Federal dæk og erfaringer
Fra : Claus Andersen

Dato : 14-11-04 15:35

Hej NG

Er der nogen som har erfaring med Federal dæk.

Har lige fået tilbudt 4 stk. helt nye sommerdæk (215/45/17, 84V) produktion
1003 til 2000 kr.

Det er jo fuldkommen uhørt, eller hvad??
Det billigste jeg har kunne finde på nettet er 690,-.

Jeg er ellers lun på Continental contact2, men kan spare over 50% med
omtalte federal dæk.

Hilsen

Claus

Fra : Martin P.

Dato : 14-11-04 15:56

"Claus Andersen" <no@reply.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen som har erfaring med Federal dæk.
>
> Har lige fået tilbudt 4 stk. helt nye sommerdæk (215/45/17, 84V)

Har du checket prisen på http://www.daekonline.dk/ ?

- Martin

Fra : Claus Andersen

Dato : 14-11-04 16:09

Hold da helt ferie det går godt...... lige min dag.
Undskyld Martin jeg fik lige sendt nedenstående til din mail add. Det må
have været en lang dag.
Claus

>Martin skrev:
>Har du checket prisen på http://www.daekonline.dk/ ?<

Jeps men det er egentlig ikke så meget prisen jeg er interesseret i, men
mere kvaliteten.

Jeg er ikke i tvivl om at det er billigt, men kender overhovedet ikke
federal og søger derfor erfaringer inden for holdbarhed, støj og
selvfølgelig om mønstret let rejser sig. (det kunne jeg selvfølgelig have
skrevet i min indledne tråd - undskyld- , men det egentlige spørgsmål er nu
viderebragt).

Hvis folk siger det er noget billigt l... vil jeg ikke spare de ca. 2000 kr
som er forskellen mellem Continental og Federal.

Hilsen

Claus

Fra : Mogens

Dato : 14-11-04 17:09

> Jeps men det er egentlig ikke så meget prisen jeg er interesseret i, men
> mere kvaliteten.

Okay - så hold dig til mærkevarerne.

> Hvis folk siger det er noget billigt l... vil jeg ikke spare de ca. 2000
kr
> som er forskellen mellem Continental og Federal.

Som nævnt i en anden tråd, ville jég ikke spare på
dækpengene ved at købe det 2. rangsdæk, som Fe-
deral hører til.

Hvilken bil skal de sidde på?

Fra : Claus Andersen

Dato : 14-11-04 17:28

> Mogens skrev:
> Som nævnt i en anden tråd, ville jég ikke spare på
> dækpengene ved at købe det 2. rangsdæk, som Fe-
> deral hører til.
>
> Hvilken bil skal de sidde på?

Hvorfor mener du at det er et 2. rangsdæk?
Har du erfaringer med dette dæk eller er det prisen som gør det til et 2.
rangsdæk?

Jeg mener at 50% er en stor besparelse og der bør være ret gode agumenter
til ikke at spare ca. 2000 kr. som er forskellen. Dette er en af grundene
til mine spørgsmål om erfaringer.

De skal sidde på den nye Skoda Octavia.

Claus

Fra : Mogens

Dato : 14-11-04 17:41

> Hvorfor mener du at det er et 2. rangsdæk?

Fordi dækket ikke optræder i nogle af
de store europæiske test, der "køres".

> De skal sidde på den nye Skoda Octavia.

Så ville jeg slet ikke være i tvivl.
Helt sikkert det forkerte sted at spare, IMO...

Fra : Claus Andersen

Dato : 14-11-04 18:29

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Andersen" <no@reply.com> skrev i en meddelelse

> Fordi dækket ikke optræder i nogle af
> de store europæiske test, der "køres".

> Så ville jeg slet ikke være i tvivl.
> Helt sikkert det forkerte sted at spare, IMO...

Jeg er til dels enig med dig Mogens. Jeg synes også det vil være surt at
spare penge på noget som andre siger er noget skidt, og absolut ikke min
intention.
Mit eneste problem med dette er, at der ikke har været nogen, som har kunne
udtale sig negativt om dækket indtil nu.

At dækket ikke optræder i normale tests har selvfølgelig noget at sige, men
igen her ikke en ren grund til at "skrotte" dækket.

Da jeg bestilte min nye Skoda Octavia (som kommer om ca. 3 uger) var den
heller ikke testet i DK. Denne test er først kommet efterfølgende. Jeg
bestilte dog bilen alligevel.
Dette gjorde jeg kun fordi jeg havde prøvet bilen. Det er ret svært at få
lov til med dæk.

Hilsen

Claus

Fra : BHF

Dato : 18-11-04 12:34

> Har du checket prisen på http://www.daekonline.dk/ ?
>
> - Martin

Har du (eller andre) erfaringer med daekonline.dk, så vil jeg gerne høre om dem

Fra : Mogens

Dato : 18-11-04 20:45

"BHF" <bofu@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Har du (eller andre) erfaringer med daekonline.dk, så vil jeg gerne høre
om dem

Masser af gode erfaringer - jeg handler dér hver gang !
(og det er mange)

Fra : John N. H.

Dato : 14-11-04 15:41

> Har lige fået tilbudt 4 stk. helt nye sommerdæk (215/45/17, 84V)
> produktion
> 1003 til 2000 kr.
>
> Hilsen
>
> Claus

Var hjulet opfundet dengang? (kunne ikke lade være)

John

Fra : Lars G

Dato : 14-11-04 17:05

> [...]
>
> Er der nogen som har erfaring med Federal dæk.
>
> Har lige fået tilbudt 4 stk. helt nye sommerdæk (215/45/17, 84V)

Hvilken type ?

www.federaltyres.com.au

At de er fra Australien behøver ikke at være dårligt...

men de er måske ikke til de dansk temperature ?

Jeg har ikke kunne finde en test til dig ..

\Lars G

Fra : Claus Andersen

Dato : 14-11-04 17:23

> [...]
>
> men de er måske ikke til de dansk temperature ?
>
> Jeg har ikke kunne finde en test til dig ..

Jeg tror det er SS 595. Det ligner i hvertfald de samme på mønstret.
Jeg har også ledt efter en Dansk test på Federal, dog uden positivt
resultat.

Jeg har snakket med en dækmand om dækket og han påstår, at det er et
udenmærket dæk meeeen hvad siger de rigtige eksperter som bruger det hver
dag ??.

Claus

Fra : Lars G

Dato : 14-11-04 17:44

> Jeg tror det er SS 595. Det ligner i hvertfald de samme på mønstret.
> Jeg har også ledt efter en Dansk test på Federal, dog uden positivt
> resultat.

Bemærk at det er deres egen test !

http://www.federaltire.com/Character.asp?ProductID=5&Layer3ID=between%201%20and%2016&Page=0&sh=1&main=F&setLayer3ID=1

http://www.federaltire.com/TestReport.asp?ProductID=5&Layer3ID=between%201%20and%2016&Page=0&sh=1&main=F&setLayer3ID=1

Og mærket er fra Taiwan.

\Lars

Fra : Claus Andersen

Dato : 14-11-04 18:21

Lars skrev:
> Bemærk at det er deres egen test !

> [...]

Tak skal du have.
Tja det er selvfølgelig deres egen test, og nok ikke neutral i bedømmelsen.
Dette gør den, efter min mening, ikke valid for et evt. køb.

Claus

Fra : BHF

Dato : 18-11-04 12:32

meeeen hvad siger de rigtige eksperter som bruger det hver
> dag ??.
>
> Claus

Jeg har altid været lidt af en dæk-snob, der ikke mente at det var det
rigtige sted at spare.
Jeg har en halv-frisk kørestil, og trækker desuden rundt med en cv.

Men for godt et år siden købte jeg en 406'er med halvflade SS 595
225/45/17 på, og nu da de skal skiftes vil jeg meget gerne ha' Federal
på igen, og til den pris ville jeg ikke tøve et sekund.

Fra : Kim Olsen

Dato : 14-11-04 17:37

Hej

Fortæl os lige hvor du har fundet de Federal dæk - jeg kunne godt tænke mig
at tjekke prisen på nogle passende dæk til min Kia Clarus.

Kim Olsen

Fra : Claus Andersen

Dato : 14-11-04 18:17

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mig
> at tjekke prisen på nogle passende dæk til min Kia Clarus.

He he det er ikke en pris for menig mand.
De blev sat på en Audi hvorefter manden kørte ud af værkstedet. 50 meter
senere fandt han ud af at de gik på skærmkasserne.

Dækkene blev taget af og var pr. "definition" brugte.
Jeg var bare på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt og iøvrigt god til
at trykke prisen.
Så desværre Kim, det kan jeg ikke hjælpe dig med.

Har før set meget billige dæk hos
http://www.cf-offroad.dk/

Hilsen

Claus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-11-04 18:38

Claus Andersen telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg er ellers lun på Continental contact2, men kan spare over 50% med
> omtalte federal dæk.

Federal er et udemærket dæk. Det er ikke skide godt, men heller ikke
pissedårligt. Du skriver senere at prisen ikke er vigtig, men kvaliteten. Så
skal du købe Continental Contact 2 - eller andre kvalitetsmæssigt.

Jeg sælger som for nogle bekendt selv Federal. Jeg kører med Dunlop Sp9000
på mine 18" sommerfælge...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : HH

Dato : 15-11-04 18:02

Hvis man skulle nævne et dækmærke som får rigtig gode anmeldelser, og som er
til en fornuftig pris, så skulle det være "Nokian".
Men dette dæk forhandler CF-offroad jo desværre ikke.
Men det kan købes hos dækonline.dk

meddelelse news:419797fb$0$33743$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-11-04 20:11

HH telepaterede følgende til sin PC:
> Hvis man skulle nævne et dækmærke som får rigtig gode anmeldelser, og
> som er til en fornuftig pris, så skulle det være "Nokian".

Nokian får sjældent topkarakter.
Måske til svenske/norske forhold, men ikke danske...

> Men dette dæk forhandler CF-offroad jo desværre ikke.

Jo da...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Allan Bojesen

Dato : 15-11-04 21:17

Morten Fruergaard wrote:
> Nokian får sjældent topkarakter.
> Måske til svenske/norske forhold, men ikke danske...

> Jo da...
Hvor finder du dem? Svar gerne privat.

Allan Bojesen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-11-04 21:19

Allan Bojesen telepaterede følgende til sin PC:

> Hvor finder du dem? Svar gerne privat.

Hej...

Dem finder jeg der, hvor man søger efter dækstørrelser...

http://www.cf-offroad.dk:4567/index.php/

Der er ikke billeder af dækkene...

Kun priser.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Allan Bojesen

Dato : 15-11-04 21:25

Morten Fruergaard wrote:
> Dem finder jeg der, hvor man søger efter dækstørrelser...
> Kun priser.
Ikke på 225/45/17

Allan Bojesen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-11-04 21:32

Allan Bojesen telepaterede følgende til sin PC:
> Ikke på 225/45/17

Nej, det ser ud til, at vi ikke leverer den størrelse...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Allan Bojesen

Dato : 15-11-04 21:48

Morten Fruergaard wrote:
> Nej, det ser ud til, at vi ikke leverer den størrelse...
O.k. Er selv vældig godt tilfreds med NRZi.

Allan Bojesen

Fra : HH

Dato : 16-11-04 19:40

Det var lige præcis Nokian i størrelsen 225 /45 /17 jeg også søgte efter, og
det fandt jeg således heller ikke hos CF-offroad.
Jeg har også for nylig købt denne størrelse i type NRZi, og de kører bare
SUPER godt.
Så det er synd at du stadig ikke forhandler disse dæk.

HH

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-11-04 20:05

> [...]
> bare SUPER godt.
> Så det er synd at du stadig ikke forhandler disse dæk.

Alt kan skaffes...
Men det er sikkert til andre priser, vores leverandør af de andre dæk er
billig, og hvis vi skal skaffe dem, så bliver det fra NDI.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : HH

Dato : 15-11-04 18:02