fx rart at få at vide at den motorvej jeg har tænkt mig at køre
på er spærret totalt af en eller anden årsag og at jeg kan undgå dette
ved at køre fra på frakørsel nr. xx og ned igen på nr. yy.
Et er at staklen inde på radiostationen ikke synes det er nødvendigt
at slå knappen fraigen, så jeg tvinges til at høre lidt lokalradio før
jeg selv slukker for meldingen, det er da til at leve med, og nogle
dage er de faktisk ret gode til at huske det.
Men hvorfor skal jeg belemres med meldinger om at der ligger en tabt
slidbane i nødsporet eller at der kører en militærkolonne eller en
kranbil med en lastbil eller noget andet ligegyldigt?
Det er ligegyldigt, fordi det ikke ændrer på om det kan betale sig at
køre den vej og at jeg selv kan gøre iagttagelsen når jeg kommer i
nærheden af det og derfra tage mine forholdsregler.
Og så fatter jeg slet ikke hvorfor jeg skal vide at toget er
forsinket, hvormange der rejser med tog har en radio med
trafikmeldinger på?

--
Leonard

Fra : Brizz

Dato : 14-11-04 18:00

>KLIP en masse<
> --
og kan kun sige ENIG!!!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Thomas Landberg

Dato : 14-11-04 18:12

> [...]
> Og så fatter jeg slet ikke hvorfor jeg skal vide at toget er
> forsinket, hvormange der rejser med tog har en radio med

Hvad mener du så om dengang en opmærksom lytter ringede ind og advarede mod
den lavtstående sol som kunne blænde?
Hørte også en dag, at en lytter advarede mod en hegnspæl som lå på vejbanen.
Hvor svært havde det været at bremse op og selv fjerne hegnspælen?

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad

Fra : Mikael L

Dato : 14-11-04 18:31

"Thomas Landberg"
> Hvad mener du så om dengang en opmærksom lytter ringede ind og advarede
> mod den lavtstående sol som kunne blænde?

Totalt latterlige, men det er jo desværre sådan vi ikke må tænke selv mere.

> Hørte også en dag, at en lytter advarede mod en hegnspæl som lå på
> vejbanen. Hvor svært havde det været at bremse op og selv fjerne
> hegnspælen?

Det er måske ikke svært, men det er livsfarligt at gøre det. Det kan ikke
anbefales at rende rundt på motorvejen og samle ting op. Ring til
vejdirektoratet på 80 20 20 60 og fortæl det, så sørge de for at det bliver
fjernet.

Jeg kørte bagved en som tabte en palle fra sin trailer på motorvejen, jeg
kørte op på siden af ham og dyttede, han reagerede dog ikke så meget for han
havde travlt med at sidde og læse

Mikael

Fra : Thomas Landberg

Dato : 14-11-04 19:43

> [...]
> kørte op på siden af ham og dyttede, han reagerede dog ikke så meget for

Jeg har vel ikke skrevet noget om, at pælen lå på en motorvej? Det var sq en
ganske almindelig landevej den lå på...

Fra : Mikael L

Dato : 14-11-04 21:36

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4197a72d$0$86919$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg har vel ikke skrevet noget om, at pælen lå på en motorvej? Det var sq
> en ganske almindelig landevej den lå på...

Okay, så er vi enige, den skal bare fjernes

Mikael

Fra : Leonard

Dato : 14-11-04 18:33

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

>Hvad mener du så om dengang en opmærksom lytter ringede ind og advarede mod
>den lavtstående sol som kunne blænde?

Netop, der er tilsyneladende ikke noget filter mellem hvad de
selvuddannede "trafikrapportører" ringer ind om og så det de sender ud
i æteren.

>Hørte også en dag, at en lytter advarede mod en hegnspæl som lå på vejbanen.
>Hvor svært havde det været at bremse op og selv fjerne hegnspælen?

Hvis det er på motorvejen, så lader jeg den godt nok ligge. Jeg skal
ikke ud i hverken 1., 2. eller 3. spor på en motorvej uden at have en
motor til at hjælpe mig væk ...
.... men uanset hvad der ligger på vejen, så opdager jeg det selv når
jeg har den fornødne opmærksom rettet ud mod vejen og trafikken
omkring mig, så jeg kan ikke bruge den melding til noget.

--
Leonard

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 14-11-04 18:36

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Det kan vel være en service til policen - så ved jeg at der er ringet og
ringer derfor ikke igen - ellers kan de jo blive udsat for en telefonstorm
af folk der ringer fordi der ligger et eller andet på vejen.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Gert

Dato : 14-11-04 18:38

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:419791e3$0$86944$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
vejbanen.
> Hvor svært havde det været at bremse op og selv fjerne hegnspælen?

jeg synes de er gode de meldinger, ja ikke alle meldinger er relevante for
alle.
at der fortælles at solen står lavt og blænder, er da en fin oplysning, så
man kan huske solbrillerne..

jeg griber hellere knoglen og ringer til flack, og ber dem om at fjerne en
genstand på motorvejen end jeg selv sætter liv og
lemmer på spil for det,
folk sk*der højt og flot på en bil der holder i for eks nødspor med
advarsels blik til.
og man får snarer en bøde en klap på skulderen for at ha fjernet den
genstand.
så vidt jeg erindre er det ikke tilladt at standse på motorvej, med mindre
det er tvingene nødvendigt.

og at løbe spidsrod mellem biler der køre 110 + på en motorvej for at fjerne
en genstand som en eller anden
klaphat har tabt, er direkte livsfarligt..

jo deeeet

Gert

Fra : Nicolai Lang

Dato : 14-11-04 19:10

On Sun, 14 Nov 2004 18:12:12 +0100, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

>Hørte også en dag, at en lytter advarede mod en hegnspæl som lå på vejbanen.
>Hvor svært havde det været at bremse op og selv fjerne hegnspælen?

De gange jeg hørt vejdirektoratet tale om den slags, hedder det sig da
at man skal ikke selv forsøge på den slags - heller ikke hvis man selv
har tabt noget. Faren for at blive kørt over af uopmærksomme billister
er simpelthen for stor. Der skal en tung skiltevogn op for at beskytte
dem der abejder på vejen mod påkørsel.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Brizz

Dato : 14-11-04 19:10

> [...]
vejbanen.
> Hvor svært havde det været at bremse op og selv fjerne hegnspælen?

Meldingerne fra Kolding om at områder var spærret blev også blæst ud
kbh..totalt ligegyldigt og tit slår jeg også min TA fra på radion..gider
ikke høre på det.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-11-04 21:13

Brizz wrote:

> Meldingerne fra Kolding om at områder var spærret blev også blæst ud
> kbh..totalt ligegyldigt og tit slår jeg også min TA fra på
> radion..gider ikke høre på det.

Nej Brizz, - og du har _aldrig_ og udført en beslutning som du ikke gerne
ville kunne "trække", med tilbagevirkende kraft.

Hvis du er ærlig vil dit svar være ja!! Jeg har!!

Forskellen er så blot at dem der sidder ved sidder og beslutter hvad der
skal oplyses om i trafikradioen, vel om jeg må udtrykke det, gør det for
åbent tæppe og derfor synligt for et helt andet antal personer, end hvis du
og jeg laver et forsiktigt "fodskud"..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Brizz

Dato : 14-11-04 22:44

> Nej Brizz, - og du har _aldrig_ og udført en beslutning som du ikke gerne
> ville kunne "trække", med tilbagevirkende kraft.

Er sq ikke helt klar over hvad du mener der???

> Hvis du er ærlig vil dit svar være ja!! Jeg har!!

Skal jeg ikke kunne sige da jeg ikke forstår det oppe over.

> [...]
> skal oplyses om i trafikradioen, vel om jeg må udtrykke det, gør det for
> åbent tæppe og derfor synligt for et helt andet antal personer, end hvis

Vi er enige om at trafikmeldingerne er til for at oplyse og advarer om en
given situation. De bliver udsendt på lokal radio frekvenserne på DR. Derfor
har de mulighed for at sorterer i hvad der skal fortælles hvor og jeg ser
ingen grund til at de fortæller på en trafik melding at et område er spæret
i kolding. Det hører man fint i nyhederne.
Det var min menning om det i Kolding som jeg prøvede at skrive

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-11-04 18:16

Leonard wrote:
> Men hvorfor skal jeg belemres med meldinger om at der ligger en tabt
> slidbane i nødsporet eller at der kører en militærkolonne eller en
> kranbil med en lastbil eller noget andet ligegyldigt?

Så længe det er noget der "sker" i trafikken, så er det vel ikke
ligegyldigt.
En militærkolonne eller en kranbil kan da sagtens lave "rav" i den på en
motorvej.

> Og så fatter jeg slet ikke hvorfor jeg skal vide at toget er
> forsinket, hvormange der rejser med tog har en radio med
> trafikmeldinger på?

Jeg kender flere, som bor ude på landet og tager bilen til nærmeste
stationsby for derfra at tage toget, så jo de findes da.
Og hvis du for eksempel kommer forbi en stationsby i dagtimerne, så prøv at
lægge mærke til hvor mange biler der holder parkeret hele dagen lang, sådan
er det i hvert fald her i Roskilde, hvor der netop er oprettet mange
parkeringspladser til det samme.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Leonard

Dato : 14-11-04 18:29

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>En militærkolonne eller en kranbil kan da sagtens lave "rav" i den på en
>motorvej.

Sgu ikke mere end at du måske bliver nødt til at sætte farten lidt ned
fordi alle skal overhale dem. Og det opdager jeg jo selv når jeg når
derhen.

--
Leonard

Fra : Elbarto

Dato : 14-11-04 20:07

..
> [...]
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Få fat i en scanner også scan politi + falck frekvenser så høre du oss
evt. uheld inden at radioen får dem ringet ind

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Leonard

Dato : 14-11-04 20:33

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:

>Få fat i en scanner også scan politi + falck frekvenser så høre du oss
>evt. uheld inden at radioen får dem ringet ind

Ja, det er rigtigt, men jeg gider ikke høre på al det andet pladder
der fyres af på de frekvenser, det er prøvet.

Jeg vil gerne bare lytte til den radiostation eller CD som jeg lige
har lyst til, og så få de vigtige meldinger om trafikken.
Desværre er der så gået inflation i at melde ind om helt ligegyldige
ting.

--
Leonard

Fra : Elbarto

Dato : 14-11-04 23:07

> [...]
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

det er nu ellers en rar ting r bla. sluppet for mange fart bøder ved at
lytte + nået at dreje fra motorvejen pga uheld længere fremme hvor trafik
radio ikk har nået at sige det endnu elere rettere de ved det ikke endnu

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Allan Møller

Dato : 14-11-04 23:23

> det er nu ellers en rar ting r bla. sluppet for mange fart bøder ved at
> lytte + nået at dreje fra motorvejen pga uheld længere fremme hvor trafik

Synes ellers at du prøver at overbevise nogen om at du ikke racer - kun på
bane ?

Mon jeg tager fejl ?

Mvh. Allan

Fra : Elbarto

Dato : 15-11-04 09:04

"Allan Møller" <a.l.l.a.n@a0l0l0a0n0m.dkfjerndetteognuller> skrev i en
meddelelse news:4197daad$0$33741$14726298@news.sunsite.dk...

> Synes ellers at du prøver at overbevise nogen om at du ikke racer - kun på
> bane ?
>
> Mon jeg tager fejl ?
>

> Mvh. Allan

Nu vil jeg ikke kalde 140-150 at race og daq slet ikke på en motorvej
Men det var da lige godt satans som i skal være efter ung i denne gruppe
...Kunne være man skulle finde sin hjælp andet steds
Dk.fritid.motorcykel er jeg sku blevet behandlet MEGET pænere til trods for
at det ikke var en !"ægte" MC jeg havde

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Allan Møller

Dato : 15-11-04 18:16

> Men det var da lige godt satans som i skal være efter ung i denne gruppe
> ..Kunne være man skulle finde sin hjælp andet steds

Op med humøret - det er gas, du kan ta' det

Mvh. Allan