urolig rat
Fra : onix

Dato : 13-11-04 08:42

Hej

Bil: fabia fra maj 03, km 21000.

Spørgsmål: jeg synes den er begyndt at ryste i rattet særligt under 80
km/t - det er en let dirren / rysten - sikkert en småting. men hvad kan det
være - den har ikke gjort det før ? Jeg har givet den højst lufttryk pga.
anbefalinger herom (ca 0,2 bar over fabrik) kan det være derfor ? eller er
der noget andet ? Det er blot for mig et lille irritationsmoment- især da
jeg sidste weekend kørte i svigerfars 5 år gamle Hyundai hvor rattet var
bomstabilt - damm 'gg*

mvh
Onix

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-11-04 09:04

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> skrev i en meddelelse

> Bil: fabia fra maj 03, km 21000.
>
> Spørgsmål: jeg synes den er begyndt at ryste i rattet særligt under 80
> km/t - det er en let dirren / rysten -

Jeg har ikke hørt om Fabia før, men Octi.,G.IV er slemme til at lave
"hæl/tå" på dækkene, og det føles sådan + giver mere vejstøj :(. Du kan
prøve at stryge hånden rund langs slidbanen på forhjulene, hvis det er
lettere den ene vej end den anden, har du "hæl/tå".

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 10:08

> [...]
> prøve at stryge hånden rund langs slidbanen på forhjulene, hvis det er
> lettere den ene vej end den anden, har du "hæl/tå".

Det plejer nu ikke at udmønte sig i at dækkene ryster, han har nok nærmerem
et defekt dæk.
En skæv karkasse i dækket plejer at give en blød rysten ved lave
hastigheder.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-11-04 12:12

onix wrote:
> [...]
> irritationsmoment- især da jeg sidste weekend kørte i svigerfars 5 år
> gamle Hyundai hvor rattet var bomstabilt - damm 'gg*

Der findes ikke nogen entydig løsning.

Jeg havde rystesymptomer på min ved 85-95 kmt.

Gennemgik alle styreforbindelser, ophæng og hjullejer.

Løsning.: nye bærekugler & styrekugler.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg