Xantia instrumentpære udskiftning
Fra : Henning Lund

Dato : 14-11-04 15:55

Inden jeg i arrigskab flår bilen fra hinanden, er der så en der kan give
mig en enkelt brugsanvisning til at komme ind og skifte et par pærer i
instrumentbrættet?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Michael Pagh [6000]

Dato : 14-11-04 22:02

Hej Henning

Jeg har lidt samme problem som dig.
Først og fremmest:
En gang google søgning kommer du langt med.
En Haynes bog kan anbefales.

I de første udgaver fra 93 til 95 eller 97, kan ikke lige huske det, skal
man have rattet af for at få instrument huset ud. Det er jo ikke en citroen
for ingenting.

På de nyere udgaver har de delt den plastic kappe der sidder bag rattet,
hvorimod den er 1 stor ting på de gamle.

Jeg læst om en som har skiftet pærer på den gamle udgave, ved at bruge lidt
vold for at komme ind til skruerne, uden at pille kappen af.

Jeg er selv kommet frem til at jeg nok overlever den 1 døde pære, for jeg
skal sq ikke have pillet ved mit rat med airbag i.

Om du så har nosser nok til at fedte rundt med det, må du selvom. Men jeg
ved så ikke hvor gammel din Xantia er.

Håber du kan bruge det.

MVH
Michael Pagh

Fra : Michael Pagh [6000]

Dato : 14-11-04 22:31

Hej Henning

Nå, eftersom der ikke rigtig er noget i flimmeren, kunne jeg jo passende
finde en guide til dig.

Generelt er CitroenAkuten et skide godt forum omkring Citroen, altid godt at
have ved hånden.

Det er ikke DK sprog, men mon ikke det går:
http://web.citroen.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15549

Fra : Henning Lund

Dato : 15-11-04 05:54

Michael Pagh [6000] skrev:

> [...]
> passende finde en guide til dig.
>
> Generelt er CitroenAkuten et skide godt forum omkring Citroen, altid

Jamen jeg takker så mange gange, det sprog kan jeg i det mindste tolke