Penge tilbage i afgift :-)
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 08-11-04 08:48

Hej folkens,

Efter at have sundet mig lidt over den endelige vurdering, som jeg modtog
fra Told & Hat for et par måneder siden, besluttede jeg alligevel at køre
til vurdering i Næstved for 3 ugers tid siden, så den kunne blive gransket
nærmere at vurderingsfolkene.
I fredags modtog jeg så afgørelsen... Jeg får 4kkr. tilbage!
Altså kan det godt betale sig at skabe sig lidt, selvom man er oppe mod det
store system. Jeg mangler dog stadig at modtage pengene, som iflg. brevet
fra Told & Pjat først bliver sendt afsted, hvis ikke jeg har klaget
yderligere inden 14 dage. Det vil altså sige, at hele processen har taget
fra d. 20. april til... Jae, 19. november, hvis jeg går ud fra jeg får mine
penge dér.
Alt i alt har hele sagen altså taget knapt 7 måneder, men de 4kkr. har været
det hele værd, og jeg er skide glad for min ged, samt hvad jeg i alt har
måtte give for den alt i alt.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - Nu endelig rigtig dansker

Fra : MKS - 74

Dato : 08-11-04 09:26

On Mon, 8 Nov 2004 08:48:08 +0100, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@gmail.com> wrote:

> [...]
>til vurdering i Næstved for 3 ugers tid siden, så den kunne blive gransket

Med mindre man står med noget utrolig flot, eller T&S virkelig og
indlysende har fejlskudt for lavt hvilket ikke sker så tit, så er det
i langt de fleste tilfælde en god ting at køre til vurdering, står man
med en 4-5 år gammel cykel eller ældre kan man næsten alting finde et
eller andet man selv synes bør trække ned - Yderst sjældent nogen
skade til, selvom man naturligvis på den anden side ofte heller ikke
får noget ud af det.

>I fredags modtog jeg så afgørelsen... Jeg får 4kkr. tilbage!

Jubiiii - så er der startkapital til reservedele

>Alt i alt har hele sagen altså taget knapt 7 måneder, men de 4kkr. har været
>det hele værd, og jeg er skide glad for min ged, samt hvad jeg i alt har
>måtte give for den alt i alt.

Jamen så er det jo bare at ønske tillykke med dit veloverståede
importeventyr, og _næste_ gang (næste sommer) når du _må_ ha' en
Gixxer1000 er du så endnu bedre forberedt på hvordan den skal
skæres....

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele til salg på:

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 08-11-04 10:42

"MKS - 74" wrote:

> Jubiiii - så er der startkapital til reservedele

Hæ hæ, nu ingen frækheder Michael... I det mindste bruger jeg da ikke
pengene på vaseline.

> [...]
> importeventyr, og _næste_ gang (næste sommer) når du _må_ ha' en
> Gixxer1000 er du så endnu bedre forberedt på hvordan den skal

Tak tak. Kunne dog aldrig finde på at bruge penge på sådan én. Skal jeg have
en 1000'er skal der ikke stå suzuki på tanken.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover ZZ

Fra : MKS - 74

Dato : 08-11-04 11:06

On Mon, 8 Nov 2004 10:41:48 +0100, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@gmail.com> wrote:

>Hæ hæ, nu ingen frækheder Michael... I det mindste bruger jeg da ikke
>pengene på vaseline.

Nej - ikke dem allesammen naturligvis, men husk den der smør' godt
kør' godt

>Tak tak. Kunne dog aldrig finde på at bruge penge på sådan én.

Aha - man har da også lov at blive klogere , der er ellers rå
mængder af dem til salg i D. forholdsvis billigt

>Skal jeg have
>en 1000'er skal der ikke stå suzuki på tanken.

Jeg har overvejet hvad jeg skulle bruge en 1000'er til som en 600 ikke
gør ligeså godt eller bedre, og udover at hælde penge i
forsikringsselskabernes kasser har jeg stadig ikke fundet ud af det

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-11-04 10:03

Psycho Cowboy wrote:
> [...]
> har været det hele værd, og jeg er skide glad for min ged, samt hvad
> jeg i alt har måtte give for den alt i alt.

Tillykke. Har lige modtaget 3600 for Anne Mette's - vel at mærke på en cykel
med en oprindelig vourdering på 12.000. Og helt uden at skabe mig
Afgiften blev betalt i juni, Vurdering i september, penge i oktober. Jeg
holder på at tricket er at reservere tid til vurdering med det samme så
fagfolk kan komme til, i stedet for skrivebordsafgørelserne.

--
vh
Torben

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 08-11-04 10:46

"Torben Scheel" wrote:

> [...]
> holder på at tricket er at reservere tid til vurdering med det samme så
> fagfolk kan komme til, i stedet for skrivebordsafgørelserne.

Det må vist også ende med at blive min konklussion på hele forløbet. Som
Michael også skriver, er der vist oftes penge at hente, når køretøjet når en
alder hvor næsten alt brug og slid kan kaldes "fejl og mangler" ved et
vurderingssyn.

Fra : Hans Henriksen

Dato : 08-11-04 21:01

Det er åbenbart ikke helt tosset at køre til vurdering med "jernet" vi har
fået 1.700,00 tilbage på konens Intruder 800, selv om vi havde fået at vide
fra "de kloge" at det ikke kunne betale sig...................havde nu
egentlig håbet på at få lidt mere, men, trold og skat´s kasse er vist ret
bundløs.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 08-11-04 20:40

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@gmail.com> wrote in message
> [...]
> de 4kkr. har været det hele værd, og jeg er skide glad
> for min ged, samt hvad jeg i alt har måtte give for den

Kan ikke lige lade være:
Hvorfor betalte du ikke bare det, de ville have i første omgang og lod være
med at bruge statens tid på at klage over deres afgørelser?
Ingen grund til at pive over regningen, du har jo selv købt den.

Lyder det bare lidt bekendt, hehe?

--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 08-11-04 22:08

Jacob Larsen wrote:

> [...]
> lod være med at bruge statens tid på at klage over deres afgørelser?
> Ingen grund til at pive over regningen, du har jo selv købt den.

Hmm... Du har min "mærkesag" om fartbøde-tudeprinsesserne i tankerne, gætter
jeg på?

Jeg kan vist ikke se sammenhængen, men lad det nu ligge.
Told & Skvat indrømmede deres fejlvurdering og satte den selvfølgelig ned
til det realistiske niveau i DK - længere tror jeg ikke den er. Og bortset
fra det, må det vist siges at være måden at indregistrere køretøjer på her i
landet, som regeringen selv har vedtaget, så jeg har vist ikke handlet
anderledes end alle andre, der ikke vil begrænse sig til det danske udvalg.