Transport af 6 MC?
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-11-04 23:02

Til aften sad vi og drømte lidt, og kom ind på muligheden af at få fat
på/låne/leje varebil eller lastvogn til det grove sydpå næste år. SÅ
spørgsmålet er: Hvad skal der til af ekvipage for at rumme 6 MCér? Eller er
der bedre erfaringer?

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-11-04 23:04

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> på/låne/leje varebil eller lastvogn til det grove sydpå næste år. SÅ
> spørgsmålet er: Hvad skal der til af ekvipage for at rumme 6 MCér? Eller er

Enten en enorm varebil, eller en lille lastbil (som så kommer til at
snegle sig afsted på motorvejen...)
Kører der ikke nogen tog der tager biler og motorcykler med i Tyskland?
Så kunne det jo evt være en mulighed, hvis det ikke bliver alt for dyrt
og bøvlet.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Soren Lindholt

Dato : 12-11-04 00:19

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]
> på/låne/leje varebil eller lastvogn til det grove sydpå næste år. SÅ
> spørgsmålet er: Hvad skal der til af ekvipage for at rumme 6 MCér? Eller

Det billigste og måske også letteste er måske en stor trailer, f.eks.
autotrailer... der kan sagtens stå 6 maskiner på den, på tværs...
Der kan blive noget med vægten, men det er kun i DK man skal ha E kørekort
for at køre med stor trailervægt...

Søren

Fra : Freddy Lang

Dato : 12-11-04 00:52

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> på/låne/leje varebil eller lastvogn til det grove sydpå næste år. SÅ
> spørgsmålet er: Hvad skal der til af ekvipage for at rumme 6 MCér?

Som Søren skriver, så kan en autotrailer sikkert med lidt held klare 6
cykler, eller evt. en multitrailer (samme størrelse som en autotrailer, men
med hel bund i stedet for to ramper).
Når vi har været i Tyskland og køre ræs, har vi kunnet sætte tre cykler på
skrå på en almindelig stor Brenderup (ca. 170 x 260 cm).
I varevognsklassen skal man op i en forlænget Sprinter for at kunne have 6
cykler indenbords. Og så skal de stå urimeligt tæt.
Vi klarede 5 i en forlænget og forhøjet Sprinter på en tur til Nürburg-ring
sidste år, og de stod tæt! Billeder her:

http://www.mc-vollekanne.dk/images/nurburg/original/CLTF000013.JPG
http://www.mc-vollekanne.dk/images/nurburg/original/CLTF000015.JPG
http://www.mc-vollekanne.dk/images/nurburg/original/CLTF000016.JPG

--
Freddy
SV-R

Fra : martin

Dato : 12-11-04 07:36

> [...]
> på/låne/leje varebil eller lastvogn til det grove sydpå næste år. SÅ
> spørgsmålet er: Hvad skal der til af ekvipage for at rumme 6 MCér? Eller

Mercedes LT 35 ( med den store kabine )

LC racing kører til tyskland i sådan een, og henter 6 mc ad gangen.

På den måde behøver det ikke at tage hele ugen at køre derned..

Martin.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 12-11-04 10:59

"martin" <martin@hotmail.com> wrote in message

> Mercedes LT 35 ( med den store kabine )
>
> LC racing kører til tyskland i sådan een, og henter 6 mc ad gangen.
>
> På den måde behøver det ikke at tage hele ugen at køre derned..

Når nu de sparer så meget tid kan man undre sig over at de så hverken får
tid til at besvare e-mails eller ringe tilbage når de har lovet det. Sikke
en amatørforretning!

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Moller

Dato : 12-11-04 11:17

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> tid til at besvare e-mails eller ringe tilbage når de har lovet det. Sikke

   så så, det er bare alm. Dansk MC ophugger opførelse... endnu en grund
til at udenlandske ophuggere og ebay.de er blevet så populere... og LC
er ikke de eneste der er sådan i DK, af ophuggerne. Eneste plus er at
modsat nogen af dem i Jylland, så sender MC somregel de vare de lover,
og f.eks. ikke en GS500 tank med hul i osv.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 12-11-04 11:18

Moller wrote:

> at modsat nogen af dem i Jylland, så sender MC somregel de vare de
> lover, og f.eks. ikke en GS500 tank med hul i osv.

   LC sender... ikke MC... skide tastatur.

--
VH
Lars Molnit

Fra : MKS - 74

Dato : 12-11-04 11:49

On Fri, 12 Nov 2004 11:16:55 +0100, Moller <news@molnit.com> wrote:

>   så så, det er bare alm. Dansk MC ophugger opførelse... endnu en grund
>til at udenlandske ophuggere og ebay.de er blevet så populere...

Det kunne egentlig være lidt interessant at få lidt insider-viden -
Hvordan går det egentlig for danske huggere ?? Når jeg hører hvad
f.eks MC-huset typisk tager for deres dele er det IMO dybt mystisk, at
nogle overhovedet vælger dem, men måske de mest lever af at have et
meget stort antal dele, og folk der har et akut behov. På den anden
side så skal man også være rimelig og forstå at danske huggere
nødvendigvis _må_ være dyrere end f.eks eBay når det skal køres som en
forretning med et dansk omkostningsniveau - Til gengæld så er det helt
korrekt at den service danske huggere typisk byder på lader en hel del
tilbage at ønske og det burde da være netop sådan noget de levede af,
når de nu _ikke_ kan konkurrere med eBay på prisen.

> og LC
>er ikke de eneste der er sådan i DK, af ophuggerne. Eneste plus er at
>modsat nogen af dem i Jylland

At Gyllændere er nogle fuskere er jo alm. kendt, de forstår
tilsyneladende også kun begrebet fast pris, når de skal sælge noget
.

>, så sender MC somregel de vare de lover,
>og f.eks. ikke en GS500 tank med hul i osv.

Tænker du på LC så har de sendt mig forkerte dele i ca. 50% af
tilfældene hvor jeg har købt noget , meeen det ligger nu flere år
tilbage efterhånden, jeg fandt hurtigt alternative kilder. På eBay har
jeg handlet nu masser af gange og kun _een_ gang er det gået lidt
skævt.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:

Fra : Ole Hansen

Dato : 12-11-04 11:25

"martin" <martin@hotmail.com> writes:

> er

> Mercedes LT 35 ( med den store kabine )

Du mener VW, ikke?

--
Ole Hansen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-11-04 16:05

Ole Hansen <moped@get2net.dk> skrev i news:uwtwr2wm0.fsf@get2net.dk:

> Du mener VW, ikke?

Eller tænker du måske LT-35 ?
http://www.achtungpanzer.com/pzcz1.htm

Tak for svarene - jeg tror altså det der autozug bliver for dyrt, men der
skal da regnes på det.....

Alternativer ellers?

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-11-04 13:34

martin wrote:

> Mercedes LT 35 ( med den store kabine )

LT35?. Det lyder nu mere som en VW.

Ib Jakobsen

Fra : Brian Laursen

Dato : 12-11-04 13:58

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> på/låne/leje varebil eller lastvogn til det grove sydpå næste år. SÅ
> spørgsmålet er: Hvad skal der til af ekvipage for at rumme 6 MCér?

Autozug!!

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Morten dahl

Dato : 12-11-04 18:09

> [...]
> på/låne/leje varebil eller lastvogn til det grove sydpå næste år. SÅ
> spørgsmålet er: Hvad skal der til af ekvipage for at rumme 6 MCér? Eller

Tjae. en Sprinter/LT af model, helveds stor (ekstra lang ekstra høj) tager
gerne 6 baneræcere ind bagi.

Vi har gjort det mange gange. og sådan en fætter ligger rigtigt godt på
vejen selv med meget læs og høje hastigheder.

Går desuden omkring 9km/l ved 150km/t på fartpiloten over en hel tankfuld.

Morten Dahl