føj en hanske
Fra : MBJ

Dato : 17-05-01 08:45

hej alle mc-fans.
jeg har et lille problem med mine hansker, de lugter af gammel ged.
mærket er frank thomas, aqua, med kevlar og alufoil. jeg sveder mine hænder
lidt i dem, og har jeg haft dem i 14 dage og nu skal jeg bare tage dem på så
stinker mine finger.
er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne denne fæle lugt, så ville jeg
være meget taknemmelig

HONDA VFR 750.
MBJ.

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 17-05-01 09:46

"MBJ" <bonden@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hænder
> lidt i dem, og har jeg haft dem i 14 dage og nu skal jeg bare tage dem på

Prøv at vaske dem

> er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne denne fæle lugt, så ville jeg
> være meget taknemmelig

Jeg bruger ved sko alm. husholdningseddike, som jeg sprayer ind i dem, men
jeg ved ikke om det duer til handsker.Du ku jo prøve.

mvh
Lasse

Fra : TA

Dato : 17-05-01 10:15

MBJ wrote in message <9dvvoc$e01$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]

>stinker mine finger.
>er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne denne fæle lugt, så ville jeg

Køb en mild sæbe beregnet til læder i "Heste & Hundesport" (el. lign.) og
vask handskerne efter anvisningerne.

TA

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-05-01 10:39

> [...]

hænder
> lidt i dem, og har jeg haft dem i 14 dage og nu skal jeg bare tage dem på

Nej, der kan jeg ikke hjælpe, men jeg kan oplyse at jeg har haft precis
samme problem med et par handsker. Jeg har haft mange handsker gennem årene,
men kun et par gav dette problem, og jeg tror det skyldes en designfejl -
handsken (min, altså) skulle have en gore-tex lignende membran som hænderne
kan ånde igennem, og have også noget thinsulate agtigt til at gøre dem
varme, men det var som at køre med hænderne i plasticposer.
Mærket var Frank Thomas.
Næste gang du skal købe handsker, så prøv at købe noget andet, jeg har
Alpinestars nu, de er både behagelige og vandtætte, og har ikke kostet mere
end mine Frank Thomas gjorde.

Rittig

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 17-05-01 19:43

On Thu, 17 May 2001 09:45:16 +0200, "MBJ" <bonden@12move.dk> wrote:

>jeg har et lille problem med mine hansker, de lugter af gammel ged.
>mærket er frank thomas,

Wauv
Jeg har tit hørt at FT stinker, men jeg var ikke klar over, at folk
mente det bogstaveligt.

--
Peder
m/Mille

Fra : Jacob Trøst Nielsen

Dato : 17-05-01 21:17

"MBJ" skrev > jeg har et lille problem med mine hansker, de lugter af gammel
ged.................. er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne denne fæle
lugt, så ville jeg
> være meget taknemmelig ........"

Jeg kan blot tilføje, at jeg har samme problem i mine
BMW-"Goretex"-sommerhandsker!
Mvh.
Jacob

Fra : Rune Pedersen

Dato : 17-05-01 21:48

"MBJ" <bonden@12move.dk> wrote in message
> [...]

> stinker mine finger.
> er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne denne fæle lugt, så ville jeg

Well, mine handsker er nøjagtigt magen til, har ikke noget problem
overhovedet. Har haft dem i 2½ måned?

Rune

Fra : Per Emborg

Dato : 19-05-01 00:03

Ned til din nærmeste skomager og købe noget sko deodorent (Og nej det er
ikke en vits)

X-Eleven
Per Emborg
kvikkerten@email.dk