Importdokumenter
Fra : gorm

Dato : 11-11-04 09:13

Hvilke dokumenter skal jeg have med ved import fra Tyskland for at kunne
registre/"afgifte" i Danmark?
gorm

Fra : Jan Bachman

Dato : 11-11-04 11:19

>Hvilke dokumenter skal jeg have med ved import fra Tyskland for at kunne
>registre/"afgifte" i Danmark?

Læs tråden "Vigtige papirer ved import" fra 7. november.

/Jan

Fra : MKS - 74

Dato : 11-11-04 11:28

On Thu, 11 Nov 2004 09:13:07 +0100, "gorm" <gorm@anarki.dk> wrote:

>Hvilke dokumenter skal jeg have med ved import fra Tyskland for at kunne
>registre/"afgifte" i Danmark?

Nødvendige dokumenter for brugtimport :

Fahrzeugbrief (Tysk registreringsattest og samtidig ejerbevis)
Bevis for abmeldung = afmelding i D. hvis cyklen er det og ellers den
tyske nr.plade hvis cyklen stadig er reg. i D. og skal afmeldes i DK.

Gode dokumenter at få med.

Købekontrakt
Sidste TUV-rapport (D-synsrapport)
Servicehæfte hvis det findes (gerne stemplet)
Regninger for evt. udført service.
Øvrige relevante papirer f.eks specialerklæringer.

Efter indførsel og før reg. skal cyklen told- og reg. synes hos
Statens Bilinspektion og der skal betales foreløbig afgift (depositum)
som sikkerhedsstillelse for reg.afgiften før man kan få plade på og
komme ud at køre. Efter nogen tid og endelig vurdering hos
vurderingsnævnet enten efter skrivebordsvurdering eller fremvisning
foreligger så den endelige afgift og processen er fuldført.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på: