Afgift
Fra : Anders Bang

Dato : 08-11-04 18:37

Hej,

Hvilken afgift refereres der til i denne tekst hentet på F.I. Motorcykler's
hjemmeside?

"Vi skal have rydtet ud i vores lager inden de nye 2005 modeller kommer
hjem - derfor tilbyder vi nu de gamle modeller til fordelagtige priser -
skynd dig - enkelte modeller findes der kun 1 stk. af. Køb NU og betalt
afgift til foråret!"

Fra : Ninja Rider

Dato : 08-11-04 19:31

Hejsa

Anders Bang wrote:
> [...]
> hjem - derfor tilbyder vi nu de gamle modeller til fordelagtige priser -
> skynd dig - enkelte modeller findes der kun 1 stk. af. Køb NU og betalt

Dvs. at du kan købe MC'en uden den afgift, som Staten forlanger for
køretøjer i dk, og vente med at betale den til foråret.
Så til foråret skal du så betale afgiften for at få plader på den.

F.eks. Min kawa ZX-6R koster omkring 63kkr uden afgift. Hvis jeg købte
den nu kunne jeg få den for det. Men så til foråret skulle jeg betale de
resterende 100kkr ca. for at få plader på den! Så er den ope og koste de
ca 160.000,- som den ellers står til.

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Armand

Dato : 09-11-04 18:14

Ninja Rider <emil.gundersenSLET@tele2adsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:LXOjd.4680$cf4.3602@news.get2net.dk...

> Dvs. at du kan købe MC'en uden den afgift, som Staten forlanger for
> køretøjer i dk, og vente med at betale den til foråret.
> Så til foråret skal du så betale afgiften for at få plader på den.

Der er en lille fælde:
Alle nye motorcykler der bliver indregistreret efter d. 30. juni, skal
overholde de nye Euro2-krav. Hvis ikke pågældende modeller har Euro-2'en,
er
der ikke noget at sige til at forhandleren vil af med dem, men det er jo
også betids nok HVIS man får det gjort som planlagt, men derimod temmeligt
farligt hvis man kun satser på at kunne skaffe pengene til den tid =

Af akkurat samme grund forudser jeg forøvrigt at der sent på foråret opstår
nogle virkelige slagtilbud på nye motorcykler

--
Armand.

Fra : Petersen

Dato : 11-11-04 17:52

> [...]
> er
> der ikke noget at sige til at forhandleren vil af med dem, men det er jo

Men de fleste 2004 modeller overholder vel det krav ?

Fra : Richard

Dato : 11-11-04 18:43

Petersen wrote:

> Men de fleste 2004 modeller overholder vel det krav ?

Næ, ikke nødvendigvis - reglen trådte jo først i kraft midt i året i DK
- men de 2005'ere, der importeres og udbydes til salg til
indregistrering i DK gennnem fabrikkernes officielle kanaler, gør
nødvendigvis

Endvidere forudsætter den dispensation, der tillader fabriksnye,
ikke-Euro 2-konforme mc'er at blive indregistret frem til 30. juni
2005, at mc'en blev importeret til DK inden 1. april 2004.

Og dispensationen er vel at mærke national, dvs. at den ikke gælder
mc'er, der er omfattet af lignende dispensationer ved registreing efter
1. juli 2004 i et andet EU-land. (Se evt.
<www.motorhistorisk.dk/nyheder2004_4.htm> - nederst i rubrikken: "Nye
krav ved registrering af motorcykler og knallerter").

Fra den 1. april i år har de danske importører og forhandlere altså ikke
kunnet importere mc'er, der ikke overholdt Euro 2-normerne, med henblik
på at få dem indregistreret i perioden 1. juli 2004 - 30. juni 2005. Men
lur mig om ikke nogen gør det alligevel - vi må bare håbe, de ikke
forsøger at placere aben hos en uvidende forbruger

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 11-11-04 19:34

Petersen <my@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:UMMkd.2058$Bp5.1400@news.get2net.dk...

> Men de fleste 2004 modeller overholder vel det krav ?

Tjaeh :-/
En metode til at finde ud af hvilke, er at vente og se hvilke modeller der
begynder at brænde i importørernes lommer hen mod sommeren

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 11-11-04 18:47

Armand wrote:

> Af akkurat samme grund forudser jeg forøvrigt at der sent på foråret opstår
> nogle virkelige slagtilbud på nye motorcykler

Det må vi regne med
- spørgsmålet er blot, om det bliver på de eftertragtede cykler eller
stangjernene - og om forhandlerne husker at dokumentere, at cyklen er
importeret før 1. april 2004 og dermed omfattet at dispensationen i det
hele taget...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 12-11-04 15:21

Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4193a641$0$75282$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Det må vi regne med
> - spørgsmålet er blot, om det bliver på de eftertragtede cykler eller
> stangjernene

Tjaeh.
Kawa-importøren har da tidligere haft nedsættelser på ZX9, så i det
segment er der nok også en mulighed :-/

- og om forhandlerne husker at dokumentere, at cyklen er
> importeret før 1. april 2004 og dermed omfattet at dispensationen i det
> hele taget...

Hvis man køber et sådant tilbud som vanligt, á "på gaden", kan man som
kunde
ikke komme til at stå med fingrene i fedtefadet, derved at modellen ikke
vil
kunne komme så langt (á: nummerplade på) uden at de fornødne betingelser er
opfyldt!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 12-11-04 15:55

Armand wrote:

> [...]

> kunde ikke komme til at stå med fingrene i fedtefadet, derved at modellen
> ikke vil kunne komme så langt (á: nummerplade på) uden at de fornødne

Netop, det gælder om til næste forsommer at købe tilbudscyklen leveret på
plade, ikke til senere indreg...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 08-11-04 19:42

"Anders Bang" <anders.bang@remove_this.post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjem - derfor tilbyder vi nu de gamle modeller til fordelagtige priser -
> skynd dig - enkelte modeller findes der kun 1 stk. af. Køb NU og betalt

Registreringsafgift. Der betales først registreringsafgift på nye
motorcykler når de indregistreres.
Matthias

Fra : Hekto

Dato : 08-11-04 20:21

In article <418faecf$0$253$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
anders.bang@remove_this.post1.tele.dk says...
> [...]
> hjem - derfor tilbyder vi nu de gamle modeller til fordelagtige priser -
> skynd dig - enkelte modeller findes der kun 1 stk. af. Køb NU og betalt

Øøøøøhhhh ... punktafgiften på elestik i metermål ... mon ikke???

Man kunne jo også købe uden afgift, og så afgifte til foråret ... tror
jeg?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650