Body building af ældre XJ 650
Fra : Bengtsons

Dato : 12-11-04 20:46

Hej
På en tysk hjemmeside har jeg læst at de første XJ 900 årgang 83-84 har en
opboret SECA motor på 853 ccm, det er motortype 31A. Betyder det at motoren
passer over i en XJ 650 fra 84.
Er der nogen der har kendskab til det.
Mvh
Anders

Fra : p.jarnbak

Dato : 13-11-04 18:29

"Bengtsons" <Bengtsons-nospam@mail.dk> wrote in message
> [...]
> en
> opboret SECA motor på 853 ccm, det er motortype 31A. Betyder det at

Ja den passer.XJ 900 er lavet på basis af XJ 650 turbo med anden slaglængde
og
boring + et topstykke med store ventiler og mere køle areal.Alle XJ 900
motorer
kan bruges, både 853 cc og den opborede model(kan ikke huske hvor stor den
er, men
noget med 89x cc) så op til 1992 er ok.
Hvis du kommer til at mangle en original værkstedsbog til XJ 900 har jeg en.
Hej Palle.

Fra : Bengtsons

Dato : 14-11-04 11:48

Fedt nok. Kan man også bruge bagsvingeren med den højere udveksling ???

Har en arbejdskollega der lige har købt en GSX-R 1100 luftkølet motor som
han vil banke ind i hans GSX-R 750 stel.
Mvh
Anders

Fra : p.jarnbak

Dato : 14-11-04 12:14

"Bengtsons" <Bengtsons-nospam@mail.dk> wrote in message
> Fedt nok. Kan man også bruge bagsvingeren med den højere udveksling ???

Jeg er ikke sikker.Prøv at checke flangen på bagtøjet og se om det ikke er
samme
hul afstand.Du skal jo kun bruge bagtøjet så om bagsvingeren passer er vel
ligegyldigt
Det er muligt at du også må bruge kardangen hvis den er en anden længde.Som
sagt
er jeg ikke sikker men jeg har set flere XJ750 med XJ900 motor så noget kan
jo gøres.
Hej Palle.

Fra : Armand

Dato : 15-11-04 20:25

Bengtsons <Bengtsons-nospam@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4197378e$0$296$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Fedt nok. Kan man også bruge bagsvingeren med den højere udveksling ???
>
> Har en arbejdskollega der lige har købt en GSX-R 1100 luftkølet motor som
> han vil banke ind i hans GSX-R 750 stel.

Og blot lige for at det ikke er usagt:
Der er fri tuningsgrænse på den originale motor; men ilægger man en anden
end den originale motor, må mer-effekten ikke overstige 20%!

T&S er the bad boys of the neigbourhood da de ikke er til at snakke med i
slige sager: Bliver man knaldet (og især motorcykelbetjente har tit en
fornemmelse for hvordan tingene skal se ud) er der ingen
argumentationsmulighed; men kun at betale den forlangte afgift á svarende
til den større motorcykel, samt en bøde af samme størrelse oveni =

--
Armand.