Varme fingre?
Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 13-11-04 16:40

Fra : Futte & Co.

Dato : 13-11-04 17:00

"Lars T. Thomsen" <ltth00@acoustics.auc.dk> wrote in message
news:Pine.GSO.4.33.0411131600580.17029-100000@zil.kom.auc.dk...
> [...]
> fingre fryser i handskerne. Jeg er derfor på jagt efter et par
> vinterhansker (uden knækbar membran-skrammel, f.eks. skind/læder), der
> både er varme, rimlig beskyttende, solide og til en ikke-unfair pris!
> - Men pyt med, at de ikke er små og fikse... luffer?!
>
> Mine krav er tilsyneladende svært at opfylde hos diverse MC-butikker jeg
> har besøgt. For udvalget virkede specialdesignet til kun brug i perioden:
> Fra 1. marts til slutningen af november.
>
> Nogen, der kan anbefale eller bare komme med ideér til, hvad jeg skal gå
> efter?... altså udover varme i håndtagene!

Hej Lars!
Prøv at kigge hos Thansen

http://www.thansen.dk/product.asp?c=350727518&n=956415602&pn=282593846

--
Jørgen , Brøndby, med ca. 30 km idag
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Ole Baun

Dato : 13-11-04 17:09

"Lars T. Thomsen" skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,

- snip -

> Den første morgenfrost er kommet og mine
> fingre fryser i handskerne.

- snip -

> Nogen, der kan anbefale eller bare komme med ideér til, hvad jeg skal gå
> efter?... altså udover varme i håndtagene!
>
> Hilsen
> Lars

hej Lars

Jeg kender problemet, men har har løst det ved at købe et par luffer hos
thansen for kr. 199,- for et års tid siden.
Ifølge varebeskrivelsen, er de vandtætte; - det er mine nu ikke, men de er
varme.
For et par uger siden, (eller 3 måske), kørte jeg fra Århus til Aalborg i
øsregnvejr, (120 km). Jeg var nødt til at slukke for varmehåndtagene af og
til, for ikke at det skulle blive ubehageligt varmt.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=350726313&n=956415602&pn=956371625

Mvh
Ole Baun, Aalborg

Fra : Jan Bachman

Dato : 13-11-04 17:10

>Nogen, der kan anbefale eller bare komme med ideér til, hvad jeg skal gå
>efter?... altså udover varme i håndtagene!

HESTRA handsker. Jeg har et kraftigt par med læder på slidfladerne. De
har holdt i syv vintersæsoner, uden at hverken foer eller syninger er
gået. De kostede 700,- men er lune som bare helvede

/Jan

Fra : anders majland

Dato : 13-11-04 22:46

> HESTRA handsker. Jeg har et kraftigt par med læder på slidfladerne. De
> har holdt i syv vintersæsoner, uden at hverken foer eller syninger er
> gået. De kostede 700,- men er lune som bare helvede

Jeg har nogle ganske kraftige 3-finger fra Hein-Gericke. De har kostet
ca det halve og har et par vintersæsoner på bagen uden synligt slid - Så
dem kan jeg også anbefale (sammen med varme i håndtagene)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Georg Lorentzen

Dato : 14-11-04 10:26

Lars T. Thomsen wrote:
> [...]
>
> Nogen, der kan anbefale eller bare komme med ideér til, hvad jeg skal
> gå efter?... altså udover varme i håndtagene!

Lydmuren i Stenløse sælger nogle muffer til at montere på styret. De løser
problemet med fartvindens afkøling af hænderne, og så kan du bruge dine
almindelige handsker hele året. Kønt er det ikke, men hvis det virker???
--
Georg

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 14-11-04 13:19

Fra : anders majland

Dato : 15-11-04 12:02

> Men hvordan er det mht. sikkerhed? - Det ville jo nok være kedeligt,
> at styrte med MC'en i decemberfrosten med hænderne halvvejs "lænket"
> til styret?

Ikke noget problem - Styrlufferne er store nok til at hænderne ikke
sidder fast deri.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 14-11-04 13:29

Fra : Ole Baun

Dato : 14-11-04 14:22

> Hej Ole (og tak til dig Jørgen)!

- snip -

> Ok, nu linker du til en udgave i XXX-large, er det fordi at de kan bruges
> som "thermo-overtræk" til de eksisterende vandtætte/beskyttende
> MC-handsker, eller har du blot store hænder?

Jeg tror ikke at jeg har specielt store hænder.
Prøvede lige om det kunne lade sig gøre at bruge dem som overtræksluffer.
Det kunne det, (overraskende nok), men ikke praksis ville det nok ikke være
særligt anvendeligt, fordi det ikke er let at bøje fingrene
Jeg kan ikke huske om der var forskel på længden af handskerne alt efter
antallet af X-er; - men der var ihvertfald forskel på bredden, og da de alle
er lavet af materiale i samme tykkelse, så valgte jeg ud fra at det er mest
behageligt at kunne sprede fingrene i luffen. Synes ikke at det gjorde dem
mere klodsede.
Men ta´ ud til thansen i Skalborg og prøv dem.

> Jeg har eksperimenteret med nogle tykke snowboard/skihandsker (som jeg har
> fået foræret), de er også ganske glimrende, men desværre ret klodset under
> betjening af blinklys, men dét kan lige-så-godt være et spørgsmål om vane.

Mht betjeningen af blinklys synes jeg nu ikke at der er nogen nævneværdig
forskel. Tommelfingerens "indpakning" er jo ikke anderledes end i mine
normale mc-handsker.
Det var svjh mere betjeningen af forbremsen jeg lige skulle vænne mig til.
Normalt har jeg vist for vane at nøjes med at bruge 2 fingre til den, og det
blev en smule besværligt med lufferne

mvh Ole Baun, Aalborg

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 14-11-04 13:41

Fra : Jan Bachman

Dato : 15-11-04 10:59

>Tak for input, men hvad jeg kan se, så har HESTRA lavet mere end een type
>hanske.

Ja, jeg sidder selv og kigger forvirret på http://www.hestragloves.com
Der er sket en del siden jeg købte mine handsker for syv år siden

>Har du mulighed for, at specificere dine, så jeg véd hvad jeg evt. skal gå
>efter? (enten med model, textil/læder, MC/skihandske, evt. membran osv.?).

Det er skihandsker med snor og spænde.
De har ikke noget decideret mærke, af hvad jeg kan finde på dem.
Der sidder et par stofstumper i med følgende beskrivelse:

Shell: Leather/Keprotec
Fabric: 100% Nylon
Lining: 100% Polyester
Gore-Tex insert.

Jeg har taget et par billeder med mit (elendige) telefonkamera.
http://www.bachman.dk/hestra1.jpg
http://www.bachman.dk/hestra2.jpg

>700.- er måske meget, men hvis dine (indtil nu) har holdt i syv
>vintersæsoner, så synes jeg bestemt ikke, at mindre end 100.- pr.
>vintersæson er dyrt.

Den konklusion er jeg også nået til

/Jan