Bundprop til GS500E (Evt. hos Louis)
Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 12-11-04 18:53

Hej,

I forb. med olieskift før vinteren skal jeg have fat i en ny bundprop. Nogen
der ved hvad en sådan hedder på tysk, eller endnu bedre kan finde den hos
Louis.de?

Peter Fløistrup Poulsen

Fra : MKS - 74

Dato : 12-11-04 19:20

On Fri, 12 Nov 2004 18:53:09 +0100, "Peter F. Poulsen"
<peter@votus.dk> wrote:

>I forb. med olieskift før vinteren skal jeg have fat i en ny bundprop. Nogen
>der ved hvad en sådan hedder på tysk

Ölablassschraube

>, eller endnu bedre kan finde den hos Louis.de?

Bestellnr. 10002600

Eller link :
<http://www.louis.de/_207706a7feeefa9b618161e9eb6141bb1f/shop/shop_dispatch.php?article_context=detail&grwgr=210&wgr=531&mottype=13&total=1&anzeige=0&back_url=.%25252Fshop_dispatch.php%25253Farticle_context%25253Dlist%252526grwgr%25253D210%252526wgr%25253D531%252526page%25253D0&artnr_gr=10002912>

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 12-11-04 19:44

> Ölablassschraube

> Bestellnr. 10002600

Mange tak Michael!

Mvh Peter

Fra : Armand

Dato : 12-11-04 21:46

Peter F. Poulsen <peter@votus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4194f870$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Nogen der ved hvad en sådan hedder på tysk, eller endnu bedre kan finde den

Hvad er der dog sket som gør at du står uden bundprop??

En temperaturføler til brug samme sted var måske et alternativ (ihvertfald
til den originale reservedelspris!) - Var det ikke et fornuftigt
vinter-projekt at montere et olietermometer på GS'eren??

--
Armand.

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 13-11-04 10:04

> Hvad er der dog sket som gør at du står uden bundprop??

Det gør jeg heller ikke. Har bare fået at vide at den også skulle skiftes
sammen med olien og filteret?

> En temperaturføler til brug samme sted var måske et alternativ (ihvertfald
> til den originale reservedelspris!) - Var det ikke et fornuftigt
> vinter-projekt at montere et olietermometer på GS'eren??

Sådan en kender jeg ikke, jeg kan nok regne ud hvad den gør, men er det
vigtigt og hvor aflæser man sådan en? Fortæl fortæl, jeg er en nysgering
nybegynder :)

Mvh Peter

Fra : MKS - 74

Dato : 13-11-04 10:31

On Sat, 13 Nov 2004 10:03:41 +0100, "Peter F. Poulsen"
<peter@votus.dk> wrote:

>Det gør jeg heller ikke. Har bare fået at vide at den også skulle skiftes
>sammen med olien og filteret?

Du behøver nu ikke skifte selve bundproppen, men kun den
kobberpakningsskive der sidder på - jeg havde en anelse om at det
måske nok også var det du mente, men hvis du følger det link eller
bestellnr. jeg gav, ser du at der på siden også er en henvisning til
det (KUPFERRINGE FÜR MAGNET-ÖLABLASSSCHRAUBEN ), nogle vil desuden
gerne erstatte den originale bundprop med en magnetisk der kan fange
evt. metalspåner, og det er den du fik et link til netop .

>Sådan en kender jeg ikke, jeg kan nok regne ud hvad den gør, men er det
>vigtigt og hvor aflæser man sådan en? Fortæl fortæl, jeg er en nysgering
>nybegynder :)

Vigtigt og vigtigt er nok så meget sagt, men Armand blander måske (?)
2 ting sammen her, Louis sælger også sådan et olietermometer der skal
monteres i oliepåfyldningsstudsen istedet for proppen
(Öleinfüllschraube) og som jeg har set et par GS500-folk køre med,
bestellnr. 10034152, aflæsningen er som du ser yderst simpel og bruges
naturligvis til at afgøre hvornår motoren er driftsvarm og at den ikke
bliver _for_ varm.

Fra : Armand

Dato : 14-11-04 13:06

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kojbp0ll58bnlhiu0prp96kknng34vu7ce@4ax.com...

> Vigtigt og vigtigt er nok så meget sagt, men Armand blander måske (?)
> 2 ting sammen her, Louis sælger også sådan et olietermometer der skal
> monteres i oliepåfyldningsstudsen istedet for proppen

Næh nej. Det jeg tænkte på var de sensorer der almindeligvis bruges i
forbindelse med (f.eks. "Racimex") elektriske termometre.
Men sagen har jo rettet sig til den banalitet den i realiteten er, så jeg
stemmer ikke for videre omforandringer/påbygninger af sådanne gimmick's
ved denne lejlighed :-|

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 14-11-04 13:25

On Sun, 14 Nov 2004 12:06:06 +0000 (UTC), armand@mc-chaufforerne.dk
(Armand) wrote:

>Næh nej. Det jeg tænkte på var de sensorer der almindeligvis bruges i
>forbindelse med (f.eks. "Racimex") elektriske termometre.

Okæh - vi bringer så her en uforbeholden undskyldning til Dem min
herre , troede du måske mente det andet fordi det har været nævnt
her et par gange..

>Men sagen har jo rettet sig til den banalitet den i realiteten er, så jeg
>stemmer ikke for videre omforandringer/påbygninger af sådanne gimmick's
>ved denne lejlighed :-|

Det er nemlig _helt_ rigtigt

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 11:20

Peter F. Poulsen skrev i meddelelsen
<4195cdf4$0$290$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

>Det gør jeg heller ikke. Har bare fået at vide at den også skulle skiftes
>sammen med olien og filteret?

Naeh, det er nu ikke nødvendigt, og da heller ikke normalt. Men pakningen,
den tynde metalring mellem proppen og bundkarret, kan det være
formålstjenligt at forny. Pakningen bliver nemlig delvist deformeret ved
tilspænding af proppen, (tilpasser sig de ujævnheder, skævheder, der måtte
være på pakfladerne). Og genbruger man en sådan pakning, så har den selvsagt
ikke samme mulighed for at "give efter"/tilpasse sig anden gang den bruges.

>Sådan en kender jeg ikke, jeg kan nok regne ud hvad den gør, men er det
>vigtigt og hvor aflæser man sådan en? Fortæl fortæl, jeg er en nysgering
>nybegynder :)

Det er mest for den nysgerige, man kan få en idé om motorens belastning ved
at aflæse temperaturen på olien, men da man alligevel ikke kan ændre på
temperaturen uden at ændre på motoren såe....

mvh
Orla

Fra : Esben Bøll

Dato : 13-11-04 12:21

> [...]
> den tynde metalring mellem proppen og bundkarret, kan det være
> formålstjenligt at forny. Pakningen bliver nemlig delvist deformeret ved

Hej Peter
jeg ved ikke om du har fundet en kobber ring endnu eller vil jeg da foreslå
dig at tage et smut ind forbi BruunLarsen i odense. de har den liggende i
alle størrelse.
jeg kan ikke huske om størrelsen står i værkstedsbogen men ellers ved de det
eller du kan tage den gamle med derind hvis du vil være sikker.

Hilsen esben
bikez.dk/kow
Odense

Fra : MKS - 74

Dato : 13-11-04 12:44

On Sat, 13 Nov 2004 12:21:08 +0100, "Esben Bøll" <eboxxx@bikez.dk>
wrote:

> [...]
>dig at tage et smut ind forbi BruunLarsen i odense. de har den liggende i

Kan man naturligvis sagtens gøre, meeeen selvom det er _småpenge_ det
drejer sig om, så kan man ligeså godt købe det hos louis hvis man
alligevel skal bestille, så kan man nemlig typisk få 5 stk for det
samme som BL tager for 1 .