Hvad koster det at bygge et værksted ?
Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 21:49

Jeg leder efter et hus med stor garage/værksted, men måske er det nemmere at
købe et hus og så selv få bygget et værksted.
Er der nogen der har eksempler på hvad det koster at bygge et værksted.
Gerne med antal m2,
hvad det er bygget af, stål, træ, gasbeton m.m.
gulv type (isoleret, opvarmet osv.
Mål inklusive rumhøjde, andre fif.

Hvilket ekstra arbejde/omkostninger, er der ved at bygge større end 55m2 ?

Poul B-H

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 08-11-04 22:18

svar_i_gruppen wrote:
> [...]
> gulv type (isoleret, opvarmet osv.
> Mål inklusive rumhøjde, andre fif.
>
> Hvilket ekstra arbejde/omkostninger, er der ved at bygge større end

Et værksted er jo mange ting...

1på2-beklædt bræddeskur med trapezplader som tag og flisebund som underlag?
Eller er vi ovre i den isolerede opmurede garrage, med støbt betongulv og
teglstensbelagt rejst tag med loftsrum til reservedele osv? Måske du lige
skulle præcisere lidt nærmere hvad du selv har behov for og lyst til, og
hvad bugettet tillader? For jeg har hundredevis af eksempler på hvad en
garage/værsted koster, men hvad skal du selv bruge?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover... ZZ

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 08-11-04 22:50

For jeg har hundredevis af eksempler på hvad en
> garage/værsted koster, men hvad skal du selv bruge?
--------
Og hvad skal du bruge det til?
En enkelt maskine eller til 10 eksotiske cykler?

Privat eller!?

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-04 09:20

Da jeg regnede med at folk ville komme med eksempler hvad _de_ havde bygget,
har jeg ikke specificeret hvad _jeg_ har brug for.
Jeg overvejer at købe et hus, men har haft svært ved at finde et med
værksted, så nu overvejer jeg at købe hus og selv få bygget et værksted.
Ideelt vil jeg jo have 100m2 isoleret opvarmet, evt. bygget i bolig
standard, så det kan bruges til beboelse ved videre salg, men jeg vil jo
også gerne holde prisen nede, så jeg håbede på at få forskellige eksempler
på værksted på 55m2 og 100m2, gerne som medbyg. Mindre m2 kunne nødtvunget
gøre det, jeg skal først og fremmest have permanent plads til 2 MC'er og en
bil.
Det skal dog som minimum være tæt, isoleret gulv og muligt at varme op, evt.
med varmekanon.
Jeg skal også kunne få bilen ind.
Prisen afhænger af hvad det nye hus koster, men 100.000 er nok realistisk.

Poul

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 09-11-04 10:04

svar_i_gruppen wrote:

> Da jeg regnede med at folk ville komme med eksempler hvad _de_ havde
bygget,
> har jeg ikke specificeret hvad _jeg_ har brug for.

Fint fint, men da et værksted er mange ting, er det jo meget rart lige at
høre, hvad du selv er interesseret i og overvejer at kunne tænke dig.

> [...]
> også gerne holde prisen nede, så jeg håbede på at få forskellige eksempler
> på værksted på 55m2 og 100m2, gerne som medbyg.

Det koster mindst 5-6.000,- kvm. hvis du vil have håndværkere til at bygge
en opmuret, opvarmet, isoleret garage for dig og måske ca. det halve, hvis
du vælger at lave det hele selv.

Vælger du at lave det hele selv i 1på2-beklædning på et træskellet i en lidt
lavere standart kan det selvfølgelig gøres ned omkring 4.000,- kvm med
håndværkere på og igen ca. det halve, hvis du vil lave det hele selv.

Løsningerne er mange, og det hele er garanteret en del dyrere end du regner
med?
Se nu bare Carstens projekt, som er løbet op i 30.000,- for et skur på 10
kvm.

> Prisen afhænger af hvad det nye hus koster, men 100.000 er nok realistisk.

Dem kommer du under alle omstændigheder ikke særlig langt for, hvis du vil
have alle goderne med isoleret gulv og vægge, forberedt til en nogenlunde
rimgelig varmeudgift, samt størrelsen på det projekt du vil igang med.
Måske det så var smartere at finde et hus, hvor garagen står der i forvejen?

Fra : anders majland

Dato : 09-11-04 14:46

> Ideelt vil jeg jo have 100m2 isoleret opvarmet, evt. bygget
> i bolig standard

Du skal være opmærksom på at mange husforsikringer sætter en grænse ved
75m2 udhus/garage. Kommer du derover tager nogle ekstra mens andre slet
ikke vil forsikre dig.

For vores forsikring tæller alt over 75m2 med som boligareal og vi
betaler således brandforsikring etc. som om vi havde et hus på 290m2. De
ville heller ikke være med til at tegne det som to selvstændige policer.
Et for huset med grundplan på 128m2 og et for udhuset. Sidstnævnte
skulle så kun være brandforsikring, mens vi gerne ville have et par
tilvalg på huset.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Armand

Dato : 09-11-04 18:09

<svar_i_gruppen> skrev i en
nyhedsmeddelelse:41907fba$0$86943$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> Jeg overvejer at købe et hus, men har haft svært ved at finde et med
> værksted, så nu overvejer jeg at købe hus og selv få bygget et værksted.

Husets kælder er jeg dels kun ½-ejer/bruger af, ligesom kælderskakten er
upraktisk omkring motorcyklen, derfor overvejede jeg kraftigt at bygge et
slot af en kombineret garage/værksted, men ~50m² blev af kyndige estimeret
til at koste mindst 100.000, et beløb der sidenhen ikke ville være at
spore på
lejlighedens givne salgspris. Derfor endte den ide i papirkurven.
Nu har jeg så til gengæld fået et godt øje til de gamle 50'er-villaer
hvoraf
mange har en kældergarage: Garagedimensionerne er oftest stukket af fra
moderne bil-ditto, hvorved at den ikke er det store salgsargument =>
prisforhøjende. Men for en motorcyklist er det en ideel ting!
Mange ældre huse har også en forhenværende kulkælder, som medfører dels en
nedkørsel til kælderniveau og dels en dør med forøget bredde, som lige
passer til de fleste motorcykler, hvorved adgangen til et forekommende
kælderværksted er enkel!
Endelig har jeg blandt mine bekendte set kælderskakten i baghaven lagt om
til en decideret nedkørsel i vinkel på muren og kombineret med montering
af en passende bred dør

Surf efter hus med disse muligheder in mente og spar dig for mer-udgiften
til seperat byggeri i baghaven :-|

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 09-11-04 19:05

> Nu har jeg så til gengæld fået et godt øje til de gamle 50'er-villaer
> hvoraf
> mange har en kældergarage:

Og så lige en fjernbetjent port. Så kan man køre lige ind og hænge det
våde tøj til tørre ved siden af maskinen og derfra gå tørskoet op i
stuen i hjemmesko

Fra : Oliver Bruchhaus [60~

Dato : 09-11-04 19:38

> Og så lige en fjernbetjent port. Så kan man køre lige ind og hænge det
> våde tøj til tørre ved siden af maskinen og derfra gå tørskoet op i
> stuen i hjemmesko
------------
Mmmm.. Top nice..

-Endnu et vinterproject..

Fra : Richard

Dato : 09-11-04 19:52

Armand wrote:

> [...]
> moderne bil-ditto, hvorved at den ikke er det store salgsargument =>
> prisforhøjende. Men for en motorcyklist er det en ideel ting!

Ja, pladsmæssigt meget anvendeligt, men udluftningen er utilstrækkelig i
mange ældre garager. Er der strøm til at sætte en ventilator op i et
eventuelt udluftningshul og banke et par ventiler i den modsatte
væg/port, er det fint - kan der monteres en affugter eller varmepumpe,
er det endnu bedre

> Surf efter hus med disse muligheder in mente og spar dig for mer-udgiften
> til seperat byggeri i baghaven :-|

Enig, udgiften til den slags byggeri kommer sjældent igen fuldt ud ved
salg af ejendommen. Det er brug og fornøjelsen, udgifterne til byggeriet
skal afskrives på

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 11-11-04 02:01

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4191126f$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> eventuelt udluftningshul og banke et par ventiler i den modsatte
> væg/port, er det fint - kan der monteres en affugter eller varmepumpe,

Det er ikke med focus på daglig brug i vådt efterår, som nu, men som
mc-værksted med gode tilkørselsmuligheder, at jeg nævner kældergaragen som
alternativ. På samme måde omtalte jeg også de gamle kulkældre, som nok er
lidt sværere at få på nethinden som daglig garage.
En ny dør fra garagen og ind til et mere egnet værkstedsrum i kælderen op
til, er også en videre mulighed: Derved ender man inde i den tørre og
opvarmede del af kælderen istedet for at skulle besvære sig med at isolere
garage og port til
værkstedsbrug!

--
Armand.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 23-11-04 22:56

Man kan jo gøre som undertegnede og købe et hus med 120 kvadratmeter garage
(nu opvarmet), baghus og lagerloft.

Og så gå og synes at det stadig kunne være rart med en dobbelt carport og 50
kvadratmeter lager ekstra

(hov jeg har da lige glemt at jeg har 50 kvadratmeter lager på min fars
gård)

Mads Lund
Kun 5 cykler i egen garage i tiden

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-11-04 17:26

"Soren Lindholt" <lindholt@FJERNESperson.dk> skrev i en meddelelse
> Man kan jo gøre som undertegnede og købe et hus med 120 kvadratmeter
garage
> (nu opvarmet), baghus og lagerloft.

Hwa faen Søren, HAR du købt det?
Hvornår skal man komme og kigge?

Rittig

Fra : Ole Baun

Dato : 25-11-04 18:32

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> "Soren Lindholt" <lindholt@FJERNESperson.dk> skrev i en meddelelse
> garage
>
> Hwa faen Søren, HAR du købt det?
> Hvornår skal man komme og kigge?
>
> Rittig

"Undertegnede" var ikke Søren Lindholt men Mads Lund

Ole Baun

Fra : Carsten

Dato : 09-11-04 08:53

<svar_i_gruppen>@nirgendwo wrote:

> Jeg leder efter et hus med stor garage/værksted, men måske er det nemmere at
> købe et hus og så selv få bygget et værksted.
> Er der nogen der har eksempler på hvad det koster at bygge et værksted.

Eks: http://www.rosenvej-88.dk/sommerhuset/udhus.html

Ej helt færdigbygget, men slutpris ca. 30K, størrelse ca. 10m2

Carsten

Fra : Rittig

Dato : 09-11-04 10:45

> [...]
> Gerne med antal m2,
> hvad det er bygget af, stål, træ, gasbeton m.m.

Har du tjekket Steen Gruby's hjemmeside? Der er en ret fin beskrivelse af
hans selvbygger værksted, som nok kan være inspirerende.

Rittig

Fra : Brian Sørup

Dato : 09-11-04 18:23

<svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
> [...]
nemmere at
> købe et hus og så selv få bygget et værksted.
> Er der nogen der har eksempler på hvad det koster at bygge et

Prøv at se her :
www.cruisingfreaks.dk/garage.htm

Den er på 49,7m², indvendig lofthøjde ca. 2,35m, 100mm glasuld i vægge,
150mm flamingo under gulvet og 200mm glasuld på loftet.
Taget er prægede stålplader der ligner eternit, spærene er købt færdige.
Døren er genbrug, vinduerne er nye.
Porte med automatik og fjernbetjening kommer i næste uge.
Den samlede pris løber op i ca. 90.000,- og det er *kun_materialer* ,
det eneste der er på i arbejdsløn er lidt til kloakmesteren for at
skrive papirerne til kommunen.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII