Verden er uretfærdig.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-11-04 14:09

Min kollega har været meeeget uheldig.

Ovre i Sverige har de en helvedes masse "poliskontrolplatser". D.v.s.
små pladser, hvor de kan tage én ind til kontrol af forskellige ting.
Nogle af dem er store, med brovægt og hele svineriet.

Sådan en stor én ligger der på begge sider af E6, lige når man kører
nordud fra Helsingborg.

Et lille stykke før denne plads er der en bro, så der kan måles fart
med laser og andet udstyr, og det bliver der.

Min kollega er lige kørt fra færgen sammen med alle de andre
lastbiler. Den forreste lastbil i rækken ser at der bliver målt oppe
fra broen, og aktiverer derfor motorbremsen, for ikke at påkalde sig
for megen opmærksomhed ved at stoplygterne tændes.

Min kollega ser ikke at der måles, og ser selvfølgelig heller ikke at
den bil foran motorbremser, så han kommer jo langsomt tættere på den
forankørende, indtil han finder ud af hvad der er gang i, men for
sent.

Min kollega får en bon på 600 skr. for ikke at holde afstand, og de
tre bagvedkørende får alle en bøde for at køre for stærkt.

Det er sateme ikke nemt at holde en ordentlig timeløn på den måde.
*LOL*

Nu skal man ikke forledes til at tro, at jeg ikke synes det er i orden
at der holdes øje med hvad vi går og laver. Dummer man sig så koster
det, men som jeg altid har sagt:

Egen succés er ikke så ringe, men andres fiasko er bestemt heller ike
at foragte.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Petersen_Michael

Dato : 14-11-04 14:30

In news:cdlep09kcep0mckmbio6lg4s2cpoboio2v@4ax.com,
Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Det er sateme ikke nemt at holde en ordentlig timeløn på den måde.
> *LOL*

Nej, de der betjente burde finde noget mere fornuftigt at lave

Jeg blev bustet i Ellested, en lille fynsk flække, for kort tid siden..
Bare fordi der ligger en håndfuld huse, må man pludselig kun kører 70
Km/t. Nu hører jeg ikke til dem der hugger bremserne i bare fordi jeg
ser sådan et skilt, så jeg gled bare stille og roligt ned i fart, ind
til der stod en betjent halvt ude på kørebanen :-/
Han kunne så berette at de 150 meter efter 70 Km skiltet havde målt min
hastighed, til at være over 70 Km/t. og at jeg skulle slippe 1 K Kr. en
af de nærmeste dage.

Nå, det var i det mindste heldigt at jeg ikke var blevet bustet 2 timer
før, da jeg kørte den anden vej med overlæs på traileren.. (jeg havde
parkeret traileren inden jeg blev nakket i fart kontrollen)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg