Ford Scorpio klub ???
Fra : NikonPro.dk

Dato : 13-11-04 12:58

Findes der en klub for Ford Scorpio?

Hvis ja, vil jeg blive glad for link, specielt hvis der også er afdeling for
seniorer med bevaringsinteresse for de originale modeller.

Jeg har fundet Ford Klub Danmark, men det ser ikke ud som om der er speciel
afdeling - interesse for Scorpio med bevaringsinteresse for de originale
modeller.

Bjarne

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-11-04 14:03

"NikonPro.dk" <mail"FJERN-DETTE"@NikonPro.dk> skrev :

>Findes der en klub for Ford Scorpio?

Jeg har ikke hørt om en sådan ..... men set Scorpio-ejere som
medlemmer af andre klubber.

(Der er en del Scorpio ejere i gruppen - inclusive undertegnede)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : NikonPro.dk

Dato : 13-11-04 14:22

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Jeg har ikke hørt om en sådan ..... men set Scorpio-ejere som
> medlemmer af andre klubber.
>
> (Der er en del Scorpio ejere i gruppen - inclusive undertegnede)

Hej Jan

Tak for dit svar og jeg har nu været inde også at se på den hjemmeside du
henviser til.

Dette er i øvrigt mit første besøg i denne nyhedsgruppe, hvor jeg så helt
sikkert vil følge jeres indlæg og lære.

Lige lidt mere om mig selv: Jeg er ejer af en Scorpio 2,9i GL fra 1991 og er
en ældre herre, som gerne vil bevare ja totalt renovere den i original
tilstand, for den har tjent os trofast gennem en meget lang årrække og
skulle gerne holde til jeg en gang må lægge kørekort på hylden på grund af
alder

Bjarne

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-11-04 14:58

> [...]

>henviser til.

>Dette er i øvrigt mit første besøg i denne nyhedsgruppe, hvor jeg så helt

Jamen Velkommen til da Bjarne ...

Selv om tonen af og til kan virke lidt rå, mener de fleste det nu
godtnok herinde.

> [...]
>tilstand, for den har tjent os trofast gennem en meget lang årrække og
>skulle gerne holde til jeg en gang må lægge kørekort på hylden på grund af

Jeg har selv 2 Scorpio'er - den ene en 93'er, den anden en 90'er, som
jeg hentede ovre i århus, til en yderst fornuftig pris, selv om
brormanden og jeg, kom på afveje på turen derover (noget med en
forkert færge............) den er fruen så i dag den daglige bruger
af, og selv om den har rundet de 350tusinde, fungerer den
fortræffeligt. Man kan ikke forlange alverden for de 15 tusinde den
alt i alt har stået mig i, men den er ok.

Jeg kan sagtens følge dig i at ville bevare bilen længst muligt, som
den er, men man skal jo ikke kaste alverden efter sådan en, de bliver
næppe objekter af noget art.
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 18:41

Det kunne være skrevet af Jan

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-11-04 19:13

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Det kunne være skrevet af Jan

En fornemmer vandtemperaturen i Sønderborg havn er for nedadgåendes ;)

Måske et væddemål er under opsejling igen ?

For eventuelt nyere læsere i gruppen, der ikke aner en hujende om hvad
jeg nu rabler om - bør disse sider nydes med et grin

http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/tom_vand/tom_bliver_vaad.htm

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : NikonPro.dk

Dato : 13-11-04 19:20

jan@fedtegreven.dk wrote:

> [...]
>

> For eventuelt nyere læsere i gruppen, der ikke aner en hujende om hvad
> jeg nu rabler om - bør disse sider nydes med et grin

Hi Hi fornemmer man skal passe på med sine udtalelser

Bjarne

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-11-04 20:49

"NikonPro.dk" <mail"FJERN-DETTE"@NikonPro.dk> skrev :

>Hi Hi fornemmer man skal passe på med sine udtalelser

kun når vandet er koldt ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 20:53

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> kun når vandet er koldt ;)

Utroligt hvad folk er villige til at betale penge for )

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-11-04 21:31

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

><jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

>Utroligt hvad folk er villige til at betale penge for )

Det er omend mere utroligt hvad folk gør for penge =;)

(Hårrejsende smiley !)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 19:33

> En fornemmer vandtemperaturen i Sønderborg havn er for nedadgåendes ;)
>
> Måske et væddemål er under opsejling igen ?

Har du planer om en tur til jylland igen?

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-11-04 20:13

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

><jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

>Har du planer om en tur til jylland igen?

I givet fald bliver det da ikke med en færge ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-11-04 14:48

"NikonPro.dk" <mail"FJERN-DETTE"@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en klub for Ford Scorpio?
>
> Hvis ja, vil jeg blive glad for link, specielt hvis der også er
afdeling for
> seniorer med bevaringsinteresse for de originale modeller.

Nu ved jeg ikke om jeg er kvalificeret til at blive kaldt *senior* , men
jeg vil da også gerne bevare min Scorpio i org. stand.

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-11-04 15:00

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev :

>Nu ved jeg ikke om jeg er kvalificeret til at blive kaldt *senior* , men
>jeg vil da også gerne bevare min Scorpio i org. stand.

Hehe .... Joehhhhh du, når vi lader 'kaneren stå, og tager
Scorpioen på - er vi vel at betragte som så

(Gudf... bevares, det rimede jo ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-11-04 14:59

> Hehe .... Joehhhhh du, når vi lader 'kaneren stå, og tager
> Scorpioen på - er vi vel at betragte som så
>
> (Gudf... bevares, det rimede jo ;)

Har du overvejet at starte en bix med lejligheds-sange... ?

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-11-04 15:49

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev :

>Har du overvejet at starte en bix med lejligheds-sange... ?

Nøehhh ;

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : NikonPro.dk

Dato : 13-11-04 15:21

NikonPro.dk" <mail"FJERN-DETTE wrote:
> [...]
> Jeg har fundet Ford Klub Danmark, men det ser ikke ud som om der er
> speciel afdeling - interesse for Scorpio med bevaringsinteresse for

tak til jer for velkomsten og jeg kaaan da indtil videre lide den muntre
tone jeg ser blandt folk som åbenbart kender hinanden mere eller mindre.

Jeg er ved at investere i en anden 90´er 2,9 gia som skal skrottes pga. rust
og da der er en del fra den som jeg evt. gerne vil havae over i min (som er
næsten rustfri og jeg nu går på pension, har vi sat et beløb af til
renovering, da vi ved hvad vi har, og ikke føler muligheden for at sætte
store penge af hver måned til afdrag på ny (brugt) vogn, da vi stadig som de
ældre mennesker vi er vil havae comforten som vi gennem de sidste 11 år har
haft i Scorpioen, som endnu ikke har rundet de 250.000 km.

Jeg føler hellere bruge 20.000 kr. på renovering velvidende de er smidt ud
af vinduet, men med håb om den så kan køre mindst 5 år mere, end at købe
brugt man ikke kender og skal afdrage yderligere mange penge, som heller
ikke holder værdi. Hvad mener I

Jeg vil helt sikkert vende tilbage med spørgsmål om hvor en sådan renovering
bedst, sikrest (og ikke for dyrt) kan finde sted uden det skal tage alt for
lang tid.

Bjarne

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 13-11-04 15:56

"NikonPro.dk" <mail"FJERN-DETTE"@NikonPro.dk> skrev :

>tak til jer for velkomsten og jeg kaaan da indtil videre lide den muntre
>tone jeg ser blandt folk som åbenbart kender hinanden mere eller mindre.

Well - nogle af os har nu også skrevet herinde længe, så på en måde
kender man jo hinanden lidt

det sker også fra tid til anden, at en del af rødderne stikker
hovederne sammen (det kan du se lidt om på gruppens hjemmeside)

> [...]
>af vinduet, men med håb om den så kan køre mindst 5 år mere, end at købe
>brugt man ikke kender og skal afdrage yderligere mange penge, som heller

Jeg kan kun gå ind for at man arbejder videre med det man har, (hvis
der er fornuft i det) - fremfor at starte op med noget ukendt

well, man kan også vinde i lotteriet fra tid til anden, og finde en
perle, men de er ved at være sjældne efterhånden.

Jeg har hapset en del godbidder på den konto, hvad bil angår, bl.a en
rar gammel Opel Rekord Stationcar, som er den daglige arbejdshest,
forstået på den måde, at den triller 2-400km dagligt

tidligere fandt jeg en Sierra stationcar, som holdt et år, og 48.000km
- for blot 2500 kroner - den's motor lever i dag videre i brorskabets
bil

>Jeg vil helt sikkert vende tilbage med spørgsmål om hvor en sådan renovering
>bedst, sikrest (og ikke for dyrt) kan finde sted uden det skal tage alt for
>lang tid.

Du spørger bare, så skal folk nok svare dig, så godt de kan. Det
eneste problem en Scorpio egentligt har, er rust i bagvognen, der skal
man passe på - det er rimeligt pebret at udbedre, resten af mekanikken
er såmænd robust nok
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : NikonPro.dk

Dato : 13-11-04 19:08

jan@fedtegreven.dk wrote:

> [...]
>
> det sker også fra tid til anden, at en del af rødderne stikker
> hovederne sammen (det kan du se lidt om på gruppens hjemmeside)

Jeg har allerede været der

> [...]
>
> tidligere fandt jeg en Sierra stationcar, som holdt et år, og 48.000km
> - for blot 2500 kroner - den's motor lever i dag videre i brorskabets

Ja og jeg har været heldig med den Scorpio jeg har på hånden, som netop er
rustet op i bagenden

> [...]
> eneste problem en Scorpio egentligt har, er rust i bagvognen, der skal
> man passe på - det er rimeligt pebret at udbedre, resten af mekanikken

Ja, jeg vil helt sikkert vende tilbage og har yderligere taget kontakt til
Ford Klubben Danmark, for jeg får brug for støtte, da jeg ikke selv kan lave
meget, men må købe mig til det på troværdigt værksted, men det er vor lokale
Ford for fint (og dyrt) til, så jeg skal have fundet mekaniker, der kan
stoles på, her i området (Varde, Tarm, Esbjerg eller omegn) som har kendskab
til Ford Scorpio og kan ordne vores gode gamle "lady" inden den skal til syn
i Marts 2005.

Bjarne