/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
3. betænkningsforslag ligger klar
Fra : Allan


Dato : 17-05-01 07:50

Og det bliver formentlig det sidste - så der er
ikke længe til at vi alle skal hoppe i sadlerne
og ride mod Christiansborg, for at overvære de
folkevalgte diskutere det emne som vi finder
mest interessant. Nemlig motorcykler... For dem
der ikke kan/vil overvære seancen "live" - Er
der jo også muligheden for at se den via den
elskede TV-kanal TV4... Hvornår præcist B-42
skal for "retten" - vides ikke endnu. Men jeg
følger naturligvis op...

Her kommer Kim's kommentar til Betænkningen:

Et mindretal (Kim Behnke (UP)) finder, at tiden
er moden til at få de danske afgifter på
motorcykler moderniseret. Der er behov for at
sænke afgiften generelt, så det bliver mere
attraktivt for borgerne at anvende motorcykel
som alternativ for familiens 2. bil. Flere små
motorcykler vil kunne forbedre miljø og
trafikmiljø i storbyerne. En moderne afgifts-
struktur vil også skulle indeholde tilskønnelse
til at anvende motorcykler med det nyeste
sikkerhedsudstyr – f.eks. ABS-bremser og
anvende motorcykler med lavere miljøpåvirkning
– f.eks. katalysator.

Under udvalgsarbejdet er der gennem mange spørgsmål
og svar blevet foretaget en grundig gennemgang
af alle relevante forhold omkring motorcykler.
Det ligger således nu fast, at påstanden om, at
motorcykler er langt farligere at køre end biler
ikke er korrekt. Det er blevet dokumenteret, at 1/3
af alle importerede motorcykler er gamle
miljøbelastende maskiner, der kunne erstattes af
moderne maskiner med mindre miljøbelastning ved
lavere afgifter. Det er blevet sandsynliggjort,
at lavere afgifter vil resultere i større salg
af fabriksnye motorcykler og dermed et provenu-
regnskab, som bør være overkommeligt. Konjuktur-
udsving har betydet milliardtab for statens
indtægter fra registreringsafgiften fra biler.
Dette tab har regeringen ingen problemer med at
finde dækning for. Hvis viljen var til stede,
ville regeringen derfor også nemt kunne finde
dækning for at et måske lavere provenu fra
motorcykelafgi ften som følge af en lavere afgift.

Nu ligger sagen fuldt belyst.

Motorcykelafgifterne vil blive nedsat. Enten må det
forventes at en kommende borgerlig regering vil følge
sagen op, da der nu ligger et grundigt forarbejde,
så der hurtigt kan skrides til lovgivning. Eller
også vil pres fra EU tvinge den nuværende regering
til at lempe og omlægge afgiften på motorcykler,
og da vil regeringen nu have et meget grundigt belyst
beslutningsgrundlag.

Det er således kun et spørgsmål om tid, før afgifterne
kommer ned. Til glæde for motorcykelfolket og til gavn
for miljøet og sikkerheden vil afgifterne blive omlagt
og lempet.

Behandlingen af nærværende forslag – og to forgængere
– har således ikke været spildt.

---------------------------

Med Venlig Hilsen
Allan Rasmussen
Jawa 350/640 HayaBusaStyle

http://www.ft.dk/?/Samling/20001/beslutningsforslag_som_fremsat/B42.htm

------------------------------------------------------------
Get your FREE web-based e-mail and newsgroup access at:
http://MailAndNews.com

Create a new mailbox, or access your existing IMAP4 or
POP3 mailbox from anywhere with just a web browser.
------------------------------------------------------------


 
 
Thomas (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 17-05-01 08:45

De ting der står.. hvor meget citerer du (og fra hvem), og hvor meget
skriver du selv?
Hvis bare een politiker kommer med de udtalelser, så er det da meget
positivt!

"Motorcykelafgifterne vil blive nedsat. Enten må det
forventes at en kommende borgerlig regering vil følge
sagen op, da der nu ligger et grundigt forarbejde,
så der hurtigt kan skrides til lovgivning. Eller
også vil pres fra EU tvinge den nuværende regering
til at lempe og omlægge afgiften på motorcykler,
og da vil regeringen nu have et meget grundigt belyst
beslutningsgrundlag."

Siger Kim det, eller??

"Det er således kun et spørgsmål om tid, før afgifterne
kommer ned. "

Yeah? Ville da være dejligt.. så ville jeg personligt se mig om efter en
fiks ny sag.

For øvrigt.. angående miljøbelastningen.. hvor langt kan de nye miljøvenlige
mc'er køre på en liter gasolin?
Når man tænker på at eksempelvis en lille og ny suzuki gs500e kører lidt
under 20 km/lts, og at mange nyere biler klarer det samme, på trods af at de
er ganske meget større, så holder miljø argumentet jo ingen steder medmindre
nyere modeller kan køre 30+ km/ltr.




martin Rudbeck Jepse~ (17-05-2001)
Kommentar
Fra : martin Rudbeck Jepse~


Dato : 17-05-01 10:38

Hej

-----SNIP--------
Thomas <feeling@home.now> wrote in message
news:WhLM6.17262$zv2.1919212@news010.worldonline.dk...
> For øvrigt.. angående miljøbelastningen.. hvor langt kan de nye
miljøvenlige
> mc'er køre på en liter gasolin?
> Når man tænker på at eksempelvis en lille og ny suzuki gs500e kører lidt
> under 20 km/lts, og at mange nyere biler klarer det samme, på trods af at
de
> er ganske meget større, så holder miljø argumentet jo ingen steder
medmindre
> nyere modeller kan køre 30+ km/ltr.
>
----SNAP------

Næ. Hvis vi taler om at regulere afgifter for miljøets skyld (lavere
emission af drivhusgasser og partikler, lavere motorolieforbrug mv.) skal vi
nok se at få hævet afgifterne (og benzinprisen med). Jeg kan godt se, at en
udskiftning af vogn/mc-parken vil give miljøfordele, især hvis
transportmidlerne har god benzinøkonomi, men overordnet set vil en
begrænsning i antallet af private motoriserede transportmidler være
miljømålet.

Martin
gsx750 1982 (18-20 km/l)



Rune Larsen (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 17-05-01 16:11


"martin Rudbeck Jepsen" <jm141274@geogr.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:9e068h$9la$1@sunsite.dk...

> transportmidlerne har god benzinøkonomi, men overordnet set vil en
> begrænsning i antallet af private motoriserede transportmidler være
> miljømålet.

Vi kunne da bare blive hjemme og få understøttelse allesammen....

/Rune
TZR - 7 km/l.



martin Rudbeck Jepse~ (17-05-2001)
Kommentar
Fra : martin Rudbeck Jepse~


Dato : 17-05-01 18:27

---SNIP---------------------
Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> wrote in message
news:QwTM6.17907$zv2.2005557@news010.worldonline.dk...
>
> Vi kunne da bare blive hjemme og få understøttelse allesammen....
>
> /Rune
> TZR - 7 km/l.
-------SNAP---------------

????
Takker for den indsigtsfulde kommentar

Mit indlæg var nu ikke så meget ment som et forslag til en reform af det
nuværende arbejdsmarked/transportsystem som det var en kommentar til det
paradoksale i påstanden om, at lempelser for salg af motoriserede køretøjer
kommer miljøet til gode (på langt sigt).

Martin
gsx750 1982



Thomas (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 17-05-01 19:47

> Mit indlæg var nu ikke så meget ment som et forslag til en reform af det
> nuværende arbejdsmarked/transportsystem som det var en kommentar til det
> paradoksale i påstanden om, at lempelser for salg af motoriserede
køretøjer
> kommer miljøet til gode (på langt sigt).

Nåå det synes jeg da ellers lyder rimeligt nok.
Som det er nu, så har de fleste familier.. eller i hvert fald mange.. en bil
og nogen har to.

Sådan er det bare, og mange vil hårdnakket påstå at de slet ikke kan undvære
dem. Det synes jeg personligt er noget fis, men det er deres holdning, så
højere priser betyder bare at folk har mindre råd til andre luksus ting, for
bilen vil de sgu ikke af med.

Hvis man så gør det meget billigt at få en ny miljøvenlig motorcykel, så vil
folk efterhånden udskifte de gamle forurenende biler og motorcykler med de
nye, og det er jo en god ting.

Det vil jo ikke hænge sådan sammen at hvis et køretøj koster det halve, så
vil dobbelt så mange folk som før have et.
Der vil naturligvis komme flere køretøjer på gaden, men næppe ret mange
flere; og til gengæld forurener de væsentligt mindre.

Say de nye køretøjer forurener det halve, og at 50% flere kommer på gaden,
så er forureningen stadig 25% mindre... og folk har gavnen af deres nye
fikse mc.



martin Rudbeck Jepse~ (18-05-2001)
Kommentar
Fra : martin Rudbeck Jepse~


Dato : 18-05-01 08:46

-------SNIP-------
Thomas <feeling@home.now> wrote in message
news:Y_UM6.18077$zv2.2028850@news010.worldonline.dk...

> Sådan er det bare, og mange vil hårdnakket påstå at de slet ikke kan
undvære
> dem. Det synes jeg personligt er noget fis, men det er deres holdning, så
> højere priser betyder bare at folk har mindre råd til andre luksus ting,
for
> bilen vil de sgu ikke af med.
>
----OG SNAP---------------

Nogle vil mene, at det ikke 'bare er sådan'. Hørte f.eks lige imorges i
radioen, at de forhøjede benz.priser nu fik folk til at tage toget. Så
selvfølgelig er madkassen for nogle en hellig ting, men hvis man skruer højt
op for priserne kan meget ændres. Og åbenbart også få folk til at skifte
religion!

Martin
gsx750 '82



Thomas (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 18-05-01 10:11

> Nogle vil mene, at det ikke 'bare er sådan'. Hørte f.eks lige imorges i
> radioen, at de forhøjede benz.priser nu fik folk til at tage toget. Så
> selvfølgelig er madkassen for nogle en hellig ting, men hvis man skruer
højt
> op for priserne kan meget ændres. Og åbenbart også få folk til at skifte
> religion!

Nah ok "sådan er det bare" er normalt ikke et udtryk jeg ville bruge.. må
være smuttet i farten.
Lad mig rette det til et eller andet med at hvis man sætter priserne
tilstrækkelig højt op så vil ikke alle længere kunne have råd...men... nu er
det offentlige bestemt heller ikke billigt, og busserne og enda togene kører
ofte ikke til tiden, så mange mennesker affinder sig med skyhøje afgifter
istedet for at tage det offentlige.

De folk som altså bare _vil_ køre selv, dem kunne man så få smidt over på
noget mindre forurenende.

Synes iøvrigt også det er for lamt at man "for miljøets skyld" sætter
afgifterne i vejret, men aligevel ikke bruger de indtjente afgiftskroner til
miljøet. Når afgifterne stiger, bliver bussen så billigere? Nope.. den
bliver også stille og roligt dyrere.
Det gør at jeg dårligt kan forbinde miljø og afgifter.. jo.. miljøet bruges
som undskyldning for at lave afgifter som så bare bliver en del af statens
økonomi.
Hvis de høje afgifter opfyldte deres _oficielle_ mål, nemlig at få os væk
fra den private kørsel, så ville en kæmpe indtægtskilde bortfalde, og
politikerne ville få travlt med at finde en ny ting at lægge afgifterne over
på.



martin Rudbeck Jepse~ (18-05-2001)
Kommentar
Fra : martin Rudbeck Jepse~


Dato : 18-05-01 10:56

----SNIP---------
Thomas <feeling@home.now> wrote in message
news:6E5N6.18569$zv2.2147378@news010.worldonline.dk...

> Synes iøvrigt også det er for lamt at man "for miljøets skyld" sætter
> afgifterne i vejret, men aligevel ikke bruger de indtjente afgiftskroner
til
> miljøet. Når afgifterne stiger, bliver bussen så billigere? Nope.. den
> bliver også stille og roligt dyrere.
> Det gør at jeg dårligt kan forbinde miljø og afgifter.. jo.. miljøet
bruges
> som undskyldning for at lave afgifter som så bare bliver en del af statens
> økonomi.
-----------------SNAP SNUDE--------------
Nu bliver diskussion politisk. Og der har vi nok mange forskellige meninger,
og jeg har ikke lyst til at diskutere politik. Men angående afgifter og
miljø: Miljøafgifter skal virke adfærdsregulerende, og når de har gjort det
er deres rolle udspillet. Hvad de indtjente penge derefter bruges til er som
sagt politik. Men det kunne da være et forslag at bruge dem til yderligere
'miljø-positive' tiltag. Eller skolemælk til børnene.

martin
gsx750 '82



Flemming (21-05-2001)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 21-05-01 09:15

On Fri, 18 May 2001 11:10:31 +0200, "Thomas" <feeling@home.now> wrote:

[snip]
>Hvis de høje afgifter opfyldte deres _oficielle_ mål, nemlig at få os væk
>fra den private kørsel, så ville en kæmpe indtægtskilde bortfalde, og
>politikerne ville få travlt med at finde en ny ting at lægge afgifterne over
>på.
>

Er det det officielle mål? Hvad med at miljøpengene gik til miljø...
Hvorfor lader vi tyskerne gå foran i kapløbet om at udvikle nye motore
til miljøvenlige brændstoffer? Hvad sker der med de danske
initiativer, Ellerter, rapsolie som brændstof osv? hmm... OK - ok - ok
- ok - det _ER_ politik... hvis man da for fanden bare havde hår på
brystet til at kalde ekstra skat for skat og ikke noget forblommet
sludder der skal dulme vores arrigskab over endnu engang bare at hoste
op til en hungrende statskasse i form af bl.a. alle mulige og umilige
navngivne afgifter...

--
Flemming - XJ600S - der nok skal holde sin kæft igen nu


Thomas (21-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 21-05-01 12:15


"Flemming" <flemming@nospam.dk> wrote in message
news:t7jhgt0cubu3jtcjgrahaa727biij81ee8@4ax.com...
> On Fri, 18 May 2001 11:10:31 +0200, "Thomas" <feeling@home.now> wrote:
>
> [snip]
> >Hvis de høje afgifter opfyldte deres _oficielle_ mål, nemlig at få os væk
> >fra den private kørsel, så ville en kæmpe indtægtskilde bortfalde, og
> >politikerne ville få travlt med at finde en ny ting at lægge afgifterne
over
> >på.
> >
>
> Er det det officielle mål? Hvad med at miljøpengene gik til miljø...
> Hvorfor lader vi tyskerne gå foran i kapløbet om at udvikle nye motore
> til miljøvenlige brændstoffer? Hvad sker der med de danske
> initiativer, Ellerter, rapsolie som brændstof osv? hmm... OK - ok - ok
> - ok - det _ER_ politik... hvis man da for fanden bare havde hår på
> brystet til at kalde ekstra skat for skat og ikke noget forblommet
> sludder der skal dulme vores arrigskab over endnu engang bare at hoste
> op til en hungrende statskasse i form af bl.a. alle mulige og umilige
> navngivne afgifter...

Yep. Præcis min pointe!
Det oficielle mål er at rede miljøet.. det reele mål er at smide penge i
statskassen. Derfor er jeg også overbevist om at så fremt folk holdt op med
at bruge benzin, så ville der komme afgift på noget andet.
Der kommer vel også snart en afgift på vindmøller og solenergi anlæg?

Faktisk burde pengene fra niljøafgifter gå ubeskårede til miljø støtte.



John Thomsen (23-05-2001)
Kommentar
Fra : John Thomsen


Dato : 23-05-01 08:20

On Mon, 21 May 2001 13:15:24 +0200, "Thomas" <feeling@home.now> wrote:

>at bruge benzin, så ville der komme afgift på noget andet.
>Der kommer vel også snart en afgift på vindmøller og solenergi anlæg?
>
Hvorfor tror du, der lige er blevet "reguleret" bødesatser...?
Fordi der kommer færre penge end forventet ind på bl.a.
registreringsafgift...

Og nu fortælles det at vejtafikken er faldende = mindre benzinsalg
samt at DSB har stigende trafik = øget underskud....

Blandt vinterens "kolde gys" var et forslag om afgift på folks private
brændeovne; de sæges i stor stil (der er i hvert fald ventetid på
dem!) fordi folk sidder og fryser og ikke har råd til den dyre
fyringsolie....

Ligeledes skulle der have været forslag fremme om afgift på solfangere
til private hjem.....

Vi er snart så pisse-socialistiske her i DK, som end ikke DDR eller
Sovjet nogensinde oplevede, og vores embedsstand mere bureaukratisk
(og korrumperede) end Ægypten, Mexico og Philippinerne tilsammen.

Samtidig med at politikerne bortforklarer den ene skandale efter den
anden, mens de godter sig over at det alligevel ikke er deres egen
fede hyre (eller ben) der skal punge ud.

Puuuuuhh - lidt luft igen!

Venligst
John

Thomas (23-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 23-05-01 09:03

"Ligeledes skulle der have været forslag fremme om afgift på solfangere til
private hjem....."
Hvad fanden var argumentet for DET?????
At der er cyanid i solfangere (til el) og at de derfor er farlige?

Du lider vildt mavesur...hm.. nåh nej du lyder bare lige som jeg gør
Vi har verdsns højeste skat (correct me if i am wrong) og de højeste
generelle afgifter.. hvorfor ikke bare give hver person en lige stor fast
månedlig check, så vi rigtig kan blive ligeværdige.
Så kan vi også bedre passe ind sammen med bumserne nede på hjørnet.

Jeg gider ikke længere stige i løn, da det ikke mærkes. Sidst jeg skulle
stige i løn takkede jeg nej og bad istedet om at få færre arbejdstimer..
fritiden er der da ikke skat på...endnu.

Nu er der en kampagne for at få farten ned (igen) og det er da også
positivt, men hvis de virkelig får sænket farten, så må bøderne bare stige
igen, for at opveje den mistede indtægt.

Ok det er ot, og hører til i en politik gruppe, men man bliver så pissed
efterhånden.

"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:3b0a7ac3.16874586@news.cybercity.dk...
> On Mon, 21 May 2001 13:15:24 +0200, "Thomas" <feeling@home.now> wrote:
>
> >at bruge benzin, så ville der komme afgift på noget andet.
> >Der kommer vel også snart en afgift på vindmøller og solenergi anlæg?
> >
> Hvorfor tror du, der lige er blevet "reguleret" bødesatser...?
> Fordi der kommer færre penge end forventet ind på bl.a.
> registreringsafgift...
>
> Og nu fortælles det at vejtafikken er faldende = mindre benzinsalg
> samt at DSB har stigende trafik = øget underskud....
>
> Blandt vinterens "kolde gys" var et forslag om afgift på folks private
> brændeovne; de sæges i stor stil (der er i hvert fald ventetid på
> dem!) fordi folk sidder og fryser og ikke har råd til den dyre
> fyringsolie....
>
> Ligeledes skulle der have været forslag fremme om afgift på solfangere
> til private hjem.....
>
> Vi er snart så pisse-socialistiske her i DK, som end ikke DDR eller
> Sovjet nogensinde oplevede, og vores embedsstand mere bureaukratisk
> (og korrumperede) end Ægypten, Mexico og Philippinerne tilsammen.
>
> Samtidig med at politikerne bortforklarer den ene skandale efter den
> anden, mens de godter sig over at det alligevel ikke er deres egen
> fede hyre (eller ben) der skal punge ud.
>
> Puuuuuhh - lidt luft igen!
>
> Venligst
> John



John Thomsen (31-05-2001)
Kommentar
Fra : John Thomsen


Dato : 31-05-01 10:08

On Wed, 23 May 2001 10:03:28 +0200, "Thomas" <feeling@home.now> wrote:

>"Ligeledes skulle der have været forslag fremme om afgift på solfangere til
>private hjem....."
>Hvad fanden var argumentet for DET?????

Velsagtens bare almindelig socialdemokrabatisk misundelse over at "gå
glip af noget"....

Men der kan jo hægtes alle mulige tilsyneladende "gode grunde" på; det
har vi f.eks. set med "de grønne afgifter" som var for miljøets skyld
(!) og hvor provenuet var tiltænkt at cirkulere tilbage i systememt,
men foreløbig har de beholdt 96-98% af alle de penge de er opkrævet

Alt er efterhånden så forløjet....

Venligst
John

Armand (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-05-01 16:42


Thomas <feeling@home.now> skrev i en
news:b7KO6.825$Fn3.159057@news010.worldonline.dk...
> "Ligeledes skulle der have været forslag fremme om afgift på
solfangere til
> private hjem....."
> Hvad fanden var argumentet for DET?????
> At der er cyanid i solfangere (til el) og at de derfor er farlige?

Solfangere ER beskattet grundigt, deri at forekomst af energivenlig (=
billig) varmeforsyning er forhøjende for husets vurdering, og derfor
medfører et større grundlag for ejendomsskatten

--
Armand.



Thomas (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 31-05-01 17:03

> Solfangere ER beskattet grundigt, deri at forekomst af energivenlig (=
> billig) varmeforsyning er forhøjende for husets vurdering, og derfor
> medfører et større grundlag for ejendomsskatten

Årh hvor gør det mig bare rigtig dejligt SUR!

Nu vi er ved emnet.. kom lige til at zappe over på kanal kbh for lidt siden
hvor politikerne ævlede skattepolitik...
At høre de latterlige social demokrater... argh..*syde syde*
De bliver da ikke glade før vi alle betaler 100% i skat, og så må sende
ansøgninger til staten for at få de ting vi skal bruge





Jes Vestervang (31-05-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 31-05-01 23:52

Thomas wrote:

> > Solfangere ER beskattet grundigt, deri at forekomst af energivenlig (=
> > billig) varmeforsyning er forhøjende for husets vurdering, og derfor
> > medfører et større grundlag for ejendomsskatten
>
> Årh hvor gør det mig bare rigtig dejligt SUR!
>
> Nu vi er ved emnet.. kom lige til at zappe over på kanal kbh for lidt
> siden hvor politikerne ævlede skattepolitik...
> At høre de latterlige social demokrater... argh..*syde syde*
> De bliver da ikke glade før vi alle betaler 100% i skat, og så må sende
> ansøgninger til staten for at få de ting vi skal bruge
>
Jeg er sgu også ved at gå helt i baglås af alle de røde sataner. Og det gik
da helt galt da jeg læste et totalt rødfarvet læserbrev i den lokale
sprøjte her idag. De røde sataner er så pokkers hellige og kalder alle der
ikke går ind for 100% skat egoister og jeg ved sgu ikke hvad. Urhhgh, jeg
_hader_ dem.... *fnys* *prust*
Og ikke nok med det, så kom jeg op i en halvkommunistisk tekst til Dansk A
eksamen her idag... men det blev da til et 8tal :-/
--
mvh Jes Vestervang - som er way OT og kunj mangler 2 ekswamener i at
være færdig med htx
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

Jes Vestervang (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-06-01 00:27

Jes Vestervang wrote:

> mvh Jes Vestervang - som er way OT og kunj mangler 2 ekswamener i at
> være færdig med htx

Og der fik jeg vist lige demonstreret hvor meget man lærer på htx
--
mvh Jes Vestervang - soom trænger til søvn og udslettelse af socialister
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

Jes Vestervang (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-06-01 00:29

Jes Vestervang wrote:

> Jes Vestervang wrote:
>
> > mvh Jes Vestervang - som er way OT og kunj mangler 2 ekswamener i at
> > være færdig med htx
>
> Og der fik jeg vist lige demonstreret hvor meget man lærer på htx

> mvh Jes Vestervang - soom trænger til søvn og udslettelse af socialister
^^^
Det bliver ved og ved :-/
--
mvh Jes Vestervang - som hellere må undlade alle de her bemærkninger, når
der hele tiden er fejl i dem
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 & TS125ER

Thomas (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 01-06-01 10:48

> > Og der fik jeg vist lige demonstreret hvor meget man lærer på htx
>
> > mvh Jes Vestervang - soom trænger til søvn og udslettelse af socialister
> ^^^
> Det bliver ved og ved :-/

LOL!
Man kan ikke bebrejde dig noget, når de tvinger dig til at læse "røde"
tekster.
Bilister og socialdemokrater.. *suk*

>Urhhgh, jeg _hader_ dem.... *fnys* *prust*

Lad være med at tænke på dem, hvis du kører i koldt vejr.. visiret dugger
bare til med al den fnysen... tro mig.. jeg har prøvet det ofte nok





Armand (01-06-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-06-01 14:30


Thomas <Felling@home.now> skrev i en
news:KUtR6.7768$dS3.470215@news010.worldonline.dk...
> > Solfangere ER beskattet grundigt, deri at forekomst af energivenlig
(=
> > billig) varmeforsyning er forhøjende for husets vurdering, og derfor
> > medfører et større grundlag for ejendomsskatten
> Årh hvor gør det mig bare rigtig dejligt SUR!

Fortsættelse:
Samme gælder forekomsten af en kamin (= ind/op -muret), hvorimod en
brændeovn er løsøre og kan medtages af fraflyttende/sælger, hvorfor dén
ikke kan indgå i vurdering => merbeskatning

--
Armand



John Thomsen (08-06-2001)
Kommentar
Fra : John Thomsen


Dato : 08-06-01 11:20

On Thu, 31 May 2001 18:03:07 +0200, "Thomas" <Felling@home.now> wrote:

>De bliver da ikke glade før vi alle betaler 100% i skat, og så må sende
>ansøgninger til staten for at få de ting vi skal bruge
>
Mon de stopper ved 100%....?

Efter murens fald må vi være det mest socialiserede land overhovedet

Claus Rittig (08-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-06-01 13:41

"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:3b1fa50a.16523804@news.cybercity.dk...
> On Thu, 31 May 2001 18:03:07 +0200, "Thomas" <Felling@home.now> wrote:
>
> >De bliver da ikke glade før vi alle betaler 100% i skat, og så må sende
> >ansøgninger til staten for at få de ting vi skal bruge
> >
> Mon de stopper ved 100%....?
>
> Efter murens fald må vi være det mest socialiserede land overhovedet

Ja, jeg tror også vi slår Kina og Cuba med flere længder... (Doh!)

Rittig



John Thomsen (13-06-2001)
Kommentar
Fra : John Thomsen


Dato : 13-06-01 13:43

On Fri, 8 Jun 2001 14:41:09 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:


>Ja, jeg tror også vi slår Kina og Cuba med flere længder... (Doh!)
>
Næppe var blækket tørt før endnu en sindsyg beslutning blev lanceret!

Nu må (vi) husejere end ikke kravle mere end to meter i vejret -
f.eks. for at rense tagrender - uden at skulle bruge stillads...!!!

Bødestørrelserne er annonceret til omkring 25 - 30.000 kr....!!!!

Kommer Arbejdstilsynet så også og kræver særlige forhold overholdt for
perlegrus-mekanikere....?

Jeg har også ladet mig fortælle, at hvis man tænker lidt økonomisk og
miljø-bevidst ved f.eks. at montere solfangere til opvarmning af hus
og brugsvand, så sætter kommunernes taksatorer husets
"herlighedsværdi" op - så man kommer til at betale mere skat af den
årsag. Det samme skulle gælde fastmontere pejse, mens mere "løse"
brændeovne betragtes som medbringeligt flyttegods.

Men altså, pisk og straf i kølvandet på "rigtig" tænkning....

Snart bli'r der vel afgift på den luft vi indtager, og spørgsmålet er
så, om det i særlig høj grad vil ramme motorcykel folket som er mere
ude i den friske luft og "forbruge". Evt. med graduation, så hurtigere
MC'er skal betale større liter-luft-afgift....

Socialister - hvor selv ikke fantasien sætter grænser...!

Embedsmænd - hvis vigtigste funktion er at opretholde illusionen om
deres egen uundværlighed.
Samt skabe "ordninger" der udvikler fremtidig beskæftigelse i
"systemet"...

Puuuuuh, det var hårdt at komme af med!

Venligst
John

Jens Olesen (09-06-2001)
Kommentar
Fra : Jens Olesen


Dato : 09-06-01 09:46

Tja isåfald må staten sq da tage slagsmålet med min bankforbindelse for en
af dem bliver ihvertfald sorteper

Jens

(Summer is coming, summer is comming I HOPE)
"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:3b1fa50a.16523804@news.cybercity.dk...
> On Thu, 31 May 2001 18:03:07 +0200, "Thomas" <Felling@home.now> wrote:
>
> >De bliver da ikke glade før vi alle betaler 100% i skat, og så må sende
> >ansøgninger til staten for at få de ting vi skal bruge
> >
> Mon de stopper ved 100%....?
>
> Efter murens fald må vi være det mest socialiserede land overhovedet



allan (17-05-2001)
Kommentar
Fra : allan


Dato : 17-05-01 15:39


"Allan" <Jawa350@MailAndNews.com> skrev i en meddelelse
news:3B0716BB@MailAndNews.com...
Og det bliver formentlig det sidste - så der er
ikke længe til at vi alle skal hoppe i sadlerne
og ride mod Christiansborg, for at overvære de
folkevalgte diskutere det emne som vi finder
mest interessant. Nemlig motorcykler... For dem
der ikke kan/vil overvære seancen "live" - Er
der jo også muligheden for at se den via den
elskede TV-kanal TV4... Hvornår præcist B-42
skal for "retten" - vides ikke endnu. Men jeg
følger naturligvis op...

Her kommer Kim's kommentar til Betænkningen:

Et mindretal (Kim Behnke (UP)) finder, at tiden
er moden til at få de danske afgifter på
motorcykler moderniseret. Der er behov for at
sænke afgiften generelt, så det bliver mere
attraktivt for borgerne at anvende motorcykel
som alternativ for familiens 2. bil. Flere små
motorcykler vil kunne forbedre miljø og
trafikmiljø i storbyerne. En moderne afgifts-
struktur vil også skulle indeholde tilskønnelse
til at anvende motorcykler med det nyeste
sikkerhedsudstyr - f.eks. ABS-bremser og
anvende motorcykler med lavere miljøpåvirkning
- f.eks. katalysator.

Under udvalgsarbejdet er der gennem mange spørgsmål
og svar blevet foretaget en grundig gennemgang
af alle relevante forhold omkring motorcykler.
Det ligger således nu fast, at påstanden om, at
motorcykler er langt farligere at køre end biler
ikke er korrekt. Det er blevet dokumenteret, at 1/3
af alle importerede motorcykler er gamle
miljøbelastende maskiner, der kunne erstattes af
moderne maskiner med mindre miljøbelastning ved
lavere afgifter. Det er blevet sandsynliggjort,
at lavere afgifter vil resultere i større salg
af fabriksnye motorcykler og dermed et provenu-
regnskab, som bør være overkommeligt. Konjuktur-
udsving har betydet milliardtab for statens
indtægter fra registreringsafgiften fra biler.
Dette tab har regeringen ingen problemer med at
finde dækning for. Hvis viljen var til stede,
ville regeringen derfor også nemt kunne finde
dækning for at et måske lavere provenu fra
motorcykelafgi ften som følge af en lavere afgift.

Nu ligger sagen fuldt belyst.

Motorcykelafgifterne vil blive nedsat. Enten må det
forventes at en kommende borgerlig regering vil følge
sagen op, da der nu ligger et grundigt forarbejde,
så der hurtigt kan skrides til lovgivning. Eller
også vil pres fra EU tvinge den nuværende regering
til at lempe og omlægge afgiften på motorcykler,
og da vil regeringen nu have et meget grundigt belyst
beslutningsgrundlag.

Det er således kun et spørgsmål om tid, før afgifterne
kommer ned. Til glæde for motorcykelfolket og til gavn
for miljøet og sikkerheden vil afgifterne blive omlagt
og lempet.

Behandlingen af nærværende forslag - og to forgængere
- har således ikke været spildt.

---------------------------

Med Venlig Hilsen
Allan Rasmussen
Jawa 350/640 HayaBusaStyle

http://www.ft.dk/?/Samling/20001/beslutningsforslag_som_fremsat/B42.htm

------------------------------------------------------------
Get your FREE web-based e-mail and newsgroup access at:
http://MailAndNews.com

Create a new mailbox, or access your existing IMAP4 or
POP3 mailbox from anywhere with just a web browser.
------------------------------------------------------------
nu skal forslaget jo lige vedtages først man kan jo håbe det sker men jeg
tvivler. Men hvis regeringen ser det som et problem at der impoteres så
mange gamle "forurenende" cykler fra udlandet må de jo gøre nået for
miliøt, som fx en rask lille a la' dem for gamle diesel biler for et par år
siden.
Regeringen og venstre fløjen har løst et stigende miliø problem "det viser
at regeringen tør gøre nået i kampen for et godt miliø.Også selv om der er
nogle der bliver sure . Det ser godt ud i en valgkamp og man har kunnet
nøjes med at pisse en meget lille gruppe op og ned af ryggen.( få stemmer
går tabt ).
Det vil i teorien eller betyde at vi skulle købe flere nye motorcykler
(størrer provenue til staten) (bedre hjæmmehjælp til de ældre, skolemælk til
børnene og bla bla bla) eller så vil det betyde færer motorcykler = færer
dræbte. Bare endnu en god grund for vores "bekymrede" regeringen til at
skride ind.
vi må jo så bare krydse fingrer for at regeringen ikke gør det.

allan yamaha DT "mega forurenende totakt 11 km/l jeg vil blæse miliøet et
stykke" 125 R





Thomas (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 17-05-01 19:53

<sniip>

> allan yamaha DT "mega forurenende totakt 11 km/l jeg vil blæse miliøet et
stykke" 125 R

Håber det var et forsøg på at klemme en smart bemærkning ud, og ikke et
udtryk for dine "tanker" generelt

Ja ok.. nu lyder jeg mopset, som jeg ellers brokkede mig at andre lød... men
for pokker da!...

"Det vil i teorien eller betyde at vi skulle købe flere nye motorcykler
(størrer provenue til staten) (bedre hjæmmehjælp til de ældre, skolemælk til
børnene og bla bla bla) eller så vil det betyde færer motorcykler = færer
dræbte. Bare endnu en god grund for vores "bekymrede" regeringen til at
skride ind"

Der var jo to argumenter for at man skulle sænke afgiften.. dels at man så
kan købe de cykler med nyt sikkerhedsudstyr.. det er vel abs der tales om..
ved ikke hvad det ellers er.. så godt nok en standard mc med sele og airback
en gang, meeeen..
og den anden grund var mindre forurening.

Nu kommer jeg i tvivl om, om jeg misforstod dig.. hm.. nå nu har jeg skrevet
det



allan (18-05-2001)
Kommentar
Fra : allan


Dato : 18-05-01 10:17


"Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse
news:w4VM6.18088$zv2.2029670@news010.worldonline.dk...
> <sniip>
>
> > allan yamaha DT "mega forurenende totakt 11 km/l jeg vil blæse miliøet
et
> stykke" 125 R
>
> Håber det var et forsøg på at klemme en smart bemærkning ud, og ikke et
> udtryk for dine "tanker" generelt
>
> Ja ok.. nu lyder jeg mopset, som jeg ellers brokkede mig at andre lød...
men
> for pokker da!...
>
> "Det vil i teorien eller betyde at vi skulle købe flere nye motorcykler
> (størrer provenue til staten) (bedre hjæmmehjælp til de ældre, skolemælk
til
> børnene og bla bla bla) eller så vil det betyde færer motorcykler = færer
> dræbte. Bare endnu en god grund for vores "bekymrede" regeringen til at
> skride ind"
>
> Der var jo to argumenter for at man skulle sænke afgiften.. dels at man så
> kan købe de cykler med nyt sikkerhedsudstyr.. det er vel abs der tales
om..
> ved ikke hvad det ellers er.. så godt nok en standard mc med sele og
airback
> en gang, meeeen..
> og den anden grund var mindre forurening.
>
> Nu kommer jeg i tvivl om, om jeg misforstod dig.. hm.. nå nu har jeg
skrevet
> det
>
> Det jeg er bange for er at hvis forslaget ikke går igennem har det belyst
at der importeres brugte motorcykler i stor stil. Nogen i folketinget kunne
jo få den opfattelse at mc'erne forsøgte at snyde statskassen for penge ved
at importere, ergo må man stoppe for dette exempelvis ved en lov a la den
for diesel biler for et par år tilbage.Man ville let kunne påstå at det
ville forbedre miliøet fordi så var vi jo tvunget til at købe nye og mere
"miliørigtige" maskiner. Det lyder for den brede befolkning jo som en
fornuftig ting.(måske). Hvilket der måske også kunne give flere penge i
statskassen ,det er jo valgår og de løfter der er givet
barselsorlov,skolemælk osv skal financeres og det kan jo være os der skal
være med til at bidrage med dette. Bliver afgifterne så høje at det det
betyder færere motorcykler på vejene lyer det i frode Sørensens termer at
færer kommer til skade (Færer udgifter til sundhedsvæsnet) og færer der
bliver slået ihjel.( vi kan blive sat i en "no win situation)
Vores sag er lille ( få stemmer ) , regeringen og venstrefløjen taber jo
ingenting ( stemmer) ved at skide os et stykke og skønner de at de kan vride
flere penge ud af os så gør de det.
hvad angår abs så er det jo kun BMV og enkelte andre touring maskiner ( en
forsvindende lille del )der er forsynet med dette . Mit forslag er at man
skulle fritage køredragter rygskinner hjelme mm. for moms og på den måde
opfordre folk til at bruge dette. Det tror jeg vil have en virkning på
sikkerheden.
dette er min vurdering og ringe politiske analyse

Jeg håber sevlfølgelig ikke det sker allan dt125r




Thomas (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 18-05-01 10:31

> > Det jeg er bange for er at hvis forslaget ikke går igennem har det
belyst
> at der importeres brugte motorcykler i stor stil. Nogen i folketinget
kunne
> jo få den opfattelse at mc'erne forsøgte at snyde statskassen for penge
ved
> at importere, ergo må man stoppe for dette exempelvis ved en lov a la den
> for diesel biler for et par år tilbage.Man ville let kunne påstå at det
> ville forbedre miliøet fordi så var vi jo tvunget til at købe nye og mere
> "miliørigtige" maskiner. Det lyder for den brede befolkning jo som en
> fornuftig ting.(måske). Hvilket der måske også kunne give flere penge i
> statskassen ,det er jo valgår og de løfter der er givet
> barselsorlov,skolemælk osv skal financeres og det kan jo være os der skal
> være med til at bidrage med dette. Bliver afgifterne så høje at det det
> betyder færere motorcykler på vejene lyer det i frode Sørensens termer at
> færer kommer til skade (Færer udgifter til sundhedsvæsnet) og færer der
> bliver slået ihjel.( vi kan blive sat i en "no win situation)
> Vores sag er lille ( få stemmer ) , regeringen og venstrefløjen taber jo
> ingenting ( stemmer) ved at skide os et stykke og skønner de at de kan
vride
> flere penge ud af os så gør de det.

Oh nu er jeg med. Ok så misforstod jeg faktisk hvad du sagde... tror dog
ikke umidelbart man kan føre en kampange på at motorcykler forurener, da
alle og enhver kan se at der er et forsvindende lille antal i forhold til
biler.
Well det er i hvert fald mit naive håb

> hvad angår abs så er det jo kun BMV og enkelte andre touring maskiner ( en
> forsvindende lille del )der er forsynet med dette . Mit forslag er at man
> skulle fritage køredragter rygskinner hjelme mm. for moms og på den måde
> opfordre folk til at bruge dette. Det tror jeg vil have en virkning på
> sikkerheden.

Fin ide! Eller igen.. nogen af alle de penge de får ind på mc afgifter kunne
føres direkte over og støtte beskyttelsesudstyr, men som altid, så går en
afgiftsindtægt sjældent til det den bør.





Pein (17-05-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 17-05-01 21:05

allan skrev ...
>
>allan yamaha DT "mega forurenende totakt 11 km/l jeg vil blæse miliøet
>et stykke" 125 R
>
Nå, kører din DT-R'er også kun 11 km/l.?!
Skulle den egentlig ikke køre mere end det?

Det generer mig lidt, at jeg hele tiden skal tanke oftere end de andre når
vi kører fællestur, men jeg ved ikke om der kan gøres noget ved det.
Og nej, en større tank er _ikke_ løsningen. Vægten er høj nok i forvejen.

Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R (offroad-trim)



allan (18-05-2001)
Kommentar
Fra : allan


Dato : 18-05-01 09:36


"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:x4WM6.18158$zv2.2046288@news010.worldonline.dk...
> allan skrev ...
> >
> >allan yamaha DT "mega forurenende totakt 11 km/l jeg vil blæse miliøet
> >et stykke" 125 R
> >
> Nå, kører din DT-R'er også kun 11 km/l.?!
> Skulle den egentlig ikke køre mere end det?
>
> Det generer mig lidt, at jeg hele tiden skal tanke oftere end de andre når
> vi kører fællestur, men jeg ved ikke om der kan gøres noget ved det.
> Og nej, en større tank er _ikke_ løsningen. Vægten er høj nok i forvejen.
>
> Pein
> Honda TransAlp
> Yamaha DT125R (offroad-trim)
>
> N^å ja men dtr er lettere end transalpen (når man vælter ex knallertbanen
i svenstrup eller over en tråstup ved Vegger plantage "niels") så bremser
den også bedre på asphalt (c-16 forever).
allan "aomck"




allan (18-05-2001)
Kommentar
Fra : allan


Dato : 18-05-01 09:37


"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
news:x4WM6.18158$zv2.2046288@news010.worldonline.dk...
> allan skrev ...
> >
> >allan yamaha DT "mega forurenende totakt 11 km/l jeg vil blæse miliøet
> >et stykke" 125 R
> >
> Nå, kører din DT-R'er også kun 11 km/l.?!
> Skulle den egentlig ikke køre mere end det?
>
> Det generer mig lidt, at jeg hele tiden skal tanke oftere end de andre når
> vi kører fællestur, men jeg ved ikke om der kan gøres noget ved det.
> Og nej, en større tank er _ikke_ løsningen. Vægten er høj nok i forvejen.
>
> Pein
> Honda TransAlp
> Yamaha DT125R (offroad-trim)
>
> N^å ja men dtr er lettere end transalpen (når man vælter ex knallertbanen
i svenstrup eller over en tråstup ved Vegger plantage "niels") så bremser
den også bedre på asphalt (c-16 forever).
allan "aomck"






Pein (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 18-05-01 11:44

"allan" wrote ...
>
>Nå ja men dtr er lettere end transalpen (når man vælter ex knallertbanen
>i svenstrup eller over en tråstup ved Vegger plantage "niels") så bremser
>den også bedre på asphalt (c-16 forever).
>allan "aomck"
>
Nå er det dig Allan. Det er fa'me heller ikke til at se hvem folk er herinde


Ja bevares, den er meget lettere at rejse op end TransAlp'en.
Men sådan en DT-R med C-16 foran og C-04 bag bremser nu altså temmelig meget
dårligere end TransAlp'en på asfalt.... men hvad skal man også på asfalt med
en DT-R.
I weekenden skifter jeg nok til C-26 foran, og så bliver det da helt galt.

Men den er nu god nok trods den lidt svage motor og den lidt høje vægt. Den
skal da bruges både til Wild West og Grand National. Skal du være med der
Allan?

"C-16 forever" er ikke helt forkert. Jeg satte det fordæk på i 1998, og det
er ikke engang halvvejs nedslidt endnu.

Men hvad med de 11 km/l ? Kan der mon gøres noget ved det? Sænkes en nål
eller lignende.

Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R (med svensk støv og en krøllet nummerplade)





allan (18-05-2001)
Kommentar
Fra : allan


Dato : 18-05-01 16:29


"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse news:9e2ubv$ia8$1@salsa...
> "allan" wrote ...
> >
> >Nå ja men dtr er lettere end transalpen (når man vælter ex knallertbanen
> >i svenstrup eller over en tråstup ved Vegger plantage "niels") så bremser
> >den også bedre på asphalt (c-16 forever).
> >allan "aomck"
> >
> Nå er det dig Allan. Det er fa'me heller ikke til at se hvem folk er
herinde
>
>
> Ja bevares, den er meget lettere at rejse op end TransAlp'en.
> Men sådan en DT-R med C-16 foran og C-04 bag bremser nu altså temmelig
meget
> dårligere end TransAlp'en på asfalt.... men hvad skal man også på asfalt
med
> en DT-R.
> I weekenden skifter jeg nok til C-26 foran, og så bliver det da helt galt.
>
> Men den er nu god nok trods den lidt svage motor og den lidt høje vægt.
Den
> skal da bruges både til Wild West og Grand National. Skal du være med der
> Allan?
>
> "C-16 forever" er ikke helt forkert. Jeg satte det fordæk på i 1998, og
det
> er ikke engang halvvejs nedslidt endnu.
>
> Men hvad med de 11 km/l ? Kan der mon gøres noget ved det? Sænkes en nål
> eller lignende.
>
> Pein
> Honda TransAlp
> Yamaha DT125R (med svensk støv og en krøllet nummerplade)
>
>
> hvordan var køreengenskaberne for transalpen
>med barum dæk
nej jeg kommer ihvertfald ikke til sønderjysk arbejde




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408697
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste