Så er saltningen startet.
Fra : Brian Laursen

Dato : 09-11-04 07:44

I hvert fald i Ålborg i følge tv2 her til morgen.Der bliver oxo ssaltet nede
ved Horsens i følge vintertrafik.dk

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 09-11-04 08:17

Og i nordsjælland

--
Tony
Fazer 1000 o>'o

Fra : Eg Egemarke

Dato : 09-11-04 09:40

Tjae jeg er Heldig/uheldig at de salter ikke her i Malmö, der skal bare være
vinterdæk på efter 1 Nov i vinterlig
Meen det er lidt for besværligt med pigdæk til en Cbr 1000 så jeg tror bare
jeg stalder trolden op istedet for iår !!

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-11-04 10:05

"Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> writes:

> I hvert fald i Ålborg i følge tv2 her til morgen.

Yeah, jeg så dem ihvertfald da jeg kørte fra arbejde ved 0400 tiden
i morges.

Der var Hobrovej og Kong Chr. Allé smattet til i salt.

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of

Fra : MKS - 74

Dato : 09-11-04 10:13

On Tue, 9 Nov 2004 07:44:00 +0100, "Brian Laursen"
<thunderace_dk@hotmail.com> wrote:

>I hvert fald i Ålborg i følge tv2 her til morgen.Der bliver oxo ssaltet nede
>ved Horsens i følge vintertrafik.dk

Det er se'fø'li møgsurt og fuldt forståeligt at man ikke vil udsætte
en gejlet cykel for det - men hvorfor ikke indkøbe et gammelt
(kørende) lig til vinterkørsel, jeg gav selv 3000,- for min
Skrammel-suki ratbike og den har fået lov til at køre i _alt_ slags
vejr de sidste 2 år, og selvom den naturligvis bærer præg af det og
bestemt har sine små særheder, så kører den dog stadigvæk (ikke godt
og heller ikke lige stabilt) for det meste med yderst minimal
vedligeholdelse, selv i 10 cm sne var den ude sidste år - ok ikke den
helt vildt fede oplevelse at skøjte rundt på sådan et lokum men dog
muligt - en lille "offroader" af en slags som nr 2 cykel kan man da
få ret billigt og det er ideelt til såvel ydersæsonen som for de
forhærdede vinterkørere...

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:

Fra : Hekto

Dato : 09-11-04 10:15

"Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> wrote in message
>I hvert fald i Ålborg i følge tv2 her til morgen.Der bliver oxo ssaltet
>nede
> ved Horsens i følge vintertrafik.dk

Fint! ... så er sæsonen slut! ... Så snakker vi ikke mere om det!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : MKS - 74

Dato : 09-11-04 10:20

On Tue, 9 Nov 2004 10:14:57 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Fint! ... så er sæsonen slut!

Næh...jeg kører mig en tur i eftermiddag. Solen skinner fra en næsten
skyfri himmel.

> ... Så snakker vi ikke mere om det!

Hvad skal vi så lave resten af vinteren ??

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-11-04 14:38

MKS - 74 skrev:

> Hvad skal vi så lave resten af vinteren ??

Køre bil selvfølgelig.

Enhver MC-ist har vel en bil ved siden af? Eller tager jeg fejl? Jeg
forestiller mig det er pokkers svært at handle store ting ind på et
2-hjulet køretøj

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : anders majland

Dato : 09-11-04 14:51

> Enhver MC-ist har vel en bil ved siden af? Eller tager jeg fejl? Jeg
> forestiller mig det er pokkers svært at handle store ting ind på et
> 2-hjulet køretøj

Man kan få kørt meget med 3x34 for hvad det koster at holde en extra
bil. Vi har således kun en bil og den bruger min kone (hele året) og jeg
har så valgt at køre mc (hele året). Når vejret så bliver for ringe til
kørsel på 2 hjul må hun køre mig til toget.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-11-04 15:03

anders majland skrev:

> Man kan få kørt meget med 3x34 for hvad det koster at holde en extra
> bil.

Jeg tvivler på 3x34 står til rådighed inden for 5 min. varsel fordi jeg
lige skal i Bauhaus

> Vi har således kun en bil og den bruger min kone (hele året) og jeg
> har så valgt at køre mc (hele året). Når vejret så bliver for ringe
> til kørsel på 2 hjul må hun køre mig til toget.

Men I har netop en bil.

Fra : anders majland

Dato : 09-11-04 16:28

> Jeg tvivler på 3x34 står til rådighed inden for 5 min. varsel fordi
> jeg lige skal i Bauhaus

Holder de (eller nogle andre kurerer) ikke i kø ved udgangen ?
Det gør de i kbh, og kørslen er til fast pris (der er forholdsvis
billig)

> Men I har netop en bil.

Ja - men det var "Enhver MC-ist har vel en bil ved siden af?" jeg
reagerede på. Og svarede på en ekstra bil altså "koster kassen". Har man
valgt at bo udenfor offenlig transport dækning skal der hårdt beskattede
køretøjer til.

Desuden kan jeg med 3 hårde tasker, vadsæk + tanktaske have lige så
meget bagage med som i en lupo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-04 11:25

anders majland skrev:

> Holder de (eller nogle andre kurerer) ikke i kø ved udgangen ? Det gør
> de i kbh, og kørslen er til fast pris (der er forholdsvis billig)

Ikke i Kolding.

> [...]
> reagerede på. Og svarede på en ekstra bil altså "koster kassen". Har
> man valgt at bo udenfor offenlig transport dækning skal der hårdt

Enig.

> Desuden kan jeg med 3 hårde tasker, vadsæk + tanktaske have lige så
> meget bagage med som i en lupo

Men... hvor fedt er det lige? Det at handle ind bliver jo
ligepludselig til et nødvendigt onde hvor man med en bil kunne gøre det
til en fornøjelsestur.

Personligt gider jeg ikke handle på 2 hjul. Jeg hader det. Alt det tøj
man har på samt de varer man skal balancere med. Nej tak.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-11-04 21:54

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> writes:

> Jeg tvivler på 3x34 står til rådighed inden for 5 min. varsel fordi jeg
> lige skal i Bauhaus

Jeg kan nemt have 30 oel i hver sidetaske, saa hvis bare man husker
en strop til at binde kasserne fast med er det ingen problem.

Alt andet har man da postvaesenet til

Fra : Esther

Dato : 09-11-04 16:58

Har ikke bil ved siden af - og tvivler stærkt på jeg nogensinde får det -
kan jo ikke køre den *G*

Mht. storindkøb, så køber jeg kun stort ind, når familien er på besøg i bil
og ellers kan 3x34, som nævnt her i tråden, fragte en hel del

Hvad angår sække med kattegrus og kattemad, så kører forretningen det ud -
gratis ))

Om vinteren foregår kørslen på Neos'en....i hvert fald denne vinter med -
håber på at have en "vinter-mc" næste sæson.

--
Esther

*** Yamaha XJ600S & Yamaha Néos 50***
"

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-11-04 18:12

> Køre bil selvfølgelig.
> Enhver MC-ist har vel en bil ved siden af? Eller tager jeg fejl?

Ja, jeg har ihvertfald ingen bil.

> Jeg forestiller mig det er pokkers svært at handle store ting ind på et
> 2-hjulet køretøj

Rigtigt, men så må man bare lade være med at købe store ting..
Alle madvarer og andre dagligdagsting kan man sagtens have på en MC/cykel.
Når jeg engang imellem skal have nogle større ting der ikke kan fragtes på
en MC, så gør jeg det enten i forbindelse med at jeg kan få det kørt i bil
(ikke så ofte), men oftest får jeg det bare bragt ud med posten. Det kan
hurtigt betale sig at betale portoen frem for at have en bil.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-04 11:27

Martin Sørensen skrev:

> Ja, jeg har ihvertfald ingen bil.

OK.

> Rigtigt, men så må man bare lade være med at købe store ting..

Umuligt.

> Alle
> madvarer og andre dagligdagsting kan man sagtens have på en MC/cykel.

Nej. Tro mig jeg har prøvet det mange gange.

Enten det eller også har vi en forskellige definition af dagligdagsting.

> [...]
> kørt i bil (ikke så ofte), men oftest får jeg det bare bragt ud med
> posten. Det kan hurtigt betale sig at betale portoen frem for at have en

Tja. Det er nu engang lækkert at have en bil.

En MC må så være prioritet nr. 2 når bil og hus er betalt.

Just my 2 cents.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 13:26

Martin Johansen [6000] skrev i meddelelsen ...
> [...]

Nemlig !

>Nej. Tro mig jeg har prøvet det mange gange.
>
>Enten det eller også har vi en forskellige definition af dagligdagsting.

Synes Du virkelig jeg skulle køre hjem, sætte cyklen, tage bilen 6 km.
tilbage, ad den vej jeg kom fra, for at handle dagligvarer ? Du er mærkelig,
men velsagtens også af den slags der ikke kan "tåle" at se en topboks på
touringcykel, (vtr).

>Tja. Det er nu engang lækkert at have en bil.

Næeh det er det s..me ikke, det er en pest der fordrer syn hvert andet år,
som larmer, ruster, men har en eneste fordel, at den kan flytte en trailer.

>En MC må så være prioritet nr. 2 når bil og hus er betalt.

Wrong ! MC, musikudstyr/instrumenter, hus, ........................., bil

>Just my 2 cents.

Ja,men sådan er vi jo så forskellige

mvh
Orla
vtr, fortjener vist at blive vasket :-/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-04 17:20

Orla Pedersen skrev:

> Synes Du virkelig jeg skulle køre hjem, sætte cyklen, tage bilen 6 km.
> tilbage, ad den vej jeg kom fra, for at handle dagligvarer ?

Øhm.. bor du på Lars Tyndskids mark?

Det kommer lidt an på hvad dagligvarer er.

Lokumspapir, køkkenrulle og 10KG Kyllingelår til fryseren så har man
allerede for meget til at kunne have på cyklen hjem........

> Du er
> mærkelig,

Nej realist er ordet. Jeg vil gerne køre MC (har pt. "kun" en øvert) men
fanme ikke for enhver pris og slet ikke i dårligt vejr.

> Næeh det er det s..me ikke, det er en pest der fordrer syn hvert andet
> år, som larmer, ruster, men har en eneste fordel, at den kan flytte en
> trailer.

Høhø

> Ja,men sådan er vi jo så forskellige

Ja og det er nok der den ligger.

En MC er for mig noget Sport. Altså Choppers go home - jeg gider ikke
røre dem. Så hellere køre scooter.

Næh du en fed sportscykel min. 600ccm og i fedt design. Og så ud og
cruise på en solskinsdag og kigge babes.

Som jeg altid har sagt så er det MC vejr sammenlagt en måned om året,
dvs. der hvor solen står højt på himlen og det ikke er alt for koldt.

Det er fedt at køre MC ja.. men ikke så fedt at jeg kan narre mig selv
til at synes det er fedt når det er koldt, regnende og blæsende.. Bare
alt det tøj man skal have på får mig til at gå baglæns ind i stuen igen.

Fra : MKS - 74

Dato : 13-11-04 18:37

On Sat, 13 Nov 2004 17:20:03 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Næh du en fed sportscykel min. 600ccm og i fedt design. Og så ud og
>cruise på en solskinsdag og kigge babes.

Ehhh en fed sportscykel og så _cruise_(?), det lyder søreme sært, en
cabriolet lyder mere rigtigt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-04 22:41

MKS - 74 skrev:

> Ehhh en fed sportscykel og så _cruise_(?), det lyder søreme sært, en
> cabriolet lyder mere rigtigt

Vi må jo ikke køre så stærkt herhjemme så jeg er nødt til at skrive
cruise ellers får jeg alle "rytterne" på nakken

Fra : MKS - 74

Dato : 13-11-04 22:55

On Sat, 13 Nov 2004 22:41:05 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Vi må jo ikke køre så stærkt herhjemme så jeg er nødt til at skrive
>cruise ellers får jeg alle "rytterne" på nakken

Nåååh - Altså bare et anfald af politisk korrekt
selvcensurkvababbelse, jamen såååh....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-04 23:12

MKS - 74 skrev:

> Nåååh - Altså bare et anfald af politisk korrekt
> selvcensurkvababbelse, jamen såååh....

Præcis

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-04 04:49

Martin Johansen [6000] skrev i meddelelsen ...

>Øhm.. bor du på Lars Tyndskids mark?

Jeg bor hvor man har råd til at have et værksted, et øvelokale, og ellers
har fred fra naboerne selv når man er støjende.....

>Det kommer lidt an på hvad dagligvarer er.
>
>Lokumspapir, køkkenrulle og 10KG Kyllingelår til fryseren så har man
>allerede for meget til at kunne have på cyklen hjem........

Ingen problem, omend jeg nok vælger noget andet end kyllingelår

>Nej realist er ordet. Jeg vil gerne køre MC (har pt. "kun" en øvert) men
>fanme ikke for enhver pris og slet ikke i dårligt vejr.

Du mener ikke at det er realistisk, at jeg kører i al slags vejr, og faktisk
nyder det ?

>Ja og det er nok der den ligger.
>
>En MC er for mig noget Sport. Altså Choppers go home - jeg gider ikke
>røre dem. Så hellere køre scooter.

"fie" kan vist næppe betegnes som chopper

>Næh du en fed sportscykel min. 600ccm og i fedt design. Og så ud og
>cruise på en solskinsdag og kigge babes.

cruise ? ROTFLMAO !

> [...]
>til at synes det er fedt når det er koldt, regnende og blæsende.. Bare
>alt det tøj man skal have på får mig til at gå baglæns ind i stuen igen.

Pivskid

mvh
Orla

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-04 15:48

Orla Pedersen skrev:

> Jeg bor hvor man har råd til at have et værksted, et øvelokale, og
> ellers har fred fra naboerne selv når man er støjende.....

Altså på Lars Tyndskids mark

(ikke noget ondt om det)

> Ingen problem, omend jeg nok vælger noget andet end kyllingelår

Problemet er netop at køber man dette så kan det ikke være på
cyklen. Storkøb, dvs. at spare penge, kræver lidt mere end en MC at
fragte det hjem på.

> Du mener ikke at det er realistisk, at jeg kører i al slags vejr, og
> faktisk nyder det ?

Nej. Jeg har med min gode vilje svært ved at se det. Det kan godt være
MC'en er fed at køre.. men med vinden piskende samt regnen silende... nej
tak.

Jeg ELSKER mad.. men er det ikke god mad så nyder jeg heller ikke at
spise. Nøjagtigt som jeg elsker at køre MC men er det dårligt vejr så
nyder jeg det ikke.

> cruise ? ROTFLMAO !

Ja du ved... kigge damer!!

> Pivskid

Kald mig hellere realist

Jeg tror aldrig vi bliver enige - men det behøver vi jo heller ikke

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-04 17:33

Martin Johansen [6000] skrev i meddelelsen ...
>Orla Pedersen skrev:

>Problemet er netop at køber man dette så kan det ikke være på
>cyklen....

Jo det kan, blot er jeg nok mere til oksekød

>Jeg tror aldrig vi bliver enige - men det behøver vi jo heller ikke

Det handler ikke om at blive enige i den her sag, og det er ikke mit mål,
men Du bliver nødt til at acceptere, at JEG kan handle stort ind med min MC,
og at JEG dagligt kører de ca. 30 Km. hver vej til og fra arbejde på MC.
Festen stopper 30. november aht. forsikringen. Min forrige MC har kørt
helårs, men indrømmet, det er noget juks med 240 Kg. MC på "sommerdæk" i 25
cm. sne men det er god motion.

Nej det jeg "angriber" er, at Du stiller dig tvivlende ?? for om jeg rent
faktisk bruger min MC på den måde jeg beskriver.

mvh
Orla

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-11-04 18:06

Orla Pedersen skrev:

> Nej det jeg "angriber" er, at Du stiller dig tvivlende ?? for om jeg rent
> faktisk bruger min MC på den måde jeg beskriver.

Det betvivler jeg ikke du gør. Blot kan du ikke lave storkøb på sådan
en.

Hvordan vil du få plads til varer der fylder et bagagerum i en mellemstor
bil?

Jeg er slet ikke i tvivl om du handler ind på den - men hvis du handlede
som jeg gjorde så ville det ikke kunne lade sig gøre - det er en fysisk
umulighed.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-11-04 12:10

> Det betvivler jeg ikke du gør. Blot kan du ikke lave storkøb på sådan
> en.

Hmmm... 2 kasser øl på en ZXR750 med sidetasker kvalificerer i mine øjne
sig som storkøb. Der var endda plads til alle poserne med kartoffelchips.

Biler er da rare at ha' når man skal transportere store, tunge ting men
det ændrer ikke på at de er en pest at køre i. Man kommer ingen vegne og
udsynet er elendigt.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-11-04 18:21

> Hmmm... 2 kasser øl på en ZXR750 med sidetasker kvalificerer i mine
> øjne sig som storkøb. Der var endda plads til alle poserne med
> kartoffelchips.

Lyder i mine øjne som rigeligt. Skal man have mere, kan man jo bare køre
flere gange.

Men jeg vil nu gerne tro på at en bil er rar at have. Til daglig har jeg
ikke brug for en, men hvis der skal handles ind til en hel familie på måske
4-5 personer, så bliver det hurtigt trangt på en MC (medmindre man har
sidevogn eller sådan noget). Jeg har kun mig selv at handle ind til, så det
er lidt nemmere at have med at gøre, for jeg kan sagtens nøjes med den plads
jeg har i min topboks. Skal jeg have mere, kan jeg evt. også tage en rygsæk
på, og det har jeg gjort enkelte gange.

> Biler er da rare at ha' når man skal transportere store, tunge ting
> men det ændrer ikke på at de er en pest at køre i. Man kommer ingen
> vegne og udsynet er elendigt.

Specielt det med udsynet kan jeg godt skrive under på. Jeg har ikke selv
bil, men når jeg engang imellem besøger mine forældre og kører i deres bil,
så føler jeg mig virkeligt indelukket. Man kan ikke se ret meget ud, for på
min MC er jeg jo vant til at jeg kan se uden problemer hele vejen rundt
stort set uden blinde vinkler.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-11-04 00:40

Mikkel Christensen skrev:

> Biler er da rare at ha' når man skal transportere store, tunge ting men
> det ændrer ikke på at de er en pest at køre i. Man kommer ingen vegne
> og udsynet er elendigt.

En bil en pest? Hmm hvilke biler har du kørt i? lamme slæder eller?

En bil er en skøn ting uanset vejr. En MC er kun skøn når vejret
spiller.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-11-04 09:30

> En bil en pest? Hmm hvilke biler har du kørt i? lamme slæder eller?

Som jeg skriver: man kommer ingen vegne og udsynet er elendigt. Du skal
stadig holde i kø i din bil uanset om det er en Fiesta fra '87 eller en
halvstor bimmer. Og med mindre din bil har et tag lavet 100% af glas, så
er udsynet også elendigt i forhold til MC hvor man kan kigge hvor man har
lyst.

> En bil er en skøn ting uanset vejr. En MC er kun skøn når vejret
> spiller.

En MC er en skøn ting uanset vejret. En bil er kun skøn når den skal
trække traileren hjem med din nye MC.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-11-04 10:45

Mikkel Christensen skrev:

> Som jeg skriver: man kommer ingen vegne og udsynet er elendigt.

Du kommer lige så hurtigt frem i bil som på MC og udsynet er "glimrende".

> Du skal
> stadig holde i kø i din bil uanset om det er en Fiesta fra '87 eller en
> halvstor bimmer.

Det skal du også på MC.

> Og med mindre din bil har et tag lavet 100% af glas, så
> er udsynet også elendigt i forhold til MC hvor man kan kigge hvor man har
> lyst.

Jeg kigger sjældent opaf

> En MC er en skøn ting uanset vejret. En bil er kun skøn når den skal
> trække traileren hjem med din nye MC.

Hehe... du er ikke realist kan jeg høre

Fred da være også med det.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-11-04 11:18

> Det skal du også på MC.

Skal og skal... På MC har man i det mindste valgmuligheden om man har
lyst til at holde i køen eller ej.

> Jeg kigger sjældent opaf

Det var nu mere dørstolper og vinduesrammer jeg tænkte på.

> Hehe... du er ikke realist kan jeg høre

Ganske meget endda. Jeg synes det er dig der er en snævertsynet billist
der af en eller anden grund ikke kan acceptere at vi er nogen der klarer
os fint uden en bil. Også når vi skal handle ind.

> Fred da være også med det.

Ja såmænd.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-11-04 13:18

Mikkel Christensen skrev:

> Skal og skal... På MC har man i det mindste valgmuligheden om man har
> lyst til at holde i køen eller ej.

Det har jeg også i bil - men det bliver det ikke mere lovligt af

> [...]

> der af en eller anden grund ikke kan acceptere at vi er nogen der klarer
> os fint uden en bil. Også når vi skal handle ind.

Jeg ejer ikke en bil men derimod et køretøj på 2 hjul...........
Derimod har jeg adgang til en bil når behovet er der.

Jeg klarer mig også fint når jeg skal handle ind, dvs. et par liter
mælk og det mest fornødne.

Men storkøb KAN IKKE lade sig gøre på en MC. Hvis man mener man kan det
så laver man ikke storkøb.

Storkøb er... ja storkøb dvs. noget som fylder det meste af bagagerummet
på en mellemstor bil.

Så nej jeg er ikke snæversynet... men hvis man som MC-ist kan mene
skoven er grøn året rundt ved at synes det er skønt at køre i selv det
værste vejr (som nogen herinde jo mener) samt man kan handle ind til
storkøb.... ja så ved jeg godt hvem der er mest snæversynet - og det
er ikke mig!

Fra : MKS - 74

Dato : 16-11-04 13:54

On Tue, 16 Nov 2004 13:17:51 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Det har jeg også i bil - men det bliver det ikke mere lovligt af

Men ulig meget nemmere på en MC, hvor man dog trods alt stadig kan
holde sig i den rigtige side af vejen . og hvor man med hensyntagen
og langsom kørsel _kan_ gøre det uden fare, og med fordel for
trafikafviklingen iøvrigt.

>Jeg ejer ikke en bil men derimod et køretøj på 2 hjul...........

Jeps - en Øvert ik' ?

>Derimod har jeg adgang til en bil når behovet er der.

Det har jeg også tit, men behovet er der sjældent. De eneste gange jeg
rigtigt har haft behov for en bil i år, har en alm. personbil været
for lille og der måtte en Transit til - storkøb du ved

>Jeg klarer mig også fint når jeg skal handle ind, dvs. et par liter
>mælk og det mest fornødne.

Alle daglige fornødenheder kan jeg klare, dengang jeg havde bil købte
jeg måske ind i en størrelsesorden der ikke kunne være på min MC i
gennemsnit 1-2 gange pr. md.

>Men storkøb KAN IKKE lade sig gøre på en MC. Hvis man mener man kan det
>så laver man ikke storkøb.

Martin altså, det kommer jo fuldstændig an på hvad ens behov er, for
nogle er storkøb noget der sagtens kan være på en MC med lidt
bagagemuligheder (tanktaske-sidetasker-topbox-rygsæk-sidevogn), for
andre er storkøb noget der ikke kan være i en alm. familiebil - en
havetraktor, eller ens nykøbte Moto-X/baneracer..

>Storkøb er... ja storkøb dvs. noget som fylder det meste af bagagerummet
>på en mellemstor bil.

Hvis du siger det, så _må_ det jo passe

>Så nej jeg er ikke snæversynet... men hvis man som MC-ist kan mene
>skoven er grøn året rundt ved at synes det er skønt at køre i selv det
>værste vejr (som nogen herinde jo mener)

Lettere overdrevet er det ikke, se'fø'li er er der da nogle
tidspunkter der er sjovere end andre, akkurat som i en bil - når man
f.eks holder i kø i madkassen, i stegende hede uden A/C og ungerne
skriger på bagsædet, og ser MC'erne trille langsomt forbi køen og
videre

> samt man kan handle ind til
>storkøb.... ja så ved jeg godt hvem der er mest snæversynet - og det
>er ikke mig!

Det er det vel alt den stund at du har lidt svært ved at sætte dig ind
at det for mange andre godt kan lade sig gøre udfra deres behov - Du
startede med at skrive at "Enhver MC-ist har vel en bil ved siden
af?", det har du så sjovt nok ikke selv , men okay du har jo heller
ingen MC . Som du ser er der mange der ikke har bil, fordi det
ganske enkelt ikke er pengene værd i forhold til ekstra man får for
det, hvilket for mange MC'ister er sørgelig lidt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-11-04 22:39

MKS - 74 skrev:

> [...]
> sig i den rigtige side af vejen . og hvor man med hensyntagen og
> langsom kørsel _kan_ gøre det uden fare, og med fordel for

Ja desværre. Skal nok få min egen MC en dag... den dag huset og bilen er
betalt ud.

> Det har jeg også tit, men behovet er der sjældent.

Jeg har behovet et par gange om måneden - lidt oftere om sommeren. Jeg er
husejer så når haveaffaldet skal afsted så kræves der en trailer

> De eneste gange jeg
> rigtigt har haft behov for en bil i år, har en alm. personbil været for
> lille og der måtte en Transit til - storkøb du ved

Præcis. "Elsker" min fars varevogn - så kan Bauhaus bare komme an!

> Alle daglige fornødenheder kan jeg klare, dengang jeg havde bil købte
> jeg måske ind i en størrelsesorden der ikke kunne være på min MC i
> gennemsnit 1-2 gange pr. md.

Samme her.

> [...]
> er storkøb noget der ikke kan være i en alm. familiebil - en
> havetraktor, eller ens nykøbte Moto-X/baneracer..

Hvis jeg skal give lidt eksempler. Hvad jeg mener med storkøb er så jeg
har mad i fryseren til 6 måneder frem i tiden.

Jeg gad godt se den MC-ist med 20 kg. kylling, 40 ruller WC-papir, 20
ruller køkkenrulle, 10 KG fars, 20 pakker toast osv....

> Hvis du siger det, så _må_ det jo passe

Nemlig ja! Nej pjat men se ovenfor.

> Det er det vel alt den stund at du har lidt svært ved at sætte dig ind
> at det for mange andre godt kan lade sig gøre udfra deres behov

Man kan jo indrette sig efter meget.

> - Du
> startede med at skrive at "Enhver MC-ist har vel en bil ved siden af?",
> det har du så sjovt nok ikke selv , men okay du har jo heller ingen MC
> .

Nej det har jeg sjovt nok ikke selv men stadig har jeg muligheden for at
låne den når behovet er der = det giver samme resultat.

Og nej jeg har ingen MC men jeg har en scooter og mig bekendt er de begge
på 2 hjul og med de samme muligheder for topbokse osv.

> Som du ser er der mange der ikke har bil, fordi det ganske enkelt
> ikke er pengene værd i forhold til ekstra man får for det, hvilket for
> mange MC'ister er sørgelig lidt.

Hvis vi snakker penge så ja. Det er dyrt at have bil - men NØJ hvor er
det lækkert... sådan en sommerdag med god musik på anlægget,
solbrillerne på og bilen fuld af piger

Fra : Brian Larsen

Dato : 16-11-04 11:36

On Tue, 16 Nov 2004 10:45:26 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:

> Du kommer lige så hurtigt frem i bil som på MC og udsynet er "glimrende".

Sheez.. Martin, er du sikker på at du overhovedet har en MC og ikke blot
er undercover agent for dk.fritid.bil? :)
--
Brian Lund Larsen

// '75 Honda CB400F

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-11-04 13:20

Brian Larsen skrev:

> Sheez.. Martin, er du sikker på at du overhovedet har en MC og ikke blot
> er undercover agent for dk.fritid.bil? :)

LOL som du dog kan sige det. Nej jeg ejer ikke en "rigtig" MC men en
scooter (av av be gentle).

Jeg er ikke undercover for dfb men derimod en som elsker at køre MC (ikke
min egen scooter) og elsker at køre bil.

Jeg mener, modsat mange andre, at en MC kun er skøn når vejret er tørt
og nogenlunde varmt.

Der er SÅ fedt bare at drøne derudaf på MC med håndtaget "i bund" og
mærke sommerbrisen... men... når det så bliver dårligt vejr så
forsvinder alt det skønne sq med 2 hjul under en.

Fra : MKS - 74

Dato : 16-11-04 14:03

On Tue, 16 Nov 2004 13:20:02 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Jeg er ikke undercover for dfb men derimod en som elsker at køre MC (ikke
>min egen scooter) og elsker at køre bil.

Elsker at køre MC ja da for det er jo fedt og gavnligt for ens
psykiske tilstand, men elsker at køre bil ?!? Hvordan kan man elske at
køre bil, det er jo perverst, det kan da højst blive et nødvendigt
onde for at komme fra A til B, hvorfor er de fleste bilister ellers
sådan nogle sure løg, når de sidder i deres madkasse....eller tager
jeg fejl ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-11-04 22:40

MKS - 74 skrev:

> [...]
> komme fra A til B, hvorfor er de fleste bilister ellers sådan nogle sure
> løg, når de sidder i deres madkasse....eller tager jeg fejl ?

Hvis man bliver et surt løg ved at sidde i sin "madkasse" så har man
købt den forkerte madkasse.

Jeg kan godt forstå de sure gamle mænd i deres Suzuki WagonR - jeg
ville også blive muggen hvis lillemor tvang mig ind i sådan en.

Næh du... fed slæde, fedt anlæg og en motor ude foran som kan
overraske.. jep det er livet!

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 16-11-04 23:33

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> ville også blive muggen hvis lillemor tvang mig ind i sådan en.
>
> Næh du... fed slæde, fedt anlæg og en motor ude foran som kan

Uden at fornærme dig, må man så spørge hvliken "slæde" der kan overraske,
for jeg har sgu ikke mødt dem endnu
--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-04 00:16

Peter Jakobsen skrev:

> Uden at fornærme dig, må man så spørge hvliken "slæde" der kan
> overraske, for jeg har sgu ikke mødt dem endnu

Uden at blinke med øjnene så evt. Saab 9000 2,3t.

Den har kraftoverskud så det batter!

Og nej du fornærmer ikke da jeg udemærket er klar over gruppen nok ikke
er den helt rigtige

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-11-04 13:26

MKS - 74 wrote:

> [...]
> onde for at komme fra A til B, hvorfor er de fleste bilister ellers
> sådan nogle sure løg, når de sidder i deres madkasse....eller tager

Jeg kan godt lide at køre bil - men det er desværre blevet dyrt at holde en
inspirerende bil efter jeg har kørt MC en del år - man bliver desværre
forvænt. Denne her : http://www.scheel.net/rover/ opfylder mine behov mht.
pris/hurtighed/undervogn/familieplads, men den er stærkt i risikozonen for
at blive byttet med en billigere efter Anne Mette har fået MC. Transport til
arbejde om vinteren er stadig en nødvendighed, og livet er normalt for kort
til offentlig transport medmindre afstanden er >75km. En vinterMC?
Njoeh -jeg er vist for gammel..

--
vh
Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 18-11-04 13:39

On Thu, 18 Nov 2004 13:25:41 +0100, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Jeg kan godt lide at køre bil

Jeg keder mig usigeligt efter ganske kort tid i en hvilken som helst
bil, mens jeg derimod stort set altid kan finde på noget sjovt at lave
på en MC , det har været lidt et mareridt at hente cykler i D.
selvom det sjældent er mere end 600 km sammenlagt og det ender næsten
altid med klampen i bund på Transit'en på autobahnen for at få det
overstået.

>- men det er desværre blevet dyrt at holde en
>inspirerende bil efter jeg har kørt MC en del år - man bliver desværre
>forvænt.

Nemlig!

> Transport til
>arbejde om vinteren er stadig en nødvendighed, og livet er normalt for kort
>til offentlig transport medmindre afstanden er >75km.

Det afhænger jo meget af ens behov, der _er_ bestemt tidspunkter hvor
jeg _ikke_ vil ud at køre MC, men rundt i byen (Odense) er en
pedalcykel rigeligt og den offentlige transport så god at ture udenbys
heller ikke er noget problem, men bor man på landet hvor den
kollektive trafik er mindre udviklet eller har familie+børn kan en bil
sikkert være en god (men også dyr) ting.

> En vinterMC?
>Njoeh -jeg er vist for gammel..

Det var tidligt . Min ratbike er bestemt ikke specielt godt egnet
til vinterkørsel, alligevel kan den vel køres i ca. 9-10 mdr ud af
årets 12 uden det helt store palaver, når den (formentlig ret snart)
opgiver ævred fuldstændigt skal jeg forhåbentlig ha' en lille
off-roader istedet, har stået på ønskelisten længe nu...

Fra : Carl Dragert

Dato : 16-11-04 09:31

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message
> En bil er en skøn ting uanset vejr. En MC er kun skøn når vejret
> spiller.

Der vil altid være stor forskel på hvad vi opfatter som 'en skøn ting'
Jeg nyder faktisk at køre her i november, og +5 grader er ikke for koldt,
hvis turen varer under 1 time. Jeg er ikke pakket ind som en michelin-mand
(kører i læderdragt og sportsundertøj), og kører også selv om det regner.

Jeg er ikke bil-hader, og har en Carina E som kører ca. 6k om året, resten
klarer mc'en hvilket bliver til 19k i år. Bilen bruges fortrinsvis til
indkøb og familietransport.

Så for mig 'spiller vejret' mindst 9 måneder om året.

Carl Dragert
FZR600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-11-04 10:47

Carl Dragert skrev:

> Der vil altid være stor forskel på hvad vi opfatter som 'en skøn ting'

Meget stor forskel

> [...]
> koldt, hvis turen varer under 1 time. Jeg er ikke pakket ind som en
> michelin-mand (kører i læderdragt og sportsundertøj), og kører også

Hmm jeg er pakket ind om en Michelin mand og jeg fryser min røv i laser..

> Så for mig 'spiller vejret' mindst 9 måneder om året.

Tja

Det bliver vi nok aldrig enige om

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-11-04 00:57

> Uden at blinke med øjnene så evt. Saab 9000 2,3t.
>
> Den har kraftoverskud så det batter!

På samme måde som en færge Den tager sikkert over 8 sek 0-100 og
det er jo dobbelt så lang tid som en alm. ny mc til under 100k. Sløv
slæde ifht. en mc.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-04 01:39

Jes Vestervang skrev:

> På samme måde som en færge Den tager sikkert over 8 sek 0-100 og
> det er jo dobbelt så lang tid som en alm. ny mc til under 100k. Sløv
> slæde ifht. en mc.

Hvis du vil sammenligne en bil med en MC så er alle biler jo sløve.

Fra : Squish

Dato : 17-11-04 16:41

*LOL* http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=tudekiks.jpg&m=full

--
Squish
CB400F

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-04 22:43

Squish skrev:

> *LOL* http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?f=tudekiks.jpg&m=full

Selv LOL jeg tuder sq ikke jeg konstaterer!

Fra : Squish

Dato : 17-11-04 23:07

Martin Johansen [6000] wrote:

> Selv LOL jeg tuder sq ikke jeg konstaterer!

Som du selv har været inde på, er det måske ikke det rette forum at
foretage ovennævnte konstatering i..

--
Squish
CB400F

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-11-04 00:15

Squish skrev:

> Som du selv har været inde på, er det måske ikke det rette forum at
> foretage ovennævnte konstatering i..

Har ellers fundet et klip hvor en 'busa hvor røv af en Viper men jeg vil
ikke ødelægge det for jer

Fra : CL

Dato : 18-11-04 00:52

> Har ellers fundet et klip hvor en 'busa hvor røv af en Viper men jeg vil
> ikke ødelægge det for jer

Har ellers fundet et klip hvor en 'busa hvor røv af en Viper men jeg vil
> ikke ødelægge det for jer

Har også et link hvor en Saab 9000 2,3t får klø af en Puck Maxi P
Men vil heller ikke ødelægge din dag

VH
Carsten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-11-04 10:15

CL skrev:

> Har også et link hvor en Saab 9000 2,3t får klø af en Puck Maxi P Men
> vil heller ikke ødelægge din dag

LOL du er bare for grineren!

Over and out herfra i denne tråd.

Fra : MKS - 74

Dato : 18-11-04 11:26

On Thu, 18 Nov 2004 10:14:35 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Over and out herfra i denne tråd.

d.f.m 1 - Martin 0

Ahhh - come on Martin giv ikke op så let, selvom alt er sagt for 30-40
indlæg siden så er det vinter nu, vi har brug for lidt underholdning
.

Fra : Squish

Dato : 18-11-04 20:10

Martin Johansen [6000] wrote:

> Har ellers fundet et klip hvor en 'busa hvor røv af en Viper men jeg vil
> ikke ødelægge det for jer

Hehe.. Det klip har jeg også set! Det kan forresten være du skulle
se det igen: Den (pumpede) Viper kører lige op med en standard 'Busa..
Når de pumpede MC'er kommer til er det en helt anden historie!

--
Squish
CB400F

Fra : Msp

Dato : 12-11-04 03:27

> Køre bil selvfølgelig.
>
> Enhver MC-ist har vel en bil ved siden af? Eller tager jeg fejl?

En motorcyklist der kører i bil er en bilist og har ikke noget her inde at
gøre

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 06:40

> En motorcyklist der kører i bil er en bilist og har ikke noget her inde at
> gøre
>
> Mogens

Hej

Det er da ked af at læse, nu jeg sidder med morgenkaffen og kan høre
oliefyret

er ved at varme bilen op til jeg skal på arbejde.

Hygge PD CBR1100 12000km. i år ca. det samme i bilen.

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 12-11-04 12:34

Martin Johansen [6000] wrote:

> Køre bil selvfølgelig.
>
> Enhver MC-ist har vel en bil ved siden af? Eller tager jeg fejl?

Jeps, har hverken bil eller kørekortet. Vil være ganske tilfreds hvis jeg
kan klare mig til min dødsdag uden nogen af delene

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-11-04 11:28

Mikkel Hansen skrev:

> Jeps, har hverken bil eller kørekortet. Vil være ganske tilfreds hvis
> jeg kan klare mig til min dødsdag uden nogen af delene

Det lyder som om en bil for dig er et eller andet metal halløj med 4
hjul?

Fra : anders majland

Dato : 09-11-04 14:39

> Hvad skal vi så lave resten af vinteren ??

Køre ... Men det er ved at være tid til vinterlufferne ... Dem havde jeg
glemt imorges, så varmehåndtagene måtte over på "start" indimellem da
"high" ikke var nok til undgå at fryse fingrene.. Men de første ~15km
var der tæt tåge - Det sammen med de lave temperaturer er ikke så sjovt
da jeg er nødt til at køre med visiret åbent. Ifølge DMI var
temperaturen omkring 1-2 grader da jeg kørte hjemmefra og oppe mod
4-5grader da jeg kom på arbejde.

Fra : mikkel paulsen

Dato : 09-11-04 21:20

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message news:<41908aad$0$231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> "Brian Laursen" <thunderace_dk@hotmail.com> wrote in message
> >

> Fint! ... så er sæsonen slut! ... Så snakker vi ikke mere om det!

> så er sæsonen slut!

Ej slet ikke, nu begynder kørslen med efterfølgende vask, indtil de
har reglmæssig saltning

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-11-04 21:20

> Hmm jeg er pakket ind om en Michelin mand og jeg fryser min røv i
> laser..

I ordentligt vinterdueligt mc-tøj? Dvs. ikke en kedeldragt som vinden
fiser lige igennem, men vind- og vandtæt mc-tøj. Der er en verden til
forskel.

Med mine nye tre-fingrede luffer fra Louis har jeg ingen problemer med
140 km ture i temperaturer fra 5°C. Ved lavere temperaturer savner jeg
noget bedre mc-tøj, men nu er mit også sådan noget semi-noname, der er
blevet brugt gennem 60k km.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-11-04 22:42

Jes Vestervang skrev:

> I ordentligt vinterdueligt mc-tøj? Dvs. ikke en kedeldragt som vinden
> fiser lige igennem, men vind- og vandtæt mc-tøj. Der er en verden til
> forskel.

Nej det er ikke en kedeldragt men heller ikke "rigtigt" MC tøj. Jeg har
varmtøj indenunder og udenpå har jeg vind/vandtæt regntøj hvor kroppen
kan ånde.

Det er måske også forkert at skrive jeg fryser min røv i laser.. men
behageligt er det ikke med så meget "stift" tøj på kroppen.

> [...]
> km ture i temperaturer fra 5°C. Ved lavere temperaturer savner jeg noget
> bedre mc-tøj, men nu er mit også sådan noget semi-noname, der er blevet

Jeg synes det store problem er at finde hvad der er rigtigt for en selv.
Der som person A mener er kanon synes person B måske stinker - alene pga.
forskellige præferencer.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-11-04 01:05

> Nej det er ikke en kedeldragt men heller ikke "rigtigt" MC tøj. Jeg
> har varmtøj indenunder og udenpå har jeg vind/vandtæt regntøj hvor
> kroppen kan ånde.

Jeg tillader mig at tro at det langt fra er på niveau med ordentligt
mc-kluns, hvorfor dine fryse-argumenter virker lidt vandede

> Det er måske også forkert at skrive jeg fryser min røv i laser.. men
> behageligt er det ikke med så meget "stift" tøj på kroppen.

Mit er rimeligt fleksibelt, ihvertfald nok til at jeg kan bevæge mig
rimeligt frit.

> Jeg synes det store problem er at finde hvad der er rigtigt for en
> selv.

Tjaeh, tag en tur til Louis i Kiel, så skal du nok finde noget der
passer. Eller æhh, mener du tekstil vs. læder?

> Der som person A mener er kanon synes person B måske stinker - alene
> pga. forskellige præferencer.

Det er klart, folk bruger deres tøj forskelligt. Kørte jeg kun
sommerkørsel ville jeg da også langt hellere køre i en læderdragt end
mit tekstil-sjov. Ikke noget trolddom i det

....men få dig lige en mc, du!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-04 01:40

Jes Vestervang skrev:

> Jeg tillader mig at tro at det langt fra er på niveau med ordentligt
> mc-kluns, hvorfor dine fryse-argumenter virker lidt vandede

Det er nok lige så varmt, jo.

> Mit er rimeligt fleksibelt, ihvertfald nok til at jeg kan bevæge mig
> rimeligt frit.

Alt det MC tøj jeg har prøvet at været noget stift lort sammenlignet
med alm. tøj.

> Tjaeh, tag en tur til Louis i Kiel, så skal du nok finde noget der
> passer. Eller æhh, mener du tekstil vs. læder?

Helst tekstil.

> ...men få dig lige en mc, du!

Det kommer - om 30 år så er huset betalt og bilen ligeså. Først der er
der tid til at lege med MC en månedstid om året )

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-11-04 12:07

Æv. Så er det slut for i år.

Tak for sidst i øvrigt.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian Laursen

Dato : 09-11-04 13:38

Henrik Nielsen wrote:
> Æv. Så er det slut for i år.
>
> Tak for sidst i øvrigt.

Selvtak. det var hyggeligt at se jer.

Fra : Armand

Dato : 09-11-04 18:02

Brian Laursen <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41906738$0$13743$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> I hvert fald i Ålborg i følge tv2 her til morgen.Der bliver oxo ssaltet
> nede ved Horsens i følge vintertrafik.dk

Jup!
Radioen meldte om hele Vejle Amt og som dokumentation fik bilen lige en
spandfuld fra en modkørende saltspreder på vej på arbejde i Vejle i morges!

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-11-04 18:14

> I hvert fald i Ålborg i følge tv2 her til morgen.

Ja, da jeg hoppede på cyklen i morges, opdagede jeg godt det hvide slør der
lå ud over det hele.. Men sådan sker der jo hvert år. Det får mig dog ikke
til at holde op med at køre MC. Jeg kører mindst en måned endnu før
vinteropstaldning.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : TH

Dato : 09-11-04 18:46

> I hvert fald i Ålborg i følge tv2 her til morgen.Der bliver oxo ssaltet
nede
> ved Horsens i følge vintertrafik.dk

Ja, der er også saltet i Roskilde Amt på motorvejen og landevejen omkring
Gevninge. Jeg mødte en saltvogn på vej til arbejde i morges

En trist hilsen fra Tim.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-11-04 18:57

> Ja, der er også saltet i Roskilde Amt på motorvejen og landevejen
> omkring Gevninge. Jeg mødte en saltvogn på vej til arbejde i morges
>
> En trist hilsen fra Tim.

Måske har pågældende saltvogn reddet en bil/MC fra at køre galt? Så behøver
du da ikke være så trist.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Richard

Dato : 09-11-04 20:16

Martin Sørensen wrote:

> Måske har pågældende saltvogn reddet en bil/MC fra at køre galt? Så behøver
> du da ikke være så trist.

Og med udsigt til stigende temperaturer hen ad morgenen, hvad er så
sandsynligheden for det? - teoretisk set muligt, ja, men IMHO skulle de
nu gemme saltet til dagene bliver kolde

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-11-04 21:25

> Og med udsigt til stigende temperaturer hen ad morgenen, hvad er så
> sandsynligheden for det? - teoretisk set muligt, ja, men IMHO skulle
> de nu gemme saltet til dagene bliver kolde

Enig. Jeg synes at det er fint nok at de salter når der er is på vejene, men
ofte er de lidt for ivrige efter at komme ud at salte. Er der udsigt til at
temperaturen lige nøjagtigt kommer ned at runde frysepunktet på et tidspunkt
i løbet af natten, hælder de straks mange tons salt ud over det hele.

Men jeg vil nu alligevel hellere slippe med lidt salt på MC'en frem for en
kuretur hen ad asfalten.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 21:52

Richard skrev i meddelelsen
<41911820$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

>Og med udsigt til stigende temperaturer hen ad morgenen, hvad er så
>sandsynligheden for det? - teoretisk set muligt, ja, men IMHO skulle de
>nu gemme saltet til dagene bliver kolde

Tjae, beretningen fra vores medarbejder fra Vester Hassing talte nu for, at
salt på de kanter havde været berettiget :-|

mvh
Orla

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-11-04 21:57

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> writes:

> Og med udsigt til stigende temperaturer hen ad morgenen, hvad er så
> sandsynligheden for det? - teoretisk set muligt, ja, men IMHO skulle
> de nu gemme saltet til dagene bliver kolde

Tjah. Som Anders naevnte var der nu ogsaa temmelig taaget i Aalborg den
nat. Jeg maatte da ogsaa skrabe en del is af den til lejligheden laante
bil (*host*) da jeg skulle hjem ved 04 tiden.

Fra : Richard

Dato : 09-11-04 22:53

Mikkel Christensen wrote:

> Tjah. Som Anders naevnte var der nu ogsaa temmelig taaget i Aalborg den
> nat. Jeg maatte da ogsaa skrabe en del is af den til lejligheden laante
> bil (*host*) da jeg skulle hjem ved 04 tiden.

Sikkert rigtigt, men ikke desto mindre har de nu saltet et par nætter
rundt om på midt og nordsjælland, selv om der var udsigt til stigende
temperaturer om morgenen. Vejrudsigten kan selvfølgelig snyde dem, men
IMHO har de altså været unødvendigt nervøse på aftrækkeren denne gang...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK